بازدید 2077

پتروشیمی‌ها و فولاد نگران تامین خوراک گاز نباشند

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد تحویل گاز به بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به‌ترتیب ۱۱، ۱۰.۵ و ۱۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 02 January 2024

تحویل گاز به صنایع کشور بیش از تعهد مصوب/ گازرسانی به پتروشیمی‌ها و صنایع فولاد و سیمان افزایش یافت

به گزارش تابناک، سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اعلام کرد که گازرسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌های کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده، حجم گاز تحویلی به صنایع عمده کشور از ابتدای امسال تا پایان پاییز، نسبت به مدت مشابه پارسال، به ترتیب ۱۱، ۱۰.۵ و ۱۷ درصد در بخش‌های فولاد، پتروشیمی و سیمان افزایش یافته است.

او همچنین ادامه داد: حجم گازرسانی به نیروگاه‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۶ درصد افزایش داشته است. این مقدار در بازه زمانی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هم ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

عقلی با بیان اینکه نگاه شرکت ملی گاز ایران کمک به رشد تولید و خدمت‌رسانی است، گفت: این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در بیشتر ایام سال فراتر از سقف تعهد و برنامه مصوب به صنایع عمده و نیروگاه‌ها گاز تحویل داده است.

وی همچنین یادآور شد که مطابق برنامه، شرکت ملی گاز ایران موظف به تأمین گاز صنایع برای هشت ماه از سال است و در دوره سرد سال صنایع باید آمادگی لازم برای استفاده از سوخت جایگزین را داشته باشند.

با این حال، عقلی گفت که با تلاش شبانه‌روزی همکاران این شرکت، گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها در دوره سرد سال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عقلی افزود: افزایش گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها در ایران، علاوه بر کمک به رشد تولید و تأمین برق پایدار، تأثیرات مثبت محیط زیستی نیز دارد. با تزریق بیشتر گاز طبیعی به نیروگاه‌ها، مصرف سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل و سوخت مایع کاهش یافته و آلودگی هوا کاهش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی