بازدید 1920

استفاده زیاد از گوشی هوشمند و بروز علائم افسردگی

براساس یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استفاده افراطی از گوشی هوشمند می‌تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 08 January 2024

 

به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروزه استفاده از گوشی هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی افراد پیدا کرده اما همین وسیله که زندگی انسان را در ابعاد بسیاری بهبود بخشیده است می‌تواند به یک چالش بزرگ در زندگی افراد تبدیل شود و موجب آسیب‌های روانی قابل توجهی در گروه‌های مختلف سنی شود.

برهمین اساس یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد استفاده افراطی از گوشی هوشمند می‌تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.

براساس این طرح تحقیقاتی که تحت عنوان پروژه «بررسی نقش میانجی کیفیت خواب، مقایسه اجتماعی و اهمال‌کاری در رابطه  بین استفاده افراطی از گوشی‌های هوشمند و افسردگی در بزرگسالان ساکن تهران» توسط دکتر علی‌اکبر پرویزی‌فرد و همکارانشان در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه انجام شد محرز  شد استفاده افراطی از گوشی هوشمند می‌تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.

در این مطالعه ارزیابی زندگی افراد حاکی از آن است که افرادی که به طور معمول، زمان طولانی در روز به استفاده از گوشی هوشمند مشغول هستند، علایم افسردگی بیشتر و شدیدتری را گزارش می‌کنند. در واقع استفاده بیش از حد از گوشی موجب کاهش کیفیت خواب می‌شود و نیز در مواجهه طولانی‌تر با شبکه‌های اجتماعی، افراد به مقدار بیشتری خود را با دیگران مقایسه ناعادلانه می‌کنند.

همچنین این بررسی نشان داد: کاهش کیفیت خواب و مقایسه اجتماعی که بر اثر استفاده طولانی مدت از گوشی هوشمند ایجاد می‌شود به نوبه خود باعث کاهش سلامت روان افراد شده و میتواند موجب بروز علایم افسردگی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست