بازدید 2847
۲
همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی

برپایی میز خدمت قضایی در سراسر کشور/ رسیدگی به مشکلات بیش از ۱۰ هزار تن/ آزادی ۲۵۴۸ تن از زندانیان جرایم غیرعمد

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی با اشاره به اینکه سال گذشته به موجب اجرای پویش «بخشش به احترام حاج قاسم سلیمانی» حدود سه هزار زندانی آزاد و ۱۶ محکوم از قصاص رهایی یافتند، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی به‌ویژه رؤسای دادگستری‌های مراکز استان‌ها دستور داد تا هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دیداری عمومی با مردم و مراجعان به دادگستری‌ها و مراکز قضایی برگزار کنند و...
کد خبر: ۱۲۱۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 06 January 2024

برپایی میز خدمت قضایی در سراسر کشور همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی/ مسئولان قضایی به مشکلات بیش از ۱۰ هزار نفر رسیدگی کردند

به گزارش «تابناک»؛ رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ۱۱ دی ماه، با اشاره به اینکه سال گذشته به موجب اجرای پویش «بخشش به احترام حاج قاسم سلیمانی» حدود سه هزار زندانی آزاد و ۱۶ محکوم از قصاص رهایی یافتند، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی به‌ ویژه رؤسای دادگستری‌های مراکز استان‌ها دستور داد تا هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دیداری عمومی با مردم و مراجعان به دادگستری‌ها و مراکز قضایی برگزار کنند و در جریان آن دیدار، در چهارچوب موازین و مقدورات قانونی، نسبت به رفع مسائل قضایی و حقوقی مردم همت گمارند. 

برپایی میز خدمت قضایی در سراسر کشور/ رسیدگی به مشکلات بیش از ۱۰ هزار نفر/ آزادی ۲۵۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

در همین راستا، رئیس قوه قضاییه شخصا با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مراجعان به دستگاه قضایی و همچنین آسیب‌شناسی روند‌ها و رویه‌های موجود در واحد‌های قضایی، با تعدادی از مراجعان و تظلم‌خواهان از جمله برخی خانواده‌های معظم شهدا، دیدار کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت. 

رئیس عدلیه در خلال این دیدار بار دیگر خطاب به مقامات قضایی دستور داد، ملاقات با مردم و استماع و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها در چارچوب قانون را در زمره اولویت‌های کاری خود بگنجانند و در برگزاری دیدار‌های مردمی و حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه استمرار و مداومت داشته باشند. 

بنابراین، دادگستری‌های استان‌ها موضوع برگزاری میز‌های خدمت قضایی را در دستور کار قرار دادند و به مشکلات به مشکلات ۱۰ هزار و ۱۱ تن در محل دادگستری‌ها یا مساجد و مصلا‌های شهرها، رسیدگی کردند. 

در همین زمینه، همچنین مسئولان قضایی استان البرز به مشکلات هزار و ۲۵۰ تن رسیدگی کردند و در میز خدمت استان آذربایجان غربی به مشکل ۱۸۰ تن رسیدگی شد. 

برپایی میز خدمت قضایی در سراسر کشور/ رسیدگی به مشکلات بیش از ۱۰ هزار نفر/ آزادی ۲۵۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

مسئولان قضایی استان مازندران به مشکلات ۹۸ تن، استان کردستان ۷۴ تن، آذربایجان شرقی ۱۱۳ تن و استان خراسان شمالی ۶۹ تن را رسیدگی کردند. 

همچنین در دیدار‌های چهره به چهره‌ای که مسئولان قضایی استان کرمانشاه در سالروز شهادت شهید سلیمانی برگزار کردند، به مشکل ۱۰۹ تن و مسئولان قضایی استان کرمان نیز به مشکل ۲۸۴ تن و گیلان ۲۰۰ تن و فارس ۱۵۸ تن رسیدگی شد. 

رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولان قضایی استان تهران در سالروز شهادت شهید سلیمانی به درخواست‌ها و مشکلات ۳۱۸  شهروندان رسیدگی و دستورات لازم برای پیگیری مسائل مطروحه صادر کردند. همچنین در میز خدمت دادستانی تهران به مشکلات ۱۲۵ تن رسیدگی شد. 

برپایی میز خدمت قضایی در سراسر کشور/ رسیدگی به مشکلات بیش از ۱۰ هزار نفر/ آزادی ۲۵۴۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد

مسئولان قضایی استان خراسان رضوی به درخواست‌های ۲۰۰ تن، سمنان ۵۰۰ تن، ایلام ۸۰ تن، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ تن، چهارمحال و بختیاری ۷۰ تن، بوشهر ۴۰۰ تن، گلستان ۲۲۱ تن، خوزستان ۱۷۶۰ تن و خراسان جنوبی ۹۵ تن رسیدگی شد. 

در دیدار‌های مردمی استان قزوین به مشکل ۳۵۰ تن، استان مرکزی ۱۰ تن، استان یزد ۱۱۰۰ و اصفهان ۲۵۰ تن رسیدگی شد. 

همچنین مسئولان قضایی استان لرستان به مشکل ۱۴۸ تن، استان هرمزگان به درخواست‌های ۷۷۳ تن، استان زنجان به مشکل ۴۰۰ تن و استان سیستان و بلوچستان به مشکل ۶۷۵ تن رسیدگی کردند. 

آزادی ۲۵۴۸ تن از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور 

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی از طریق اخذ رضایت شکات، کمک‌های خیرین و استفاده از ارفاقات قانونی برگزار گشت و در مجموع تعداد ۲۵۴۸ از زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند. 

در این اقدام که جهادی و با تشکیل کمیته‌های صلح و سازش و هماهنگی با مراجع قضایی صورت گرفت، گروهی از محکومان واجد شرایط که به دلیل عجز از پرداخت بدهی در زندان حضور داشتند، با کمک‌های خیرین و یا گذشت شکات از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند و تعداد کثیری از زندانیان نیز با بهره‌مندی از ارفاقات قانونی نیز مشمول آزادی شدند. 

شایان ذکر است، با توجه به اقدامات گسترده و همدلی و همراهی مردمی، پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده آمار این آزادی‌ها بیشتر شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قبل انتخابات چقدر خوب شدید
شكايت 20 هزار نفر مالباخته زمين هاي هشتگرد 15 ساله تو راه رو هاي دادگاه داره مردمو اينور اونور ميكنه بجاي نمايش حق مردمو حكم كنيد و بهشون بدين
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست