بازدید 2389

رونمایی از سمفونی حاج قاسم در تالار وحدت

همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، سمفونی «حاج قاسم» در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 03 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سمفونی سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «به قدقامت یاران» سه شنبه شب با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان و فرزندان شهید سلیمانی رونمایی شد.

در آیین رونمایی از سمفونی حاج قاسم به رهبری نصیر حیدریان برخی از مقامات کشوری و لشگری حضور داشتند.

آهنگسازان این سمفونی میلاد آقایی و امیرحسین سمیعی هستند. محمدمهدی سیار شاعر این اثر است و سیدمحسن حسینی و امیرحسین سمیعی به عنوان خواننده حضور دارند.
بخش اول سمفونی حاج قاسم با عنوان دفاع مقدس، بخش دوم با عنوان دفاع از حرم و بخش سوم با عنوان شهادت اجرا شد.

در این سمفونی قطعه «به قدقامت یاران» با شعری از محمدمهدی سیار و به آهنگسازی میلاد آقایی و خوانندگی سید محسن حسینی در سه بخش دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهادت در وصف حاج قاسم سلیمانی و قطعه «آتش به جای سنگ» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی، با اشعاری از محمدمهدی سیار به اجرا درآمد.

این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی)، انجمن موسیقی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اجرای این کنسرت ضمن قدردانی از دست اندرکاران این اجرا در جمع خبرنگاران توضیح داد: لازم است به سهم خودم و همکارانم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک بگویم و امیدوارم به برکت نام مقدس این بانوی گرامی و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بتوانیم از این پس شاهد تولیدات بیشتری در عرصه موسیقی باشیم.

وی افزود: کنسرتی که امشب شاهد اجرای آن بودید در فاصله بسیار کوتاهی توسط گروه اجرایی تولید شده که دوستان هنرمند ارکستر آن را به بهترین شکل ممکن پیش روی مخاطبان قرار دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سیاستگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تببین و تولید آثار موسیقایی مرتبط با شهید سلیمانی و موضوع غزه و شهدای انقلاب وارد برنامه‌ریزی جدیدی شده که در آینده نزدیک درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست