بازدید 2848

توصیه شرکت گاز به مردم: در خانه لباس گرم بپوشید

رئیس مرکز کنترل گاز کشور با بیان اینکه میزان مصرف گاز بخش خانگی به ۶۵ درصد از تولید رسیده است گفت: توصیه ما به مردم این است که در فصل سرد سال در منزل لباس گرم بپوشند و دمای منزل را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ کنند. اگر فقط ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا ۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 31 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، غلامرضا کوشکی رئیس مرکز کنترل گاز کشور درباره ضرورت مصرف بهینه گاز اظهار کرد: میزان گاز مصرفی در بخش خانگی و تجاری در فصل تابستان بیشتر در حوزه پخت و پز و استفاده از آب گرم معادل ۲۵ درصد از تولید است، اما با شروع فصل سرما از آبان ماه روند مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایشی می‌شود و در فصل زمستان هم به حداکثر میزان خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز بخش خانگی در روز جمعه به ۶۵ درصد از تولید رسید افزود: میزان مصرف گاز بخش خانگی در زمستان به ۸۰ تا ۸۵ درصد هم خواهد رسید که درصد زیادی از گاز تولیدی کشور را شامل می‌شود، اما اگر فقط ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم تا ۵۰ میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور گفت: هموطنان در بخش خانگی و تجاری و اداری با رعایت نکات بسیار ساده می‌توانند در کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز سهیم باشند از جمله اینکه دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه را در منزل رعایت کنند.

کوشکی با بیان اینکه پوشش مردم ما در منزل در فصل تابستان و زمستان شبیه هم است افزود: متأسفانه خیلی از مردم ما در فصل سرما پوشش زمستانه در منزل ندارند درصورتیکه اگر از لباس گرم در منزل استفاده کنند تحمل دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منزل به راحتی قابل انجام است.

وی استفاده از فضای گرم منزل و استفاده از شعله مناسب گاز برای پخت و پز را در کاهش مصرف گاز موثر دانست و اظهار کرد: هموطنان در طول روز که معمولاً بیرون از خانه هستند حتماً درجه و دمای سیستم گرمایشی منزل را پایین بیاورند و از روشن نگه داشتن کتری روی گاز در طول روز خودداری کنند.

رئیس مرکز کنترل گاز کشور یادآور شد: بسیاری از مراکز تجاری از سیستم‌های گرمایشی گرماتاب در فضای پیاده رو استفاده می‌کنند که هدررفت انرژی گرمایی بسیار زیادی دارد و گاز زیادی مصرف می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
تا برادران عراقی راحت باشند
چشم.....پالتو میپوشن....شما هم لطف کن در دومین کشور گاز خیز جهان یه فکری کن مازوت سوزی نشه.......خفه شدیم به خدا...مریض کردین همه رو..اروپا از کجا گاز میاره....تو هم برو از همونجا بیار
با بصیرت ها چه خبر از زمستان سخت اروپا؟؟؟؟؟؟؟؟
چشم ما لباس گرم میپوشیم تا لحظاه ای در روند صادرات شما مشکلی پیش نیاد
در تابستان شرکت برق و در زمستان شرکت گاز مخ این مردم را تحریک می کنند ما نخواستیم بیایید گاز را قطع کنید بجاش نفت سفید یا گازوئیل بدید ما را از شر گاز راحت کنید
تابستون که خیلی گرم میشه و مصرف برق بالا میره چی بپوشیم؟!!!!‌
شما که عرضه نداری استعفا بده
توصیه اداره برق به مردم از نور شمع استفاده کنید توصیه ارتباطات به مردم از اینترنت استفاده نکنید توصیه گارانتی کنندگان کالا : در صورت استفاده نکردن از کالا گارانتی ما مادام العمر می باشد !!!!توصیه ... خونتون را صد قفله کنید !!!و ......
چشم . لطفا گاز در اختیار نیروگاهها قرار دهید
تا حالا تو عمرم زمستان به این گرمی نداشتیم. این موقع سال تو استان زنجان دمای هوا می شد منفی 10 و بعضی وقتا منفی 15. امسال زیر منفی 4 نرفته اونم به صورت خیلی کوتاه مدت سر صبح و استمرار جبهه سرد نداشتیم. از برف هم که خبری نیست. هوا سرد بشه می خواید چیکار کنید؟
ازبس اينها ناله مي كنند ازبابت مصرف گاز در زمستان خداوند هم قهرش گرفته ديگه از برف وباران هم خبري نيست اخه كسي نيست به اينها بگه زمستان و سرما كجا بود تا الان كه همش تابستان بوده با گذشت 10 روز از زمستان خبري از سرما نيست جرا دست از سر اين مردم برنمي داريد همش به جان اين ملت رعشه مي اندازيد خجالت هم خوب چيزيه
خوبه امسال هوا سرد نشده.
اگر خدا باران و برف بفرسته و مردم هم گاز و برق و آب مصرف نکنن مسئولین محترم می توانند به مسئولیت خود ادامه دهند و علت هر مشکلی را به گردن مردم و دشمنان بیاندازند.
اصلا میخواید ما چایی رو با آب سرد دم کنیم به نظرم خیلی بهتره اینجوری زودتر هم می نوشیم
یا برای نیمرو غذای لاکچری این روزها اصلا گاز روشن نکنیم و خام هورت بکشیم
چناب آقاي شركت گاز بفرماييد كدام سرما امسال شده جايي از ايران را سراغ داري كه بارندگي برف و باران باشد
آخه برف و بارانی هم که نباریده بگیم گاز نمیرسه!؟ حداقل اجازه بده یه برفی بورانی بیاد و مردم یه کم بلرزن. بعد شما نقشه همیشگی و سالیانه خودتو عملیاتی کن.
لاببد چای هم بخوریم البته دبش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار