بازدید 1699

افزایش تعداد قربانیان زلزله شب سال نو در ژاپن

تعداد قربانیان زلزله مهیب در ژاپن افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 08 January 2024

 
به گزارش تابناک، رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که تعداد قربانیان زلزله اخیر در این کشور از ۱۲۸ نفر به ۱۶۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه‌ها و مقامات دولتی ژاپن اعلام کردند که شمار قربانیان زلزله اخیر در مناطق غربی این کشور، به ۱۶۱ نفر افزایش یافته و ۱۰۳ نفر نیز همچنان ناپدید هستند.

پیش از این اعلام شده بود که شمار قربانیان زلزله مهیب ۷.۴ ریشتری دوشنبه گذشته در مناطق غربی این کشور به ۱۲۸ نفر رسیده است.

مقامات آتش‌نشانی ژاپن اعلام کردند که در پی زلزله شدید ۷.۴ ریشتری، ۲۵ ساختمان از جمله منازل مسکونی در شهر واجیما در استان ایشیکاوا به طول کامل فروریختند.

به گفته مقامات احتمالاً در ۱۴ ساختمان فروریخته افرادی محصور باشند و آتش‌نشان‌ها در حال تلاشند تا آنها را نجات دهند.

سخت‌ترین وضعیت، در استان ایشیکاوا است که نزدیک به کانون زمین لرزه‌های جاری بوده است. بیش از ۲۰۰ خانه در این استان در آتش سوخته و بیش از ۱۰۰ ساختمان مسکونی فرو ریخته است و ممکن است مردم زیر آوار محبوس شده باشند.

امدادگران و آتش نشانان در محل مشغول به کار هستند و واحدهایی از نیروهای دفاع شخصی ژاپن برای کمک به رفع عواقب این فاجعه به منطقه اعزام شده اند.

از روز دوشنبه گذشته، بیش از ۱۵۰ زمین لرزه با قدرت‌های مختلف در ژاپن رخ داده است که قوی‌ترین آنها ۷.۶ ریشتر بوده است. تهدید سونامی برای کل سواحل غربی این کشور بیش از ۲۰ ساعت باقی مانده است. این زمین لرزه قوی‌ترین زمین لرزه‌ای بود که از سال ۱۸۸۵ این بخش از ژاپن را لرزاند.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی