بازدید 8415
۴

تعویق دوباره اعزام حجاج ایرانی به عمره، این بار به دلیلی متفاوت؛ تعلیق پروازها از طرف عربستان!

اوضاع نامطلوبی که ظاهرا از روز گذشته مقدمات رقم خوردنش مشهود بوده است؛ از معطل ماندن گروهی از عوامل خدماتی در فرودگاه امام خمینی (ره) برای ساعت‌های طولانی که نشان می داد، ازسرگیری این سفرها بین ایران و عربستان در مرحله هماهنگی ها دچار اشکالاتی جدی است؛ اشکالاتی که حالا در ابعاد وسیع بروز و نمود یافته و توجه همگان را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 03 January 2024

تعویق دوباره اعزام حجاج ایرانی به عمره، این بار به دلیلی متفاوت؛ تعلیق پروازها از طرف عربستان!اعزام حجاج ایرانی به عمره که قرار بود بعد از 9 سال وقفه از امروز از سر گرفته شود، به دلیلی عجیب به تعویق افتاد.

به گزارش «تابناک»؛ اعزام حجاج ایرانی به عمره که قرار بود از امروز آغاز شده و تا ۲۸ اسفندکاه ادامه بیابد، به تعویق افتاد؛ تعویقی که برای بار دوم در مسیر این سفر معنوی حادث شده و نخستین بار به دلایل دیگر، از جمله تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های اعزامی که خود معلول عواملی مانند افزایش شدید قیمت هاست در آذرماه رقم خورده بود.

به عبارت بهتر، موعد اعزام کاروان‌های ایرانی ۲۸ آذرماه تعیین شده بود که به تعویق افتاد و اعلام شد که به ۱۳ دی موکول شده و همزمان با مناسبت گرامی میلاد دخت نبی، این رویداد رقم خواهد خورد. اعزام زائران ایرانی خانه خدا که بعد از ۹ سال وقفه عازم عمره خواهند شد و به این منظور یازده فرودگاه کشور، فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و امام خمینی (ره) آماده خدمت رسانی به ایشان هستند.

اعزام‌هایی که قرار بود از صبح امروز آغاز شود، اما اخبار مخابره شده در صبح امروز، چیز دیگری نشان می‌داد؛ اتفاقی که تصور می‌شد تاخیر در پرواز است، که برای ایرانیان بسیار آشناست و گویی بخش جدایی ناپذیر پرواز محسوب می‌شود؛ تاخیر‌هایی که گاه به چند ساعت هم می‌رسد، به ویژه وقتی پرواز به سمت عربستان یا در مسیر بازگشت از این کشور باشد!

البته حکایت امروز متفاوت بود. این را گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که تاکید دارند اعزام زائران ایرانی به تعویق افتاده است؛ ماجرایی که حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایرانی (هما) مسئولیتش را متوجه عربستان دانسته که هنوز مجوز پرواز‌های ایران را صادر نکرده است. او گفته: «بر این اساس همه پرواز‌ها به مقصد عربستان به حالت تعلیق درآمده است. برای انجام پرواز‌ها به سرزمین وحی باید مجوز ورود از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عربستان صادر می‌شد که همچنان منتظر دریافت آن هستیم.»

وی در ادامه توضیح داده: «صدور مجوز فرآیند‌های قانونی و تشریفات خاصی دارد که کشور عربستان در حال پیگیری است. وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ریاست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری موضوع هستند که به محض دریافت این مجوز، ناوگان هما در فرودگاه حضرت امام (ره) و ترمینال سلام این آمادگی را دارد که فرآیند مسافرگیری را انجام دهد.»

وضعیتی که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آن گفته: «رئیس سازمان حج و زیارت به من هم دیشب خبر داد و امروز هم وزیر راه در سفر ترکیه بود و امکان مذاکره نداشتیم، ولی پیگیری می‌کنیم تا حل شود. مسأله یک اختلاف فنی بین دو سازمان و شرکت هواپیمایی است که باید حل شود و علی‌القاعده نباید موضوعی جدی باشد.»

اوضاع نامطلوبی که ظاهرا از روز گذشته مقدمات رقم خوردنش مشهود بوده است؛ از معطل ماندن گروهی از عوامل خدماتی در فرودگاه امام خمینی (ره) برای ساعت‌های طولانی که نشان می‌داد، ازسرگیری این سفر‌ها بین ایران و عربستان در مرحله هماهنگی‌ها دچار اشکالاتی جدی است. اشکالاتی که حالا در ابعاد وسیع بروز و نمود یافته و توجه همگان را به خود جلب کرده است؛ مساله‌ای که باید دید فرجامش چه خواهد بود و چه زمانی حل خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
اعلام شده که برای ثبت نام حج باید 140 میلیون تومان پرداخت!
حج هم مال پول دارها است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
چرا در ایران حج در انحصار سازمان حج و زیارت است؟
در هیچ کشور دیگری این چنین نیست. افراد می توانند راساً درخواست ویزای حج از سفارت عربستان کرده و خودشان به حج بروند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
ماه ها است که وعده پرداخت وام 20 میلیون تومانی به باز نشسته ها را داده اند، اما امروز و فردا می کنند.
وقتی مردم، به ویژه آنانی که به سن بازنشستگی رسیده اند و محتاج وام 20 میلیون تومانی هستند چطور می توانند 140 میلیون تومان برای حج بپردازند؟
در سال ۱۳۵۸ با تصویب شورای انقلاب، اداره کل حج و زیارت وابسته به سازمان اوقاف به «سازمان حج و زیارت» تبدیل و بدین ترتیب سازمان ذیل وزارت ارشاد تشکیل شد. با تصویب مجلس در سال ۱۳۶۳، سازمان حج و زیارت و سازمان اوقاف ادغام شدند و «سازمان حج و اوقاف و امور خیریه» تشکیل شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست