بازدید 1828

بلینکن: مهار جنگ به نفع همه کشورهای خاورمیانه است

در پی هراس آمریکا از گسترش درگیری‌ها در منطقه و درحالیکه واشنگتن یکی از حامیان اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است و همچنان به حمایت‌های بی چون و چرای خود از این رژیم ادامه می‌دهد آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که مهار جنگ به نفع همه کشورهای خاورمیانه است.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱ 07 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، وزیر خارجه آمریکا شنبه پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از فلسطینی‌ها به ویژه کودکان فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند، مدعی شد: ما در حال بررسی اقداماتی هستیم که حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه را به حداکثر رسانده و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را افزایش دهد.

بلینکن گفت: کشورهای خاورمیانه باید از نفوذ خود بر بازیگران منطقه برای اطمینان از مهار درگیری‌ها در غزه و جلوگیری از چرخه بی پایان خشونت استفاده کنند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان این ادعا که مهار جنگ به نفع همه کشورهای خاورمیانه است، افزود: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کشورهایی که چنین احساسی دارند از روابط و نفوذ خود بر برخی از بازیگران منطقه‌ای استفاده کنند تا شاهد گسترش درگیری‌ها نباشیم.

وی بار دیگر با حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مدعی شد: (رژیم) اسرائیل به وضوح علاقه‌ای به گسترش جنگ ندارد اما آنها در عین حال باید برای دفاع از خود کاملاً آماده باشند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آمریکا روز شنبه با اردوغان رئیس جمهور ترکیه و همچنین هاکان فیدان همتای ترکیه‌ای خود در استانبول دیدار کرد.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد فیدان وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای آمریکایی‌اش با اشاره به تجاوز فزاینده رژیم صهیونیستی، آن را تهدیدی برای سراسر منطقه دانست.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر ضرورت آتش بس در غزه و فراهم شدن ارسال دائمی کمک‌های بشردوستانه به این بخش از خاک فلسطین، تصریح کرد: از سرگیری مذاکرات درباره برپایی دو کشور ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی