بازدید 13341

هشدار رئیس سابق ام‌آی۶ ( MI6) درباره ترامپ

رئیس سابق ام‌آی۶ در مصاحبه با اسکای نیوز بیان کرد: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا یک تهدید سیاسی محسوب می‌شود که من بابت آن نگران هستم.
کد خبر: ۱۲۱۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 15 January 2024

 

به گزارش تابناک، «ریچارد دیرلاو» رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) هشدار داد، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به دلیل موضعش درباره ناتو، برای امنیت ملی انگلیس «مشکل‌ساز» خواهد بود.

وی با اشاره به موضع آمریکا درباره ائتلاف نظامی ناتو افزود: اگر ترامپ عجولانه اقداماتی انجام دهد و به ائتلاف ناتو ضربه بزند، اتفاق بزرگی برای بریتانیا خواهد افتاد.

رئیس سابق ام‌آی۶ که در سال‌های ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۴ خدمت می‌کرد، تصریح کرد: ما همه دارایی‌های خود را در حوزه دفاعی در سبد ناتو قرار می‌دهیم. اگر ترامپ واقعا درباره موضعش جدی باشد که همینطور است، این تعادل را برهم می‌زند. منظورم این است که چتر هسته‌ای آمریکا برای اروپا به نظرم برای امنیت و دفاع اروپا ضروری است.

خبرگزاری رویترز در اواخر سال ۲۰۲۳ گزارش داد، برخی منابع مطلع گفتند دونالد ترامپ در صورت رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۴ احتمالا کمک‌های واشنگتن به کی‌یف را قطع می‌کند، کشورش را از ائتلاف ناتو بیرون می‌کشد و روابط اقتصادی با چین را نیز هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

ترامپ که در حال حاضر چهره پیشتاز نامزدهای حزب جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ است، روز یکشنبه از هوادارانش خواست تا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه که امروز – دوشنبه – در ایالت آیووا برگزار می‌شود، شرکت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست