بازدید 2087

اهدای عضو پرستار مشهدی ماندگار شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اهدای عضو پرستار ۴۷ ساله مرگ مغزی ساکن مشهد به چهار بیمار نیازمند عضو خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 06 January 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و بیست و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "مهدی اسوار"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان فارابی مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، امروز در بیمارستان "منتصریه" این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم اسوار که خود از نارسایی کلیه رنج می‌برد و دیالیز می‌شد، دچار ایست قلبی شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد زنده یاد اسوار در بیمارستان منتصریه به بانویی ۵۸ ساله ساکن شیروان که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این پرستار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۱ فرد مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل اهدای عضو و پیوند اعضا قرار گرفته اند که باعث شده به حدود ۵۰۰ بیمار، عضو اهدایی پیوند شود.

خالقی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۹۴ پیوند کلیه، ۷۲ پیوند کبد، ۱۵ پیوند قلب، ۲۰۸ پیوند قرنیه و ۱۰۵ پیوند پوست در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست