رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

باید دولت برای توسعه فضای مجازی قدم بردارد

اکبری تالار پشتی گفت: دولت باید از نظر حکمرانی تسهیل‌گر بخش خصوصی باشد.
کد خبر: ۱۲۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 03 January 2024

به گزارش «تابناک»، سومین روز از نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران با بازدید عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همراه بود، او درباره دومین دوره «رصتا» گفت: برگزاری نمایشگاه ایده بسیار خوبی است و این ضرورت را به همه مسئولان و به دست‌اندرکاران دیکته می‌کند که از فضای ایجاد شده استفاده بهینه را ببرند؛ چراکه شبکه نمایش خانگی اثرگذاری زیادی روی افکار عمومی دارد.

اکبری تالارپشتی ادامه داد: نباید ظرفیت فضای مجازی رها باشد. باید دولت در تقویت، روان‌سازی و توسعه فضای مجازی قدم بردارد. ان‌شاء‌الله هم بخش خصوصی پاسخگوی نیاز کشورمان باشد، هم در بخش بین‌المللی زمینه تولید و صادرات را فراهم کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا آنجایی که به قانون‌گذاری نیاز است، ما در مجلس در خدمت هستیم، توضیح داد: مجلس تمام ابزارها را فراهم می‌کند، تا بخش خصوصی در میدان جدید شبکه نمایش خانگی حضور قوی‌تری داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: از رئیس جمهور انتظار داریم که با هماهنگی‌های انجام شده حضور حداکثری بخش خصوصی را تضمین کنند. چون در شبکه نمایش خانگی با تولید مواجه هستیم و لازم است دولت از نظر حکمرانی زمینه تسهیل‌گری و فراهم کردن زیر ساخت‌ها را فراهم کند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: ما به مقامات مسئول تاکید می‌کنیم که شما از ظرفیت عظیم بخش خصوصی غافل نباشید‌؛ چون وقتی بخش خصوصی به عرصه سرمایه‌گذاری وارد می‌شود نه‌تنها برای دولت هزینه ندارد، بلکه خیلی از هزینه‌‌ها را از دوش دولت بر می‌دارد. عرصه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هم اشتغال دارد و هم کار فرهنگی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید میلیاردها تومان هزینه کند، تا کار کوچک شما را انجام دهد؛ آن هم معلوم نیست موفق بشود یا نشود. ما الان در کمیسیون صنایع و معادن به دولت می‌گوییم شما نمی‌توانید تولیدکننده خوبی باشید، پس تنظیم‌گر و تسهیل‌گر باش. در بهترین حالت این است که ظرفیت مردم را در تمام حوزه به میدان بیاوریم. الان فضای مجازی در دنیا حتی در زمینه شکل‌دهی به افکار عمومی تعیین‌کننده است. چرا ما در فضای مجازی حضور نداشته باشیم؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی