بازدید 5383

خبر خوش معاون وزیر علوم برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وزارت علوم آئین نامه‌های خوبی در زمینه حمایت از پژوهشگران دارد که از جمله این آئین نامه‌ها می‌توانیم به آئین‌نامه جامع اعتبار ویژه اشاره کنیم که با اجرای این آئین نامه گرنت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ 13 January 2024

آئین‌نامه جامع اعتبار ویژه از سال آینده اجرایی می‌شود و به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم با اجرای این آئین‌نامه، اعتبار پژوهانه اعضای هیئت علمی هم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش «تابناک»، برنامه هفتم توسعه برای جامعه علمی، پژوهشگران کشور و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار خیر باشد و خبر‌های خوبی را برای این قشر به همراه آورد؛ آئین‌نامه جامع اعتبار ویژه نیز از جمله آئین‌نامه‌هایی است که در برنامه هفتم توسعه دیده شده و قرار است از سال آینده اجرا شود.

با اجرای این آئین‌نامه امتیازات خوبی نیز به پژوهشگران تعلق می‌گیرد.

پیمان صالحی، معاون پژوهش وزیر علوم در این‌باره گفت: با توجه به تأکید وزیر علوم نسبت به ارتقای پژوهش در کشور، وزارت علوم آئین نامه‌های خوبی در زمینه حمایت از پژوهشگران دارد که از جمله این آئین نامه‌ها می‌توانیم به آئین‌نامه جامع اعتبار ویژه اشاره کنیم که با اجرای این آئین نامه گرنت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در رابطه با میزان این افزایش گفت: با اجرای آئین‌نامه جامع اعتبار ویژه از سال ۱۴۰۳ که در برنامه هفتم توسعه دیده شده است، گرنت اعضای هیئت علمی به بیشتر از دو برابر خواهد رسید.

صالحی ادامه داد: پیش از این نیز براساس آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون جهش تولید، اعطای گرنت برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی پرداخت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۷
چقدم که گذاشتین اعضای هیئت علمی درست حسابی بمونن تو دانشگاه ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
اعضای هیات علمی تو خرید یک کیلو گوشت و یک جفت کفش درمونده شدند گرنت به چه دردشون میخوره! جناب دکتر صالحی خودش دکتر و استاد دانشگاه هستش و میدونه بیست میلیون بشه چهل میلیون حتی یه قلم ماده و وسیله برای پروژه دانشجوها نمیشه پس لطفا افراد خارج از دانشگاه را تحریک نکنید فکر کنند امتیاز خاصی به این قشر تحت فشار داده اید! گرنت و اعتبار پژوهشی برای هزینه پایان نامه دانشجو است و اصولا امتیازی برای استاد نیست پس خبرسازی و جو منفی سازی ممنوع
گرنت دیگه چیه ؟
نخواستیم بابا...
افزایش قیمتها ۱۰ تا ۲۰ برابر و گرنت پژوهشی دو برابر
تازه گرنت پژوهشی مثل مهریه است کی داده کی گرفته
من که در فکر رفتنم
به امید خدا احتمالا همکاران از این افزایش بهرمند شوند.
گرنت توی جیب هیات علمی نمی رود. صرف خرید دستگاه و مواد براز آزمایشگاه می شود. فکری به حال حقوق اعضای عیات علمی کنید که هر روز شاهد مهاجرتشون هستیم
خوبها رفتند؛ این خبر هم همش وعده و عید توخالیست. از کارانه 60 و 30 میلیونی که وعده دادید چه خبر؟
هزینه بابت چه پژوهشی که حتی در صنعت کاربردی نمیشود و پایان نامه ها به کاغذ باطله تبدیل میشود. کاش شرطی میگذاشتید که وقتی پول بابت طرحی دولت میدهد در راستای اون دردری از جامعه دوا شود. بنده هست سال دانشگاه بودم و هیچ کدام از پایان نامه ها و تحقیقات دانشگاه هیچ کاربردی جز مصرف مواد ازمایشگاه و اتلاف وقت نداشت. به جای طرح های پژوهشی پیوسته و کاربردی و کار کردن با شرکت های دانش بنیان فقط اساتید و دانش جویان سلیقه ای موضوع انتخاب میکنند و در نهایت هیچ دست اوردی ندارد
تابناک چرا نظرات را پخش نمی کنی؟ با این خبر خون مون کثیف شد.
مگه آیین نامه هم خوب و بد داره؟!!! ضمنا دو ماه پیش وزیر فرمودند تا چند هفته دیگه گرانت شصت تومنی پرداخت میشه...پرداخت شد؟!!!.... همه ول کردن یا در حال مهاجرت هستند.....
بیشینه گرنت کارشناسی ارشد 7 میلیون و گرنت دکتری 13 میلیون تومان است!!!
دوبرابر شدن یعنی گرنت پر هزینه دکتری می شود 26 میلیون تومان معادل 500 دلار. در حالی که همه مواد آزمایشگاهی و تجهیزات به دلار است. حدود قیمت دستگاههای آزمایشگاهی یک تا 50 میلیارد تومان و مواد آزمایشگاهی برای اغلب پژوهشها بیش از چند ده میلیون تومان است.
از زمان تصویب این گرنت ها دلار حدود 12 برابر شده است و حالا آقایان با افتخار اعلام می کنند گرنت ها دو برابر می شود.
حال می شود فهمید چرا اغلب پژوهشگران و دانشجویان مستعد در حال مهاجرت هستند.
با توجه به ارزش پول ملی، با پژوهانه میشه فقط چیپس و پفک خرید و در حد و اندازه تجهیزات آزمایشگاهی نخواهد بود.
سلام،
یک یا دو ماه پیش، وعده می دادند که چند روز آینده پرداخت می شود، حالا می گویند که تا سال آینده خبری نیست؟ آیا این خبر خوش است؟ حتما سال آینده هم موعد را تا دهه یا قرن بعد به تاخیر می اندازند!
چه خبر خوب کشکی‌ای هست. بودجه‌ی تجهیزات آزمایشگاهی می‌خوان بدن بعد منتش سر اعضای هیأت‌علمی هست؟ انگار حقوق آن‌ها را زیاد کردن. حقوق اعضای هیأت‌علمی در ایران حتی یک پنجم کشورهای ضعیف منطقه هم نیست. بعد تجهیزات آزمایشگاهی که برای آموزش و پژوهش دانشجویان هست، خبر خوب برای استاد هست؟؟؟
حقوق یک عضوهیات علمی پس از حدود 22 تا 24 سال تحصیل در بالاترین سطح خود، در شروع کار فقط 16 میلیون تومان است. جالب است افزایش این حقوق نیز در طول سالهای طولانی بسیار قطه چکانی است. بهترین استعدادهای کشور در حوزه های تخصصی را اینگونه حمایت میکنیم.
باید هر چه سریعتر یک فکر جدی به حال معیشت اعضاء هیات علمی شود
گرنت چی؟ برای پژوهش؟ الان در دانشگاه هم مثل جاهای دیگه رانت مهمه. بی معلومات ترین افراد در راس دانشگاه ها هستند
مصوبات وزارت علوم به ظاهر خوبن ولی درواقع به ضرر اعضای هیات علمی هست و فقط شامل چند درصد اونها میشه ولی به گونه ای تبلیغ میکنن که گویی همه اعضای هیات علمی منتفع میشن. نمونش پایه های تشویقی و گرنت اعضای هیات علمیه که برای هر کدوم آیین نامه دوراز دسترسی نوشتن که شامل ۳ درصد اعضا هم نشه. فقط تو دوره این دولت ۳۰ درصد حقوق کل اعضای هیات علمی کم شد ولی راجع به اون حرفی نمیرنن. دستمریزاد آقای دکتر زلفی گل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست