بازدید 2334

چین رکورددار صادرات خودرو در جهان شد

انجمن خودروهای سواری چین اعلام کرد صادرات خودرو این کشور ۶۲ درصد در ۲۰۲۳ افزایش یافته و به رکورد ۳.۸۳ میلیون یعنی بالاتر از ۳.۵ میلیون خودرو صادر شده از سوی ژاپن رسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 12 January 2024

به گزارش تابناک​ به نقل از رویترز، انجمن خودروهای سواری چین اعلام کرد این کشور ژاپن را در 2023 به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو دنیا پشت‌سر گذاشته است.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین بازار خودرو دنیا برای اولین‌بار در 2023 تبدیل به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو هم شده باشد. این انجمن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد صادرات خودرو چین، 62 درصد افزایش یافته و به رکورد 3.83 میلیون رسیده است. اطلاعات گمرک ژاپن نشان می‌دهد صادرات خودروهای سواری در این کشور (به‌جز خودروهای کارکرده) در 11 ماه 2023 برابر با 3.5 میلیون خودرو بوده است.

تخمین زده می‌شود کل صادرات خودرو چین در سال گذشته میلادی به 5.26 میلیون دستگاه با ارزش 102 میلیارد دلار رسیده باشد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود کل صادرات خودرو ژاپن برابر با 4.3 میلیون دستگاه باشد.

افزایش نفوذ چین در خارج کشور باعث شگفتی برخی دولت‌هایی شده که نگران پیامدهای آن در صنعت خودرو داخلی خود هستند.

کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر تحقیقاتی درباره خودروهای برقی ساخت چین و یارانه‌هایی که ممکن است دریافت کرده باشند، به راه انداخت. دولت بایدن هم قصد دارد تعرفه واردات کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی را افزایش دهد.

انتظار می‌رود برندهای داخلی در کل فروش چین 63 درصد در 2024 نسبت به 56 درصد سال گذشته افزایش یابد. بیشتر رشد فروش خودروهای چین مربوط به خودروهای برقی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست