بازدید 10416
ششصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید هوایی روسیه به مناطق مختلف اوکراین/ کشته شدن 800 نظامی اوکراین در یک روز

ششصد و هفتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 08 January 2024

کشته شدن 800 نظامی اوکراین در یک روز

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

استقرار 35 هزار گارد ملی روسیه در مناطق ضمیمه شده
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۲:۳۶

 ۳۵۰۰۰  نیروی گارد ملی روسیه در سرزمین‌های ضمیمه شده به روسیه حین جنگ با اوکراین مستقر شده‌اند و از این مناطق  به شدت حفاظت می‌کنند.

وبگاه «کی‌یف پست» روز دوشنبه نوشت گارد ملی روسیه مستقیما تابع «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور است و اینک بعد از نیروهای مسلح روسیه، دومین عنصر بزرگ نیروهای این کشور در مناطق ضمیمه شده از اوکراین را تشکیل می‌دهد.

وظایف اصلی این نیروها شناسایی پارتیزان‌های اوکراینی است. آنها به طور مداوم در مناطق تحت کنترل با خودروهای زرهی و با تجهیزات کامل به گشت زنی می‌پردازند. این نیروها به تانک، خودروهای زرهی، بالگرد و توپخانه مجهز هستند.

نیروهای گارد ملی روسیه همچنین در حفاظت از مراکز رای گیری در سرزمین‌های ضمیمه شده در جریان همه پرسی سپتامبر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ شرکت داشتند.

دادستان کل سابق اوکراین: 500 هزار نیرو از دست داده‌ایم
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۲:۳۵

داستان کل سابق اوکراین یوری لوتسنکو از دولت این کشور خواست آمار واقعی تلفات نظامی جنگ را اعلام کند.

به گزارش امروز راشا تودی، او در مصاحبه چهارشنبه با رسانه‌های اوکراینی گفت مقامات باید صادقانه اذعان کنند که ۵۰۰ هزار نیرو را از آغاز درگیری‌ها از دست داده‌اند و نرخ تلفات ماهانه حدود ۳۰ هزار نفر است. 

به اعتقاد او، دولت ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین می‌تواند «با اعتراف علنی به تلفات سنگین در میدان نبرد و اعلام این که موجودیت اوکراین در خطر است»، شهروندان بی‌میل را به پیوستن به جنگ مقابل روسیه ترغیب کند. وی اظهار داشت: اوکراینی‌ها باید بدانند چند نفر کشته شده‌اند و بعد همه مباحث درباره بسیج نیرو حل‌وفصل خواهد شد. 

زلنسکی در ماه دسامبر گفت که ارتش از او خواسته ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار سرباز دیگر را برای جبران کمبود نیرو در میدان نبرد بسیج کند. در اواخر همان ماه دولت اوکراین لایحه بسیج نیرو را ارائه کرد که در آن پیشنهاد شده بود سن استخدام از ۲۷ به ۲۵ کاهش یابد و معافیت‌ها برای برخی از رده‌های معولان حذف شود. 

این طرح بعد از آن ارائه شد که کی‌یف ضدحملات خود علیه نیروهای روسیه را با هدف بیرون راندن آن‌ها از خاک اوکراین در تابستان آغاز کرد، اما به رغم تبلیغات زیاد دستاورد قابل توجهی نداشته است. 

 

پوشیلین: جانشین‌های زلنسکی هم دنباله‌رو غرب هستند
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۰:۴۹

 با افزایش نارضایتی‌ها از «ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین در میان افکار عمومی این کشور و مقام‌های کشورهای غربی به دلیل ناتوانی در برابر عملیات نظامی روسیه، تحلیل‌های مختلفی درباره جایگزین‌های وی ارائه می‌شود.

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهوری خودخوانده دونتسک امروز (دوشنبه) گفت اینکه چه کسی جایگزین زلنسکی بشود فرقی ندارد،‌ زیرا او هم مانند زلنسکی دنباله‌رو اوامر غرب خواهد بود.

پیش از این سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه گفته بود که «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح، «کریل بودانوف» مدیر سازمان جاسوسی و «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین از جمله کسانی هستند که اتحادیه اروپا در حال بررسی به‌عنوان جانشین زلنسکی است.

پوشیلین در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، توضیح داد: «ما نام‌هایی را می‌شنویم که روی کاغذ احتمال دارد [جانشین زلنسکی] بشوند، ولی این مهم نیست. اوکراین، موجودیت خود را از دست داده است. تغییر نام [رئیس جمهور] - خواه زلنسکی باشد، زالوژنی یا دیگر مجرمان - کاملا بی‌اهمیت است زیرا آنها دقیقا کاری را انجام می‌دهند که غرب دیکته می‌کند».

حملات شدید هوایی روسیه به مناطق مختلف اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۰:۴۹

مقامات اوکراینی از وقوع حملات هوایی روسیه در اوایل بامداد امروز(دوشنبه) به نقاط مختلف این کشور خبر دادند.

 خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: مقامات اوکراینی اعلام کردند که روسیه در اوایل وقت روز ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه ۱۴۰۲) اقدام به شلیک موشک به سراسر اوکراین کرده است.

بنابراین گزارش، «اوله سینیهوبوف» (Oleh Synyehubov) فرماندار «خارکف» گفت که در شرق این شهر شاهد حداقل چهار حمله موشکی بوده است.

این گزارش می‌افزاید: مقامات منطقه «خملنیتسکی» (Khmelnytskyi) نیز از وقوع دست‌کم شش انفجار در این منطقه خبر دادند، اما جزئیات فوری درباره خسارات وارده ارائه نکردند.

سراسر اوکراین بامداد امروز در پی حملات روسیه به مدت سه ساعت در معرض خطر حمله هوایی قرار داشت.

درهمین حال رسانه‌های اوکراینی به نقل از وزارت کشور این کشور درمورد حملات هوایی بامداد امروز روسیه گزارش کردند که حداقل چهار منطقه این کشور امروز/دوشنبه هدف این حملات قرار گرفت.

«ایهور کلیمنکو» (Ihor Klymenko) وزیر کشور اوکراین در شبکه اجتماعی تلگرام دراین باره نوشت: روسیه صبح امروز (دوشنبه ) چهار منطقه اوکراین را با موشک مورد حمله قرار داد.

اوکراین: کمک اروپا قطع شود، هیچ برنامه‌ای نخواهیم داشت
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۰:۴۸

وزیر امور خارجه اوکراین دیمیترو کولبا در مصاحبه با روزنامه «ال پائیس» اسپانیا درباره پیامد قطع کمک‌های اتحادیه اروپا گفت: «هیچ طرح بی (جایگزین) نداریم».

کولبا تصریح کرد: «از بیرون صحنه می توانید متفاوت ببینید و فکر کنید. درباره طرح‌ ای، بی و سی حرف بزنید و مقالات و تجزیه و تحلیل منتشر کنید اما در داخل، ما باید تمام انرژی و قدرت ذهنی خود را بر روی یک چیز بذاریم و آن این است که طرح ای (اصلی) پیش برود».

با این‌حال، کولبا مدعی شد که اوکراین کل دارایی‌های مسدودشده روسیه را دریافت خواهد کرد که برای بازسازی اوکراین کافی است.

وی در این خصوص گفت: «طبق برآوردهایمان، کل دارایی‌های مسدود شده معادل بیش از ۸۰ درصد از نیاز ما برای بازسازی است».

در نشست اواسط دسامبر بروکسل، مجارستان طرح افزایش بودجه چندساله اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ که شامل کمک ۵۰ میلیارد یورویی به کی‌یف می‌شد را وتو کرد. در همان زمان، نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان علی‌رغم آن‌که با آغاز مذاکرات با اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا مخالفت نکرد اما هشدار داد که مجارستان همچنان «۷۵ فرصت» برای مسدود کردن این فرایند دارد.

نشست جدید اتحادیه اروپا در خصوص تأمین مالی چندساله اوکراین قرار است اول فوریه (۱۲ بهمن) در بروکسل برگزار شود.

پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و گروه هفت (G۷)، تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه معادل حدود ۳۰۰ میلیارد دلار را مسدود کردند. حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از این مبلغ در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب‌های بانک «یوروکلیر» بلژیک که بزرگ‌ترین شرکت تسویه حساب جهان محسوب می‌شود، قرار دارد.

کرملین تأکید کرده است که چنین تصمیماتی «گام دیگری در نقض تمامی قوانین وهنجارهای قانون بین‌الملل است».

پیش‌تر، وزیر دارایی روسیه آنتون سیلونوف تصریح کرد که از سال ۲۰۲۲، کشورهای غربی غیردوست، تحریم‌هایی علیه روسیه، شهروندان و سازمان‌های این کشور وضع کرده است و اتحادیه اروپا و کشورهای غربی فعالانه در تلاش برای ایجاد شرایط حقوقی به منظور ضبط دارایی‌های روسیه است.

حذف کمک به اوکراین از بودجه سال جدید دولت آمریکا
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۰:۴۸

باوجود اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ادامه دادن کمک‌های نظامی به اوکراین در سال جدید میلادی، گزارش‌ها اما از قرار نگرفتن منابع مالی برای این امر در بودجه سال ۲۰۲۴ واشنگتن حکایت دارد.

نشریه هیل امروز (دوشنبه) گزارش داد که سران کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه دولت فدرال این کشور برای سال جدید میلادی به توافق رسیدند و بدین ترتیب اولین گام را برای جلوگیری از تعطیلی موقت دولت برداشتند.

طبق این گزارش، بودجه مورد توافق سران کنگره آمریکا اما شامل منابع مالی جهت کمک به اوکراین برای جنگ با روسیه، که کاخ سفید درخواست کرده بود، نمی‌شود.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این‌باره گفت که کل بودجه توافق‌شده برای دولت این کشور به مبلغ ۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد دلار است که ۸۸۶ میلیارد دلار از آن برای مصارف نظامی و ۷۰۴ میلیارد دلار برای دیگر هزینه‌های ایالات متحده می‌باشد.

در این گزارش آمده است: «اعداد ذکر شده مربوط به درخواست کاخ سفید برای بودجه اضافی جهت کمک‌های بیشتر به اوکراین و اسرائیل نیست. گروهی از سناتورهای دو حزب [دموکرات و جمهوری‌خواه] در حال انجام مذاکراتی هستند تا به توافقی برای اضافه کردن بودجه‌هایی برای تقویت مرزها، سیاست‌های مهاجرتی و کمک به اوکراین برسند».

نشریه هیل همچنین افزود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز این لایحه بودجه را امضا و اجرایی کرده است.

کشته شدن 800 نظامی اوکراین در یک روز

 وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن اشاره به دفع حداقل ۱۲ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته، گفت که در ۱۰۸ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، بیش از ۸۲۰ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۱۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۵ دستگاه تانک، ۱۳ نفربر و خودروی زرهی، ۲۱ خودروی نظامی،‌ ۱۰ قبضه توپخانه و موشک‌انداز چندگانه طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۶۷ فروند هواپیمای جنگی، ۲۶۵ بالگرد رزمی، ۱۰ هزار و ۵۴۰ فروند پهپاد، ۴۴۷ سامانه پدافند موشکی، ۱۴ هزار و ۵۳۶ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۲۰۱ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار و ۶۶۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۷ هزار و ۲۱۰ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

تانک لئوپارد بلای جان اوکراین شده است

 روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد، یک کمیسیون آلمانی که اخیرا از مرکز تعمیرات تانک‌های لئوپارد در لیتوانی بازدید کرد متوجه شد خیلی از این تانک ها قبل از آنکه در میدان جنگ آسیبی پیدا کنند تنها به دلیل طی چند هزار کیلومتر مسافت نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند.

طبق گزارش این روزنامه، هم افسران اوکراینی و هم افسران آلمانی گفتند نگهداری از این تانک‌های آلمانی بسیار سخت بوده و در شرایط رزم 10 برابر سریعتر از شرایط مانور و رزمایش، دچار فرسایش می‌شوند.

این کمیسیون آلمانی که قبل از کریسمس به این مرکز تعمیرات تانک‌های لئوپارد رفته، از مشاهده تعداد قابل توجه تانک‌هایی که صرفا به دلیل ایرادهای مکانیکی و الکترونیکی و نه آسیب پیدا کردن در نبرد نیاز به تعمیر پیدا کرده‌اند شگفت زده شد.

اشپیگل در این گزارش خود نوشت: «به نظر می‌رسد بزرگترین مشکل تانک‌های آلمانی که در خدمت اوکراینی‌ها هستند حملات دشمن یا شلیک گلوله از سوی روسها نیست و خراب شدن آنها ناشی از نواقص دیگری است.»

در این گزارش تصریح شد، تعداد تانک‌های لئوپاردی که در اوکراین دچار نقص فنی شده‌اند با تعدادی که از سوی سربازان روسیه نابود شده‌اند قابل مقایسه است. تانک‌های لئوپارد ارسالی برای اوکراین مشکلاتی به لحاظ لجستیک مفصل، کمبود قطعات یدکی و ترجمه ضعیف اسناد فنی آنها پیدا کرده‌اند. مکانیک‌ها حتی در لیتوانی که فاصله زیادی تا خط مقدم جنگ اوکراین دارد به دلیل بی اطلاع بودن از نحوه تعمیر تانک‌های لئوپارد مجبور هستند که خودشان به صورت فی‌البداهه عمل کنند.

یک افسر آلمانی در مصاحبه با نشریه اشپیگل اذعان کرد، این تانک ها در شرایط جنگ خیلی سریعتر از زمان صلح فرسوده می‌شوند.

این افسر بیان کرد: ما با توجه به تجربه‌ ارتش آلمان در کشور مالی می‌توانیم بگوییم که فرسایشی که یک تانک لئوپارد بعد از طی کردن 10 هزار کیلومتر در شرایط جنگی پیدا می‌کند معادل فرسایشی است که همین تانک بعد از طی 100 هزار کیلومتر در زمان صلح پیدا می‌کند.

اشپیگل همچنین نوشت، یک معضل دیگر لئوپاردها در اوکراین نیاز این تانک ها به نگهداری پیچیده و ضرورتا در کارخانه است.

یکی از اعضای کمیسیون آلمانی که به لیتوانی سفر کرده بیان داشت: «تلاش‌هایی که عوامل ارتش اوکراین برای تعمیر لئوپاردها داشتند سبب وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به این تانک‌های رزمی شده است.»

یک افسر اوکراینی که واحد آنها به تانک های لئوپارد-2 مجهز شده به اشپیگل گفت که نوارهای ریلی زیر این تانک‌ها شکننده بوده و عامل ازکار افتادن آنها در شرایط جنگی هستند که یک فاجعه محسوب می‌شود و سربازان اوکراینی مجبور به رصد مداوم این قسمت از تانک‌های آلمانی هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: راهبردی در قبال مناقشه اوکراین نداریم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: راهبردی در قبال مناقشه اوکراین نداریم تهران- ایرنا- مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از کاخ سفید به دلیل نداشتن راهبرد در قبال مناقشه اوکراین انتقاد کرد و گفت که واشنگتن برای کمک به کی‌یف باید پول قرض بگیرد.

 جانسون یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس اظهار کرد: آخر بازی در اوکراین کجاست؟ راهبرد ما چیست؟ هدف چیست؟

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کاخ سفید پاسخی به این پرسش‌ها نداده است. من به صورت مکتوب، علنی و خصوصا خواسته‌ام که به این پرسش‌ها پاسخ بدهند اما جوابی نداده‌اند.

جانسون تاکید کرد که بدون پاسخ به این پرسش‌ها تامین مالی اوکراین «بسیار سخت» خواهد بود.

وی افزود که کمک به اوکراین یک مساله جدی است و آمریکا به منظور تامین مالی کی‌یف در جنگ باید «از جاهای دیگر قرض بگیرد.»

جمهوریخواهان سنای آمریکا در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳ لایحه‌ای شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین را مسدود کردند زیرا آنها تصویب این لایحه را به اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مورد سیاست مرزی و مهاجرت آمریکا مشروط کردند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که دولت این کشور بودجه کمک نظامی به اوکراین را به اتمام رسانده است و «هیچ منبع جادویی دیگری برای استفاده وجود ندارد» مگر اینکه کنگره تصمیم بگیرد بسته جدیدی را تصویب کند.

شالاندا یانگ مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا درباره محدودیت زمانی قانونگزاران آمریکایی برای تامین کمک به اوکراین هشدار داد و مشروط کردن چنین کمک‌هایی به موضوعات از جمله توافق بر سر مسائل مهاجرتی را وخیم خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۸
هر روز گزارش از کشته شدن چندصد تا چند هزار سربازان اوکراینی می دهید.

اگر اینطوری ها است که شما می گویید، باید مدتها قبل نفرات ارتش اوکراین تمام می شدند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آمار کاملا درست بنظر میاد
روسیه هم تلفات میده
خسته نشدید از تکرار این حرفای تکراری؟
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
باشه، قبول... ولی مرگ بر اسرائیل و انگلیس و آمریکا رو هم فراموش نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
و بالاتر ار همه مرگ بر اربابت
کاخ کرملین روزی به حسینیه تبدیل خواهد شد. شک نکنید.

استارتش را رییسی پارسال با برپا کردن نماز در این کاخ زده است.
علی کریمی نمیخواد بره خارکیف؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
نه اونجا که الان هست بیشتر کیف میکنه
همه خبرها به ضرر اوکراینه ولی بودجه اوکراین که تصویب بشه در کنگره و اتحادیه اروپا و ارسال f16 ورق بر میگرده ، همونقدر که نامحتمل هست اوکراین کریمه رو آزاد کنه روسیه هم نمیتونه کیف رو اشغال کنه بالاخره یک خطوط قرمزی وجود داره برای غرب و روسیه
لعنت بر روسیه
باز هم آمار اشتباه
شما قبلا هم این خبر رو منتشر کرده بودید که 800 نفر در یک روز کشته شدند، این آمار درست نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
آره ببخشید درستش همون 811 نفره چون چندتا زخمی دیگه مردن
پوتین ستمگر
مگر حمله بوده است که یک روز 800 نظامی غیر ممکن است تاز اگر حمله بوده است حتما یک منطقه ای را تصاحب کرده اند و طرف مقابل هم 500 کشته داده است یاد در یک جام مشخص بسته 800 نفر را کشته باشند از لحاظ محاسبات نظامی در دورا ن فعلی غیر ممکن است
کشته شدن 800 نظامی اوکراین در یک روز نشانه آشکار دیگری از شکست روسیه و پوتینی ها است

آی پی کانادا وقت نداره امروز تحلیل بده من جاش تحلیل میدم
اسرائیل در دو ماه 23 هزار زن و کودک کشت و آب و برق و غذا رو روی مردم قطع کرد و شیرخوارگان رو قتل عام کرد و بیمارستان رو بمباران کرد غرب و غربگداها میگن اسرائیل داره از خودش دفاع مشروع میکنه آخی اسرائیل مظلوم

روسیه به خاطر اینکه آمریکا و غرب نیان بمب اتم هاشون رو در خاک اوکراین مستقر نکنن به اوکراین حمله کرد و یک دهم اسرائیل غیرنظامی نکشت غرب و غربگداها میگن روسیه جنایتکاره

قشنگ این غرب و غربگداها بالاخونه رو دادن اجاره
پاسخ ها
میلاد رزمجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
عزیز روسیه فقط بااستدلال خودش به اوکراین حمله کرده چون اوکراین جنگ رو شروع نکرد ولی در جنگ اسراییل هم جنگ اکتبر و هم شروع جنگ هفتاد سال پیش فلسطین کشور های عربی شروع کردن جنگ رو در مورد جنایتکار بودن پوتین هم کسی نمیگه جنایتکاره این پوتینه که هی گلایه میکنه چرا جهان تک قطبی غرب نمیزاره منم ادم بکشم
کمک های اروپا و آمریکا به اوکراین در حال پایانه.
شاید اگه اونا هم مثل ما، یه آی پی کانادا داشتن که تحلیل درست از جنگ و اضمحلال روسیه بهشون بده، وضعیت اینطوری نمیشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تو نگران نباش
شل کن سفت کن غرب برای اینه که جنگ فرسایشی بشه و پوتین هرردز دهنش بیشتر اسفالت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۰۰:۴۰
این جنگ از اول تا آخرش برای اروپا ضرر بوده هست و خواهد بود
فکر کنم 800 نفر را اشتباه نوشتید. قطعا نیروهای قهرمان روسیه روزانه کمتر از 8000 اوکراینی را نمی کشند. اصلا تا کنون همه جمعیت اوکراین را کشته اند، همانطور که ادعا می کنند 4 برابر تعداد هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین را منهدم کرده اند.
کجای کارید پوتین تازه ۵استان ضمیمه کرده را بلای جان اوکراین کرده ۳۵۰۰۰نیرو با اوکراین بجنگند خیال خام نکند
روسیه با سلاهای که دارد میتواند یک روزه کل اوکراین را اس فایلت بکند ولی مردم اوکراین را مردم روسیه میداند فقت میخاد دولت نابو شود
تجاوزگرنابود است.شک نکنید.خداهواسش به مسکینان ومظلومان است. اما.ولی.درودبه کشته شدگان در راه وطن....افتخار بزرگ آرزوی هرمیهن پرستی است.جان دادن برای وطن .
نمیدونم این انسانها چرا همدیگر میکشن جنگ دشمنی راه میندازن هر انسانی دشمنی راه بندازه و بفکر جنگ باشه آخرش بازنده هست...
کسی تو اکراین موند
جنگ و آدمکشی و نسل کشی و از بین بردن و تخریب محیط زیست همه نشانه ای از خوی وحشی‌گری و سادیسم زیاده خواهی دیو سیرتی و شیطان پرستی فراماسونری هاست حال چه روسیه پوتین باشد یا اسراییل یا انگلیس یا چین یا حاکمان ستمگر یا هر شیطان دیگری تمام کارهایی که انسان میکند نزد خداوند بازخواست دارد عمر انسانها کوتاه است و نتیجه اعمالشون تا ابد میماند هیچکس نمی‌تواند از عواقب کردار و گفتار و افکار خود فرار کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست