بازدید 4641

افشای جزئیات ساعات اولیه جنگ ۷ اکتبر

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی جزئیات ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر را که به کشته شدن ۱۲۰۰ صهیونیست منجر شد، فاش کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 13 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، درحالی که جنبش حماس در ساعات اولیه روز هفت اکتبر مشغول انجام آخرین مقدمات برای شروع جنگ بود مسئولان ارشد شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی درحال بررسی نشانه‌های مهمی درباره حمله احتمالی بودند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این گزارش آورده است: اما تمام این نشانه‌ها هشدار صریحی درباره جنگ نبود. قبل از این حمله بزرگ، حماس به دوربین‌های مداربسته و ابزارهای ارتباطی و جمع آوری اطلاعات اسرائیل حمله کرده بود. حماس از پهپادهای انتحاری استفاده کرد که باعث شد فرماندهی ارتش اسرائیل نتواند بفهمد چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در نتیجه افسران ارتش مجبور شدند سراغ شبکه‌های تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و در راس آن کانال‌های تلگرام بروند که تصاویر و ویدیوهایی از حادثه رخ داده را منتشر کرده بودند. از طریق این اطلاعات ارتش فهمید که یک حادثه گسترده اتفاق افتاده است.

این روزنامه در پاسخ به این سوال که ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح روز هفت اکتبر کجا بود؟ نوشت: از طریق صحبت با ده‌ها افسر و فرمانده از جمله فرماندهان ارشد ارتش مشخص شد که ارتش در سخت‌ترین لحظات بود. در آن لحظات وضعیت اضطراری پیش آمده به خوبی مدیریت نشد. دستوراتی درباره تیراندازی به خودروهای نیروهای حماس حتی در صورت وجود گروگان‌ها در آن صادر شد. همچنین نیروهای دریایی بدون تجهیزات ضروری به جنگ فرستاده شدند و دستورات قدیمی بدون در نظر گرفتن شرایط به نیروها داده شد. جنگنده‌ها در آسمان بدون هیچ گونه حمله‌ای به پرواز درآمدند و خلبانان مجبور شدند وارد گروه‌های واتساپ شوند تا بدانند که چه اهدافی را باید مورد حمله قرار دهند. همه چیز جنون آمیز و بی نظم و نسنجیده بود.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: در این روزها ما با حماس در نوار غزه می‌جنگیم. زمانی که وضعیت عملیاتی اجازه بدهد ارتش تحقیقات مفصل و عمیقی را برای توضیح دادن آنچه که رخ داده انجام خواهد داد و نتایج نیز به همه اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم