بازدید 2210

اوکراین: با بیل می‌جنگیم!

وزیر خارجه اوکراین که از کنگره آمریکا برای تخصیص بودجه برای نبرد با روسیه ناامید شده، می‌گوید هرطور شده حتی با بیل به جنگ با ارتش روسیه ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 16 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از فارس: «با بیل می‌جنگیم!» این‌ها اظهارات وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا است که از کنگره آمریکا برای تأیید بودجه بیشتر برای اوکراین ناامید شده است.

وزیر خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه آمریکایی «ای بی سی نیوز» گفت که زمان برای کنگره به منظور تصویب لایحه تخصیص بودجه برای افزایش کمک نظامی به اوکراین «رو به اتمام است».

 

 

وی با تأکید بر لزوم ادامه جنگ با روسیه گفت: «حتی اگر تسلیحات ما تمام شود، با بیل می‌جنگیم زیرا موجودیت کشور اوکراین در معرض خطر قرار دارد».

کولبا با این‌حال با تأکید بر لزوم حمایت غرب به خصوص آمریکا از کی‌یف تصریحکرد که پول بیشتر برای اوکراین می‌تواند به جلوگیری از تقابل مستقیم بین ناتو و روسیه جلوگیری کند زیرا در آن شرایط آمریکا مجبور خواهد شد مداخله کند.

هفته پیش، پایگاه خبری «هیل» گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال جدید میلادی به توافق رسیدند اما شامل منابع مالی جهت کمک به اوکراین نیست.

کولبا خطاب به غرب و آمریکا تأکید کرد: «هزینه حمایت از اوکراین در حال حاضر هرچه قدر باشد، بهای رفع آشفتگی در جهان در صورت شکست اوکراین، بالا و بسیار بالاتر خواهد بود».

وی با اشاره به این‌که غرب موظف به مقابله با روسیه است، ادامه داد: «اگر غرب نتواند روسیه را در اوکراین متوقف کند، چه کسی قادر به متوقف کردن این کشور در دیگر نقاط جهان خواهد بود؟»

در هفته‌های اخیر، ارتش روسیه پیشروی‌هایی را در مناطقی از شرق اوکراین و در اطراف شهر «آودیفکا» در منطقه «دونتسک» داشته است. با این‌حال اوکراین تلاش می‌کند تا دستاوردهای روسیه را کم اهمیت جلوه دهد.

کولبا در مصاحبه خود گفت که این موفقیت‌های «حداقلی» روسیه با «بهای بسیار سنگینی» برای این کشور همراه بوده است و گزارش‌ها مبنی بر برتری روسیه در میدان نبرد را انکار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست