بازدید 4308
بسته ویدیویی «تابناک»

سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس / چگونه ابوریحان شعاع زمین را محاسبه کرد؟ / اگر موبایل هک شد، چه کنیم؟ / رفتارهایی که در دهه پنجم زندگی باید کنار بگذارید

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 08 January 2024

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس

مالکوم ایکس، رهبر مسلمانان سیاه‌پوست آمریکا بود که رهبر انقلاب در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، از او با عنوان «شهید» یاد کردند. بخش کلیدی سخنرانی تاریخی مالکوم ایکس، از رهبران مبارزه برای حقوق سیاهان آمریکا، در مورد قضیه فلسطین در دهه ۶۰ میلادی را با زیرنویس فارسی می‌شنوید که انگار همین امروز مطرح شده است.  

 

 

اگر موبایل هک شد، چه کنیم؟

هک موبایل از طریق ارسال لینک آلوده یا نصب اپلیکیشنی که دسترسی کامل به گوشی موبایل را دریافت می‌کند، یکی از روش‌های مرسوم برای هک و سرقت اطلاعات یا سرقت از حساب‌های بانکی است. در این ویدیو با این شگردها و همچنین روش مقابله با آن و راهنمایی پلیس آشنا می‌شوید. 

 

 

چگونه ابوریحان شعاع زمین را محاسبه کرد؟

ابوریحان محمد بن احمد بیرونی ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، تقویم‌شناس، انسان‌شناس، هندشناس، تاریخ‌نگار، گاه‌نگار و طبیعی‌دان ایرانی و به عنوان پدر انسان‌شناسی و هندشناسی از بزرگ‌ترین دانشمندان مسلمان و یکی از بزرگ‌ترین دانشمندانِ ایرانی در همه اعصار محسوب می‌شود. او به زبان‌های خوارزمی، فارسی، عربی، و سانسکریت مسلط بود و با زبان‌های یونانی باستان، عبری توراتی و سُریانی آشنایی داشت. او در ریاضیات و ستاره شناسی دستاوردهای دقیقی در دوران حیاتش یعنی بیش از یک هزار سال پیش داشت و با استفاده از روش‌های پذیرفته برای محاسبه ارتفاع یک کوه، راهی برای محاسبه شعاع زمین ارائه کرد. میزانی که او به دست آورد، تنها ۱۷٫۲ کیلومتر کمتر از تخمین فعلی ناسا از شعاع قطبی زمین است و فرمول دیگری محیط زمین را محاسبه کرد. در این ویدیو روش محاسبه او را تا حدودی درک می‌کنید. 

 

 

رفتارهایی که در دهه پنجم زندگی باید کنار بگذارید

چهل سالگی در مردان یک نقطه عطف است. در این سن آن‌ها به یک پختگی رفتاری خاص می‌رسند. تقریباً نیمی از زندگی مردان در این سن گذشته است و آن‌ها تجربیات خیلی زیادی به دست آورده‌اند. وقت آن است که یکسری رفتارهای دوران جوانی را کنار بگذارند و زندگی نوینی را آغاز کنند. در این ویدیو به بعضی از کارهایی پرداخته می‌شوند که بهتر است مردان در چهل سالگی آن‌ها را ترک کنند، چون دیگر در شأن آن‌ها نیست یا اینکه برای سن آن‌ها خطرناک است. از نحوه پوشش و رفتار گرفته تا رویکرد آن‌ها به زندگی و روابطشان با اطرافیان باید تغییر کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست