بازدید 2312

هشدار تند خواهر رهبر کره شمالی به همسایه جنوبی

به دنبال تشدید اخیر تنش‌ها در روابط دو کره، خواهر رهبر کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد که این کشور به هر «اقدام تحریک‌آمیز»، فورا پاسخ نظامی می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 07 January 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، خبرگزاری دولتی کره شمالی بیانیه‌ای از «کیم یو جونگ» خواهر رهبر این کشور منتشر کرد که در آن او درباره پاسخ نظامی فوری کره شمالی هشدار داده است.

از روز جمعه هفته گذشته تنش‌های نظامی بین کره شمالی و کره جنوبی بار دیگر خبرساز شده و دو طرف، طرف مقابل را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرده است.

به گزارش رویترز، خواهر رهبر کره شمالی امروز اعلام کرد که کره شمالی به هر اقدام تحریک آمیز، پاسخ نظامی فوری خواهد داد.

این هشدار در شرایطی مطرح شده که روز شنبه (دیروز) کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی با بیش از 60 گلوله توپخانه به نزدیکی مرز دریایی مورد مناقشه دو طرف در دریای زرد شلیک کرده است.

روز جمعه هفته گذشته هم ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که ارتش کره شمالی بیش از 200 گلوله توپخانه را مستقیما به سمت جزایر کره جنوبی در دریای زرد شلیک کرد.

به گفته سئول، این «اقدام تحریک آمیز کره شمالی» باعث هیچ تلفاتی بین نظامیان کره جنوبی و یا غیرنظامیان گزارش نشد و فورا دستور تخلیه دو جزیره صادر شد.  

تشدید تنش‌ها در روابط دو کره در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و کره جنوبی به رغم هشدارهای کره شمالی، از هفته گذشته در حال برگزاری رزمایش مشترکی در شبه جزیره کره هستند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگر مقامات این کشور، طی سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه مانورهای نظامی، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است که «همانطور که قبلاً اعلام شد، اگر دشمن حتی یک تحریک کوچک انجام دهد، (ارتش کره شمالی) حمله نظامی فوری انجام خواهد داد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست