بازدید 2199
۷
کارتون با طعم فناوری‌های نوین ارتباطی (۱۵)

آیا هوش مصنوعی معنای عشق را درک خواهد کرد؟

آیا هوش مصنوعی به زودی وارد سطح احساسات خواهد شد؟ آیا احساسات ما را درک کرده و واکنش صحیح و متناسب خواهد داد؟ آیا ماجرا فراتر از اینها بوده و به توان حسی برابر یا بالاتر از انسان خواهد رسید؟ آیا این عمل حداقل در ابتدا تقلیدی خواهد بود؟
کد خبر: ۱۲۱۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 15 January 2024

 آیا ما الگوهای خوبی برای هوش مصنوعی خواهیم بود؟ چقدر احساسات ما توسط هوش مصنوعی درک شده و پاسخ داده خواهد شد؟ آیا به هم حسی، هم دردی و ادراک مشترک خواهیم رسید؟ آیا هوش مصنوعی معنای عمیق عشق را درک خواهد کرد؟ آیا خیلی از ویژگی‌های حسی، انسانی باقی خواهند ماند؟ آیا هوش مصنوعی می تواند احساسات عمیق به طور مثال یک مادر را یا یک عاشق را درک کرده و به تجربه ای برابر انسان در این حوزه ها برسد؟ آیا یک پرستار ربات انسان نما، قادر به بروز احساساتی چون انسان در زمان نگهداری یک کودک یا سالمند خواهد بود؟آیا توان انتقال اینگونه احساسات میان گونه خود را خواهند داشت؟ ورود هوش مصنوعی به مرحله احساسات خوب است یا بد؟چرا؟مزایا و معایب و تبعات احتمالی آن کدامند؟ آمادگی این تجربه را با هوش مصنوعی داریم؟ 

شما چه فکر می کنید؟

اثری از مریم سلیمی 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
البته. خیلی بهتر از انسان ها می تواند عشق را شبیه سازی کند بدون اینکه حتی آسیب ببیند.
تمام احساسات انسان، بیوشیمیایی است
هوش مصنوعی عشق را نخواهد فهمید.
ایمان نمی اورد!
متنفر نخواهد شد و .....
هوش مصنوعی را خیلی بزرگش کردن. همان موتور جستجوگریست که یادش دادن کلمات را سرهم بندگی کنه. معنی عشق و احساس و عاطفه را آدمها هم نمی فهمند یا کج می فهمند.انتظار دارید ماشین آهنی بفهمد؟!
صد در هزار
....آیا این عمل حداقل در ابتدا تقلیدی خواهد بود؟ ....
بله خب طبعا انسان در ابتدا مرجع تفلید برای هوش مصنوعی خواهد بود و هوش مصنوعی همانند میمون مقلد انسان خواهد بود.
هوش مصنوعی هرگز با مفاهیمی مانند درد، خشم، نفرت، عشق، انسانیت، همدردی و ... مشمول نمی‌شود. این ویژگی ها مختص انسان و تا حدی حیوانات است که تقلید آن بی مفهوم است.
من به نظرم هوش مصنوعی در آینده ای خیلی دور ، حتی در عرفان نظری و عملی به مراتب بالایی دست خواهد یافت بعید هم نیست به بهشت بره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار