بازدید 23401
وزیر اقتصاد در جمع نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مطرح کرد:

پیش بینی پنج عضو کابینه روحانی، دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی بود/ تمرکز دولت رئیسی، مهار اسب سرکش قیمت‌ها بوده است

خاندوزی با بیان اینکه عامه مردم انتظار داشتند با روی کار آمدن دولت سیزدهم، گشایش‌های اقتصادی و قیمتی یکباره و با سرعت رخ دهد، خاطرنشان کرد: رفع این مشکلات و اداره امور، نیاز به برخی اقدامات و تمرکز بر برخی مسائل داشت تا زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 15 January 2024

پیش بینی پنج عضو کابینه روحانی، دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی بود/ تمرکز دولت رئیسی، مهار اسب سرکش قیمت‌ها بوده است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید احسان خاندوزی در بیست و ششمین گردهمایی نمایندگان، ولی فقیه و ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه تهران، با اشاره به اظهارات و سخنان ائمه جمعه، اظهار داشت: اتفاقی که در ۲.۵ سال گذشته در حوزه اقتصاد رخ داده، نسبت به آنچه مورد انتظار عامه مردم و کارشناسان اقتصادی بوده، متفاوت است.

وزیر اقتصاد افزود: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش در جلسه‌ای گفت، در سال آخر دولت قبل، پنج عضو کابینه در مجمع حضور یافته و خاطرنشان می‌کردند که اگر گشایش مورد انتظار دولت در حوزه FATF رخ ندهد و مجمع تشخیص مصلحت با آن موافقت نکند، در یک سال آینده، در پرداخت حقوق کارکنان دولت مشکل خواهند داشت و قیمت دلار نیز به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

خاندوزی خاطرنشان کرد: هرچند بخشی از این اظهارات با هدف تأثیرگذاری بر مجمع و جلب نظر آن‌ها اغراق آمیز مطرح شده است، همچنان در دولت نسبت به اداره امور جاری، اظهار نگرانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه عامه مردم انتظار داشتند با روی کار آمدن دولت سیزدهم، گشایش‌های اقتصادی و قیمتی یکباره و با سرعت رخ دهد، خاطرنشان کرد: اما رفع این مشکلات و اداره امور، نیاز به برخی اقدامات و تمرکز بر برخی مسائل داشت تا زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.

تمرکز در ۲.۵ سال ابتدایی دولت سیزدهم، مهار اسب سرکش قیمت‌ها بود

وزیر اقتصاد اضافه کرد: در ۲.۵ سالی که از شروع به کار دولت سیزدهم می‌گذرد، دولت تمرکز خود را بر این قرار داد که ضمن آرام کردن اسب سرکش قیمت ها، همزمان بستر مربوط به گشایش‌ها و رشد اقتصادی را فراهم  کند که به آن، بسته اقدامات "بسته ثبات اقتصادی" می‌گوییم تا از بی ثباتی اقتصادی که از سال ۹۷ شاهد آن بودیم، خارج شده و وارد دوره رشد و شکوفایی شویم.

کاهش مستمر قدرت خرید مردم در دهه ۱۳۹۰

خاندوزی با بیان اینکه متاسفانه سال‌های طولانی رکود، کار را مشکل کرده بود، گفت: اگر سال مالی ۹۱ به عنوان سال پایانی دولت دهم و سال ۹۹ را به عنوان سال پایانی دولت دوازدهم مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که میزان "مصرف عامه مردم" (یا مصرف بخش خصوصی) دچار افت شده و از ۷۱۰ هزار میلیارد تومان به ۷۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده، در حالی که شمار جمعیت در این دوره افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که سرانه مصرف مردم و شاخص‌های اقتصادی به مدت یک دهه، نه تنها رشد نکرده، بلکه افت نیز کرده است و طی این دوره، شاهد کاهش مستمر قدرت خرید مردم بوده ایم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: به دلیل رشد اقتصادی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، اندکی این فاصله جبران شده، اما هنوز نسبت به سال ۱۳۹۰ قدرت خرید مردم، افزایش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از تفاوت ادراک عامه مردم از بهبود شرایط اقتصادی ناشی از همین عامل کاهش مستمر و طولانی قدرت خرید مردم است که باعث می‌شود، رشد اقتصاد سال‌های اخیر، درک نشود.

خاندوزی با بیان اینکه ادراک عامه مردم با ارقامی که برای رشد و سرمایه گذاری مطرح می‌شود، تفاوت دارد، گفت: یکی از عوامل این تفاوت ادراک، کاهش مستمر و طولانی درآمد سرانه در دهه ۱۳۹۰ است که باعث می‌شود فقرا دچار مشکل شده و طبقه متوسط نیز در جا بزند. عامل دیگر که به این تفاوت ادراک عامه دامن می‌زند، این بود که مساله انتظارات عامه نسبت به امکانات و مقدورات کشور، در برخی سال‌ها انتظارات واقع بینانه‌ای نبوده است، یعنی عامه مردم، توقع خروج سریع از رکود تورمی ظرف یک یا دو سال را دارند، اما جریان‌هایی در مقابل تلاش‌های دولت برای خروج اقتصاد از رکود و تورم ایستادگی می‌کردند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برخی جریان‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف مثل واردات کالا‌های اساسی و برخی صنایع ذینفع بودند و تمایل داشتند قیمت ارز بالا برود که بخشی از انرژی دولت، صرف مقابله با آن‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: این جریان ها، منتفعان تداوم وضعیت بی ثباتی اقتصادی و افزایش نرخ ارز هستند، برخی امور اقتصادی را در اختیار داشتند و می‌توانستند در برخی کارها، توقف ایجاد کرده و عرضه برخی کالا‌ها را به تاخیر بیندازند تا مسئول مربوطه تحت فشار قرار گیرد.

خاندوزی گفت: دولت، تمایلی برای همراهی با این جریان‌ها را نداشت، بنابراین حداکثر کارشکنی از طرف جریان‌هایی که از فرار مالیاتی، واردات، پنهان کاری و بخش غیر مولد نفع می‌برند، صورت گرفت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه عامل سوم تفاوت ادراک از شرایط اقتصاد، مساله انتظارات غیر صحیحی است که خیرخواهان آن را تشدید می‌کردند، اظهار داشت: در شرایطی که امکان تامین برخی تسهیلات وجود نداشت، انتظار بالاتری در جامعه ایجاد شد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی مانند افزایش وام ازدواج، وام مسکن و ... در واقع درست و مورد نیاز است، اما هدفگذاری که در جامعه ایجاد شد، با مقدورات دولت تطابق نداشت؛ بنابراین، در عمل محقق نشده و موجب نارضایتی می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه امکانش فراهم نیست، این تسهیلات را افزایش دهیم، موجب نارضایتی شده و باعث می‌شود که مردم مدت‌ها برای دریافت آن‌ها در نوبت منتظر بمانند، زیرا منابع قرض الحسنه برای پرداخت آنها، کافی نیست و دولت باید تسهیلات بخش‌های مختلف مانند ازدواج و بخش کشاورزی و صنعت را نیز فراهم کند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: این عامل، باعث نارضایتی بحق مردم می‌شود که ناشی از نبود توازن کلان بین انتظارات و مقدورات است.
 

پیش بینی پنج عضو کابینه روحانی، دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی بود/ تمرکز دولت رئیسی، مهار اسب سرکش قیمت‌ها بوده است

جنگ روانی برای تبدیل نقاط قوت دولت به نقطه ضعف

وی گفت: عنصر چهارمی که به این عامل دامن می‌زند، فضای رسانه‌ای و جنگ روانی است. برخی تلاش می‌کنند دولت انقلابی را ضعیف و ناکارآمد نشان دهند و حتی از نقطه قوت‌های دولت در فضای رسانه‌ای نقطه ضعف می‌سازند؛ برای نمونه، زمانی که منابع ارزی بلوکه شده ما آزاد شده، جریان رسانه‌ای مخالف از آن به عنوان نقطه ضعف یاد می‌کنند که باعث می‌شود، جامعه به جای اینکه شیرینی این موفقیت را بچشند، با اخبار منفی و فضای ناامیدی مواجه می‌شوند.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: یکی از وزرای دولت قبل تعریف می‌کرد از سال ۹۵ که برجام در حال توافق بود تا پایان دولت قبل می‌خواستیم منابع بلوکه شده در کره جنوبی از طریق برجام آزاد شود، اما طرف مقابل با آن موافقت نکرد. این عوامل باعث تفاوت ادراک اجتماعی از ثبات اقتصادی و بهبود شرایط اقتصادی می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود اینکه از ابتدای امسال، حداقل دو حمله ارزی صورت گرفت که نرخ ۵۰ هزار تومان سال گذشته را افزایش دهند، به موفقیت نرسیدند.

خاندوزی ادامه داد: در چند روز اخیر نیز برای افزایش نرخ ارز اقدام کردند، اما بانک مرکزی تلاش کرد تا مشکلی در این بخش رخ ندهد.

وی اضافه کرد: تثبیت نرخ ارز، مسکن و کالا‌های مهم از موفقیت‌های دولت است، اما استثنائاتی مانند نرخ گوشت قرمز وجود دارد که مساله اش هنوز حل نشده است.

وزیر اقتصاد درباره مشکلات خودرو نیز گفت: عمده مشکلات ما مربوط به سال گذشته است، با توجه به اینکه میزان تولید خودرو پایین بود، انباشت تقاضا صورت گرفته بود.

خاندوزی ادامه داد: اگر تا چهار سال، میزان تولید خودرو حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو باشد، عقب افتادگی سالانه ۵۰۰ هزار دستگاهی به تدریج رفع می‌شود. فاصله بین تولید و مصرف خودرو باعث ایجاد سفته بازی و دلالی شده بود که با افزایش تولید، رفع خواهد شد.

وی درباره انتقادات مطرح مبنی بر انبار کردن خودرو توسط خودرو سازان گفت: خودروسازان اصلی کشور مکلف هستند اگر موارد و ادعا‌هایی درباره انباشت خودرو در پارکینگ‌ها وجود دارد، به آن رسیدگی کنند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی تصاویر از پارکینگ‌ها منتشر می‌شود که ادعا شده خودروسازان در آن‌ها احتکار می‌کنند، اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت را مکلف کرد تا همه این ادعا‌ها را بررسی کند که پس از بررسی‌ها مشخص شد یا مواردی بود که از قبل، به فروش رسیده اند و در مرحله تحویل قرار دارند، یا اینکه برخی قطعات باید به آن‌ها اضافه شود.

افزایش چند برابری نرخ خرید تضمینی گندم با دستور رییس جمهور

خاندوزی گفت: در دولت سیزدهم با تاکید رییس جمهور برای حمایت از کشاورزان، نرخ خرید تضمینی گندم، چند برابر افزایش یافت که گندم کاران از این اقدام استقبال کردند.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود مشکلات، تمرکز اقتصادی دولت در سال گذشته و امسال این بوده است که از طریق ایجاد ثبات در اقتصاد کلان، آرامش در بازار‌ها برقرار شود که البته این موضوع برای رضایت مردم کافی نیست.

خاندوزی با بیان اینکه جامعه از ما توقع دارد که پس از ثبات وارد مرحله رونق اقتصادی شده و تامین برخی کالا‌ها مانند مسکن با قیمت مناسب انجام شود، اظهار داشت: تلاش دو سال اول دولت این بود که ثباتی در بازار‌ها برقرار کرده و ترمزی در برابر جهش چند برابری قیمت‌ها ایجاد کند و همزمان نیز رشد اقتصادی را بالا ببرد.

وی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی اقتصادی رخ داده باعث شده صادرات وزنی غیر نفتی بی سابقه‌ بالا برود، البته به دلیل افت قیمت جهانی مواد معدنی و پتروشیمی، ارزش این صادرات رشد نکرده است.

وزیر اقتصاد گفت: این شبهه مطرح می‌شود که اگر صادرات نفتی رشد کرده، چرا در سفره مردم مشاهده نمی‌شود، مساله نفت خود را در بودجه دولت نشان می‌دهد. اگر درآمد نفت بالا رفته است به این معناست که دولت این امکان را دارد که کسری‌های بودجه خود را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف سه و چهار دهه گذشته که استقراض می‌کردیم، ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را بدون استقراض طی کردیم تا از این طریق، تورم جدیدی به جامعه تحمیل نشود.

پیش بینی پنج عضو کابینه روحانی، دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی بود/ تمرکز دولت رئیسی، مهار اسب سرکش قیمت‌ها بوده است

نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف در برخی استان‌ها صفر بوده است

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه میزان مالیات پرداختی اصناف نسبت به مجموع مالیات پرداختی در کشور، رقم پایینی است، گفت: فرار مالیاتی که در دولت سیزدهم شناسایی شده، به میزان کل افرادی که در دولت قبل، مالیات می‌دادند، بوده است.

خاندوزی خاطرنشان کرد: تلاش دولت این بوده که فشار خود را در حوزه مالیاتی کاهش دهد؛ نرخ مالیات ۵۰ درصد کسبه در برخی استان‌ها در حد صفر قرار گرفته است.

وی درباره پرداخت وام و تسهیلات خرد گفت: سیاست کنترل نقدینگی خوب بوده، اما باعث محدود شدن اعطای وام می‌شود که صف درخواست وام مردم و تولیدکنندگان را افزایش می‌دهد که برای حل این مشکل، پیشنهادی را ارایه کردیم که رییس جمهور نیز قبول کرده و دستور داد، در مورد تسهیلات خرد، بانک مرکزی همراهی بیشتری داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۹۳
یکی از دلایل ضعف اقتصاد و ارزش پول ایران کاهش و تخفیف صادرات بزرگترین منبع ثروت یک ملت 85 میلیونی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
به زودی ۸۰ هزار تومانی هم میشه نگران نباش
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با دست و فرمون که داری میری یا مجبور به نرمش قهرمانانه میشید یا دلار 80 تومنی!
ناشناس
| Philippines |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خجالت نمیکشن و با افتخار میگن دلار را نزاشتن ۱۰۰ تومان بشه و تو کانال ۵۰ نگه داشتن دلاری که ۲۵ تومان تحویل گرفتن
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خجالت داره ادعاهای خاص شما
اقای خاندوزی واقعا سطح علمی تان پایین است و فقط ادعا دارید
یادتان می اید در برنامه تلویزیونی میگفتید دولت بعدی هیچ کاری نکنه تورم و قیمتها پایین می اید و دولت روحانی را مسخره میکردید؟؟؟
امروز روغن زیتون اتکا خریدم ۳۰۰۰۰۰ تومان و قیمت قبلی آن بوده ۱۹۶۰۰۰ تومان
دلارش چندی حساب میشود؟؟؟
موز در کف بازار ایران همیشه یک دلار فروخته شده و الان موز کیلویی ۹۰۰۰۰ تومانی دلارش ۵۰۰۰ تومانی است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
پس با این حساب بسیاری از کشورهای مدینه فاضله باید بدتر از ایران باشند با تراز تجاری منفی اما ایران تراز تجاری منفی هم ندارد، که اگر فهمیدی چرا بی ارزش می شود پول!!
با آن آواری که دولت قبلی برجای گذاشت که سابقه نداشت در بین دولت ها شما دلت خوش هست به 25 تومانی که بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دلار دست دولت است و قمتش رو کنترل میکنه.اما قیمت مواد غذایی و اجناس سرسام اور بالا رفته و تابع قیمت دلار نیست.چون دولت اجازه داده تولیدی ها قیمتها رو خودشان تعیین کنند تا کارخونه ها تعطیل نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
دروغ که شاخ و دم نداره بگو قرار بود ۲۰۰ بشه ما نزاشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
پیش بینی رئیسی هم دلار 5 هزارتومنی بود و تورم یک رقمی، هم دلار 50 هزار تومنی شد هم تورم 50 درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
البته دولت روحانی چنین چیزی نگفت شما میتوانید
بله ولی رئیست پیش بینی نکرد با اطمینان گفت پنج هزار تومن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
بر دروغگو لعنت، شما اول بدون اون حرف در جواب چه حرفیه بعد کامنت بزار. تو انتخابات نوبت دوم روحانی، اصلاحطلب ها میگفتن اگر رییسی بیاد دلار میشه 5 هزار تومان که خب حسن روحانی اومد شد سی هزار تومان
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
اتفاقا فیلم رییسی هستش که گفت خداروشکرکه ما رییس جمهورنشدیم والا دلار میشد 5000تومن،یا من اقتصاددان هارو به خط میکنم این هم نتیجه اش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کاشکی 5 هزار می شد و شد 14 هزار تومان که دوبرابر نرخ اصلی خودش در سال 97
چه لقبی برازنده کسی هست که بر روی زخم مردم نمک می‌پاشد؟
از قله و پیشرفت رسیدند به اگر ما نبودیم بدبخت می شدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آقای خاندوزی اگه اف ای تی اف بده پس چرا نامه زدید تا از توی لیست سیاه در بیاید؟
الان اجناس به همان قیمت دلار 100 هزرا تومن و بیشتر به دست مردم می رسد. چه شما و چه دولت روحانی وچه دولتهای دیگر تنها کاری که کردید تثبیت دستوری و نمایشی نرخ دلار بود و هست. این وسط بیشترین سود را سرمایه داران و رانتخواران و فرار سرمایه بود و بیشتری ضرر را 99 درصد مردم ایران تقبل می کنند که حتی نمی دانند اسکناس دلار چه شکلی است و نیازی هم ندارند بدانند اما نیاز دارند که قیمت گوشت و مرغ و تخم مرغ و چای انها دبش نباشد. الان کانادا دو سالی است که تورم بسیار بالا رفته ولی هنوز یک پرس غذای ایرانی ارزانتر از خود ایران هست. این فاجعه هست و متاسفانه برای این سیاست فرمایشی صندوق ذخیره ارزی و ذخایر ارزی را خالی کردید و نفت با تخفیف زیاد به دلالهای چینی و مالزی می فروشید ولی تازه زمان خوب است. وقتی دیگر این سیاست فرمایشی باز جواب ندهد و فنر دلار در رفت انوقت دوباره می گید ما اداره کرده بودیم ولی دشمن! نگذاشت و همه چیز را تقصیر مقصران خارجی می اندازید
البته دلار در واقع همان ۸۰ تومن و بالاتره. قیمت ها بر اساس دلار ۴۰ تومنی حساب نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
تا خرداد سال آینده به 65 تومن میرسه!
افزایش تورم ۵۰ درصد
افزایش مالیات ۵۰ درصد
افزایش تعرفه پزشکی ۴۶ درصد
افزایش حقوق کارگر و‌کارمند ۱۸ درصد
دولت داره فشار تورم‌رو رو قشر کارگر و کارمند متمرکز میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
تورم واقعی بمراتب بیشتر از ۵۰ درصده . برو بالای ۱۵۰-۱۰۰ درصد
یکی بود که می‌گفت حتی اگر دولت هیچ کاری انجام نده تورم پانزده درصد پایین میاد!!
حالا فقط بهانه میاره.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
آخه عقلم خوبه اینجا اگر ۱درصد اقتصاد وشرایط سیاسی دنیا رو می‌دونستن این حرف نمی‌زند این‌ها فکرمیکردن همین که بیان چین و روسیه سریع سرمایه های میلیارد دلاری سرمایه گذاری میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خوب شد 15 نشد و 20 درصد کم کردن تا ارز 4200 بردارند
دیر نشده. این فنر را همه دولتها ت جایی که زورشون برسه نگهش می دارند وقتی زورشون نرسید ولش می کنن و می گن تقصیر قبلیه بود. شما هم فعلا در حال زور زدن هستید
همه بد بودن شما خوبین! مردم اینقدر شما رو دوست دارند که...
خودتون سالی چندبار همه چی رو گرون میکنین کدوم‌ مهار؟
وزیر ناکار امد و ضعیف که گند زد به زندگی ما
میفرمایید الان اسب سرکش قیمتها مهارشده دیگه؟!!!
آقای خاندوزی یا خودت رو به او راه زدی یا طرف حسابت رو ... فرض کردی تمام کالا و خدمات با دلار ۲۰۰ هزار تومان به ملت داده میشه گوشت ۶۰۰ هزاری میدونی زمانی که دلار ۲۵ هزار بود ۱۰۰ هزار تومان بود حالا شده ۶۰۰ هزار حالا خودت یه حساب و کتاب کن بعد ببین دلار چند هزاری داره به ملت تحمیل میشه ؟؟؟واقعا مایه تاسف است که ۳۰۰ امام جمعه یه نفر بلند نشده و صدای ملت رو به گوش شما برسونه ؟؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
تو از کجا امدی اینگار ایران زندگی نمی کنی اینا رو همین کسانی که تو میگی آوردن سر کار
شما که دولت مستضعفین تون، اسب رو داره می‌میتازونه اونوقت کار از سرکشی گذشته...
دلار را 23000 تومان تحویل گرفتید شده 52000 تومان حالا بزرگترین دستاورد شما این است که 100000 تومان نشده!!!!!!!!!
کدام تورم را مهار کردید !!!!!!! از قیمت گوشت و اینترنت و خودرو و لاستیک و ........ خبر دارند؟ خاندوزی استاد دستاورد سازی از معایب و ضعف
به به چه وزیر خوبی داریم
سلام یه ادم فهمیده قیمت اقلام مختلف اجناس رو از زمان امدن دولت اقای رئیسی تاکنون رو لیست کنه که این وزیر بی کفایت ببینه چه بر سر این مردم اوردند نمیخواد با قیمتهای دولتهای گذشته مقایسه کنه فقط با قیمتهای دولت خودشان مقایسه کنه و زجر مردم و بی کفایتی خودشان رو نظاره گر باشه
با کدام تجربه ودانش شدی وزیر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
پس دو تا وزیر اقتصاد دولت روحانی چه تجربه ای بجز مدرسی دانشگاه داشته اند
چه مهاری ظاهرا کند ذهن هستید زمان تحویل دولت دلار ۲۶یا ۲۷ هزار تومان بود تا ۶۵ هزار رفت الان هم که به زدر درمحدوه ۵۲و ۵۳ هزار نگه داشتند این شد تدبیر اگه ای تدبیره بی تدبیریشون چیه مردم صورتشون رو با سیلی سرخ نگهداشتند شما هم هرچه قدر بخوایننمیتونین دولت رو مبرا از این حیث بکنین هی وعده وعید انشا الله درست میشه کی وقت ملت زیر خاک برن
رئیسی مچکریم خاندوزی مچکریم فقط باغ سبزی که تو انتخابات نشون دادید چی شد؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
حال دارن درخت کاری و چمن میکنن دور بعدی افتاهیه میزن ولی جای ما مردم بدبخت نیست جای ارزشی ها و تندروها و هاست
ای کاش یکی از مسعولین بگه اهداف ما کجاست در این ۴۳ سال چقدر به ان نزدیک شدیم ۲ مردم میگویند همه کشورها در حال پیشرفت هستن ما دنده عقب میریم بدون ایینه
یه نظزم کم کم وقتشه که اون چند هزار صفحه برنامه اقتصادی رو که اقای رییسی گفت داره رو از گنجه درارید و استفاده کنید .
از دهها قلم نیاز سفرهای مردم فقط یک قلم را می نویسم مرغ زمان روحانی کیلویی پانزده هزار تومان زمان شما نودو شش هزار تومان حالا چه فرقی می کند دلار یک ریال یا صد میلیون شما ببین چه سر سفره نردم آورده اید
این ائمه جمعه محترم که در زمان دولت قبلی دائماً از وضعیت بد اقتصادی مردم می گفتند چرا حالا در این جلسات ساکت شده اند؟ آیا واقعاً فکر می کنند عامه مردم از بهبود شرایط اقتصادی ادراکی ندارند!
هیچ کدام از این حرف ها درست و یا دقیق نیست. مالیات من کاسب جزء در این دولت در دو سال بیش از ده برابر شد. و از ۴ میلیون به ۴۴ میلیون رسید بدون هیچ تغییری در فروش و البته با کاهش شدید سود و افزایش هزینه های اجاره و غیره. از اول تاریخ بشر تا پایان دولت روحانی یک پنیر ساده شده بود ۱۴هزار تومان این دولت در یکسال آنرا به ۴۵ هزار تومان رسانده ولی وزیر آن می گوید داریم قیمت ها را کنترل می کنیم. این همه مالیات گرفتید کجا صرف شده است . با این درآمدها باید در یکسال چندبار حقوق مردم را افزایش می دادید برای ۲۰ درصد در سال هم کلی منت می گذارید. زندگی مردم را نابود کردید.
نابغه اقتصادی که
75 درصد مردم کشورش را به زیر خط فقر کشید.
شما آزادید هر بلایی سر مردم بیارید
مردم رو چی فرض کردید تورم کمر مردم رو شکسته تومیگی مملکت گل و بلبله
80ملیوت ایرانی که با پوست و گوشتشون دارن تورم لجام‌گسیخته و گروهی رو حس میکنند ،هیچکدام ادراک ندارند، آره فقط تو وزیر بی‌کفایت ونالایق دارای ادراک هستی و بس،
دگه هرآنچه بگویید هیچ فایده ای ندارد جز دورتر شدن مردم از شماست
وقتی دولتی تشکیل بشه توسط عده ای هم دانشگاهی وهم ستادی وهم جبهه ای و نگاه ..اون دولت به جامعه متخصص ودانشمند نباشه .همین وضعیت امروز مملکتی میشه که مردم بشدت احساس نا امنی اقتصادی می‌کنند البته که بعد ها صداش در میاد مثل چای دبش وبرنج طبیعت.ووووو
دروغ جز گناهان کبیره هست.مردم قیمتها را باور میکنن.شما تورم را روزانه کردین خدا پدر قبلی‌ها را بیامرزه
گشایش یعنی عرتباط با جهان
دوره شعب ابی طالب بازی تموم شد
اونام بعد یه سال فهمیدن
ا فکر نکنید خیلی زرنگید شما شانس آوردید دوره قبل ترامپ ملعون انتخاب نشد که اگر انتخاب میشد دلار الان ۱۰۰ هزارتومن رو هم رد کرده بود خاندوزی فقط بلده ماليات بچسبانه به مردم
پیش بینی شده با دست فرمان حضرت ا رئیسی قیمت دلار در سال ۱۴۰۸ بالای ششصد هزار تومن خواهد بود
اگر دولار صد هزار تومان هم نباشد داریم اجناس را با دلار صد هزار تومان خرید می کنیم یک نمونه گوشت با دلار دویست هزار تومان مصرف می کنیم ماشین همان مرغ حساب کنید از صد هم بالاتر است فقط قیمت دلار هم که پایین است اقایان ریال را به دلار می کنند تا بتوانند خارج کشور بروند و خرج کنند
چرا همیشه باید یه دشمن داخلی ناشناخته داشته باشیم که در سایه کار کنه و مدیریت قیمت کنه ، چرا باهاشون برخورد نمیشه ، چرا همیشه تاجران و بازرگانان و بازار مقصرن ، چرا جلوی این باندهای کثیفی که خون مردم رو برای منافع خودشون توی شیشه کردن گرفته نمیشه ، مگه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه نباید فعال بشن و اینا رو جمع کنند ، کشور امام زمان باید بدون مماشات با فاسد برخورد کنه نه اینکه فقط بعنوان مقصران در سایه ازشون یاد بشه ، تا کی باید ازین دلالهایی که همیشه به مردم فشار آوردن برای منافع خودشون و در همه دولت‌ها هم دخالت داشتن ضربه بخوریم ، آقا یکبار محکم جلوشون وایستین و جمعشون کنین
رای تمام
تو این کاره نیستی شغلت نهایتا بایددر شعبه بانک میبود
وقتی همه جنسا با دلار 80 تومنی حساب میشه چه اهمیتی داره دلار چنده
ماشین هم با دلار 200 هزار تومنی
دروغ و آمار غلط دادن بسه.تحریمها کشور و مردم رو نابود کرد و عمر و جوانی ما رو تباه کرد.نمیخواین اعتراف کنید که در مقابل تحریمها عاجز و ناتوانید.دلار رو۲۴۰۰۰تحویل گرفتین الان۵۳۰۰۰تومنه.دلار۵۳۰۰۰تومنی رو برای خودتون دستاورد میدانید.
خدا رو شکر از این شکوه و عظمت و تدبیر دولتمردان خدوم که با تلاش شبانه روزی همه امارها رو به نفع مردم کردن فقط ی مشکل کوچولو نحوهمحاسبه اماراشونم بگن بد نیست چون من که چیز دیگه ای میبینم امان از انسان های نون به نرخ روز خور..............
اگر قرار قیمت دلار و غیره را نتوانن مهار کنند
پس حقوق از خزانه میگیرن برای مردم چکار کنن
ما هم انتظار ایستاده ایم که انشالله کاری کنید؛وزیر اقتصاد واقعا حال مردم وملت شریف ایران از گرانی ها گرفته شده؛لطفا گشایش اقتصادی میخواهند بخاطر خدا توجه جدی داشته باشین.
به به

خدا خیرتون بده .. بنازم به این هوش و درایت . شماها نبودید خدا می‌دونه ما الان چه وضعیتی داشتیم. به به
سلام بنده چند ترم دروس مربوط به اقتصاد اعم از خرد و کلان و مدیریت تولید و ... را تدریس کردم تدریس ها نه تحصیل و نه مطالعه سطحی در دوره دکتری رتبه ۹ داشتم و خیلی اتفاقی حرف های این آقا را دیدم و خواندم سوالم این است: آقای وزیر در قالب کدام مکتب اقتصادی نوین علم صحبت کرده ای؟
جناب تا بوده چهار سال اول. هر رئیس جمهوری برای مردم کار میکنن چهار سال بعدی مردم رو نقره داغ میکنن تا به الان چهار سال اول روحانی نسبت به چهار سال اول رئیسی برای مردم روحانی بهتر بوده حالا چهار سال بعدی رئیسی روباید ببینیم چه میشه دقیقا مردم باید به گدائی روی بیاورند ما که کشورمان هشت سال هشت‌سال رئیس جمهور ما عوض میشه
خوب بود بجای وزارت همانجا می ماند.
خدا وکیلی خجالت بکشید .مهار اسب سرکش قیمت ها !!!!!!واقعا خنده داره
خاندوزی داستعفا استعفا..................................................
متاسفانه این دولت توی تمام موارد فقط داره آمار سازی میکنه
امان از روزی که........
البته این اسمش پیش بینی نیست . آرزوی قلبی آنهاست که بصورت دادن شوک به بازار میدهند .
الان يعني اسب سركش قيمت ها را كنترل كرديد ؟

خدا را شكر
چون اگر كنترل نمي كرديد احتمالا امروز يك كيلو سيب زميني قيمتش ٦ ميليون تومان بود !
خدا حفظت کنه.
یکی از بهترین وزرای کابینه هستید.
خدا قوت بهتون بده و بدخواهانتون رو روسیاه کنه.
دشمنان داخلی و خارجی این کشور رو خوار و ذلیل کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
خخخخ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
چای دبشتو بنوش
از سالی یک میلیون مسکن چه خبر ؟!!!!!!!!!!!! 2.5 سال گذشته؛ 1.5 سال دیگه که به پایان این دولت مانده باید چهارمیلیون واحد مسکونی تحویل ملت ایران بدهید !!!!!!!!!!!!!!!!!
در واقعیت همه چیز گران شده
عجب رویی دارین به خدا، آمار ضعیف سال 98 و 99 همش به خاطر کرونا بود حالا هی خودتونو با اون موقع مقایسه کنید. به زودی قیمت دلار رو هم میبینیم
ضمنا یادمون نرفته که وقتی دولت سیزدهم اومد چطور کیلو کیلو واکسن خارجی وارد شد
امامان جمعه از وضع جامعه خبر دارن پس چرا حرفی نزدنند ... بیخود نیست نماز جمعه هر روز خلوت تر مشود...
ولی این اسب سرکش افسار پاره کرده و بتاخت می تازه.
دلار دست دولت است و قیمتش رو سرکوب کرده اما قیمت اجناس و کالاها رو آزاد گذاشته به طوریکه شاهد افزایش هر روزه گوشت و لبنیات و میوه و کالاهای دیگر هستیم. حقوق کارمندان وکارگران هم که کمتر ازتورم است و داین 2/5 ساله قشرحقوق بگیر بیشتر به زیرخط فقر رفتن.این جزو افتخارات نیست
تو کشوری که طبق اعلام رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار تورم حدود 50 درصده چطور ممکنه که فیمت دلار یک سال ثابت بمونه؟؟؟؟
فعلا قیمت دلار رو سرکوب کنید و اجازه رشد متناسب با تورم رو ندید وقتی که فنر جمع شده رها شد بگید کار جمشید بسم الله و اسراییل و کانالهای تلگرامی و اصلاح طلبها بود
بابا تورو خدا یکی رو از افعانستان بیارید مشاوره اقتصادی بده..ارزش پول افعانستان در برابر دلار رشد کرده!!!
خاندوزی جان! مشکل مملکت ما اینه که افرادی مثل شما همیشه سرشون را کردند زیر برف و نخواستند واقعیت ها را ببینند. پسرم مردم همه عقل و فهم دارند این حرف ها را سعی کن حتی برای بچه شیرخواره هم نگی
آقای خاندوزی ازیک طرف میگی وزاری دولت روحانی انتظار دلار 100 هزارتومانی را داشتند که به طبع آن یعنی تورم 100 درصدی از طرفی دیگر میگی اسب سرکش قیمت ها را مهارکردید البته که این ادعایی بیش نیست اما اگر به فرض درست تحلیل کرده باشی درعمل پیش بینی وزرای دولت قبل کاملا درست از آب درآمده و الان می بایست به جای افزایش 5 برابری قیمتها 10 برابری قیمتها را میداشتیم . واین نشان از بی کفایتی شماست .
آقای وزیر ، لطفاً با این حرف ها تون بیشتر از این مردم را عصبی نکنید
چون دولت قبلی که مثل خودتون بوده کلی ضربه به مردم و کشور زدن پیش بینی کردن قیمت دلار می رسه به 80-100 هزار تومان پس شما که رسوندید قیمتشو به 53 هزار تومان پس شما مدیران خیلی لایق و شایسته ای هستید؟
اینکه ارزش پول کشور رو بی ارزش کردید افتخار داره؟؟؟!!!!
سری به بازار بزنید قدرت خرید مردم در این دوسال شده یک بیستم چطور با چه روحی می گویند تورم مهار شده
امامان جمعه اعتراضی نداشتن؟؟؟؟آقایون دولتی دروغ گناه کبیره هست.متوجهید؟؟؟؟
واقعا رو چقدر باید باشد تا بگوید مهار اسب سرکش،تورم. دلار ۲۴ تحویل گرفتی الان ۵۳ و ۵۴ چهار است. مرغ کیلویی ۲۴ بود الان ۹۰ است خجالت بکشید. گوشت از کیلویی ۱۸۰ رسیده به ۷۰۰ . شرم از مردم بکنید و لااقل نمک بر زخم مردم نریزید
.
راستی راستی هنوز ناکارآمدی خودشون را ربط می دهند به دولت قبلی . عجیب است هیچیک از ایمه جمعه محترم هم صداشون در نمی آید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست