بازدید 40498
۸

از کدام شهرها می توان با قطار به رشت سفر کرد؟

چرا خرید بلیط قطار رشت یکی از راه‌های محبوب برای رسیدن به این شهر است؟ چطور از فلای تودی بلیط قطار رشت بخریم؟
کد خبر: ۱۲۱۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 02 January 2024

ایستگاه راه آهن رشت در روستای فلکده واقع شده است. این ایستگاه در سال 1397 به بهره‌برداری رسیده است؛ با خرید بلیط قطار رشت می‌توانید از شهرهای مختلف به این شهر زیبا سفر کرده و اوقات خاطره‌انگیزی را در آن سپری کنید. طی این مطلب قصد داریم شهرهایی را که از آن‌ها می‌توان با قطار به رشت سفر کرد را معرفی کنیم.

از کدام شهرها می توان با قطار به رشت سفر کرد؟

شهرهایی که از آن‌ها می‌توان با قطار به رشت سفر کرد

اگر شما هم قصد تهیه بلیط قطار رشت این شهر را دارید، خوب است بدانید که از کدام شهرها می‌توان با قطار به رشت رسید. مسیر ریلی رشت به شهرهای مختلف از جمله تهران، مشهد و قزوین متصل است. در ادامه مسیرهای ورود و خروج به راه آهن رشت را توضیح شرح خواهیم داد.

مسیر قزوین به رشت

مسیر قطار قزوین رشت به طول 164 کیلومتر، یکی از مسیرهای ورود و خروج از رشت از طریق راه آهن است. این مسیر که به آن راه آهن گیلان هم می‌گویند، از قزوین آغاز و به شهر رشت منتهی می‌شود. راه آهن قزوین رشت تکه خطه بوده و فقط قطارهای مسافربری با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و قطارهای باری با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌توانند از آن عبور کنند.

در مسیر ریلی قزوین به رشت، مناطق دستجرد، کوهین، شرین سو، لوشان، منجیل، رستم‌آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیر بازار را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌ریزی‌هایی برای گسترش این خط ریلی انجام شده و قرار است مسیرهای دیگر رشت –کاسپین، رشت انزلی و رشت- آستارا نیز به آن اضافه شود.

یکی از نکات جالب در مورد خط ریلی قزوین رشت، مسیر زیبا و متنوع آن است که مناطق دشت، کوه و تپه را در برمی‌گیرد. این خط از 52 تونل عبور می‌کند و از روی بزرگترین پل راه آهن ایران (پل ساخته شده روی سد منجیل) گذر می‌کند. بنابراین هنگامی که برای سفر خود بلیط قطار تهیه می‌کنید، قبل از رسیدن به شهر، مناظر بسیار زیبایی در معرض دیدتان قرار می‌گیرد.

مسیر تهران به رشت با قطار

از تهران هم می‌توانید با قطار به رشت سفر کنید. این مسیر 325 کیلومتر طول دارد و طی کردن آن 6 ساعت طول خواهد کشید. چندین ایستگاه از جمله کرج، هشتگرد، سیاه چشمه قزوین، کوهین، شیرین سلو، لوشان، منجیل، رستم‌آباد، امامزاده هاشم، فلکده و پیربازار در این مسیر قرار دارند.

وقتی 6 ساعت فاصله زمانی تهران رشت با قطار را با 5 ساعتی که با خودروی شخصی طول می‌کشد مقایسه می‌کنید، شاید این سفر را طولانی بدانید؛ اما ترافیک جاده رشت در روزهای آخر هفته و تعطیلات دیگر به اندازه‌ای شدید است که گاهی 10 ساعت را باید در مسیر بمانید. به همین خاطر آمار فروش بلیط قطار رشت در روزهای تعطیل بالا می‌رود. سفر با قطار امن است و تنش‌ها و خستگی ترافیک‌های سنگین جاده‌ای را هم ندارد.

در مسیر ریلی رشت تهران چند نوع قطار وجود دارد که قیمت بلیط هرکدام از آنها متفاوت است که افراد با توجه به بودجه و برنامه خود می‌توانند هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنند.

  • قطار 5 ستاره فدک

  • 4 ستاره کوپه‌ای 4 نفره

  • قطار اتوبوسی صبا

قطار رشت تهران در چند ایستگاه توقف می‌کند که اولین آن سیاه چشمه قزوین است؛ بنابراین مسافران دیگری هم می‌توانند در این ایستگاه سوار قطار شوند. این قطار در ادامه مسیر توقف‌های دیگری هم دارد و از شهرهای تهران، کرج، هشتگرد، قزوین، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، راه آهن رشت و پیربازار عبور می‌کند.

از کدام شهرها می توان با قطار به رشت سفر کرد؟

قطار مشهد رشت

مشهد نیز یکی دیگر از شهرهایی است که از طریق مسیر ریلی به رشت می‌رسد. این مسیر بسیار طولانی است و 17 ساعت از مشهد تا رشت به طول می‌انجامد. طولانی بودن این مسیر با تماشای مناظر دل‌انگیزی که دارد، چندان به چشم نمی‌آید؛ زیرا این مسیر به اندازه‌ای زیبا است که متوجه گذر زمان نخواهید شد.

قطار کوپه‌ای 4 نقره فدک و قطار رجا، مسافران را بین مشهد و رشت جابجا می‌کنند. قطار رجا 5 ستاره است و امکاناتی ازجمله عصرانه، شام و صبحانه رایگان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

قطار شیراز رشت

برای کسانی که می‌خواهند با قطار از شیراز به رشت بروند، مسیر ریلی مستقیم وجود دارند؛ بنابراین مسافران باید ابتدا به تهران رفته و سپس بلیط قطار تهران رشت را تهیه کنند و از مسیری که در بالا توضیح دادیم، خودشان را به شهر زیبای رشت برسانند.

قطار انزلی رشت

راه آهن رشت در حال گسترش است و طبق برنامه‌ریزهای انجام شده، این مسیر ریلی تعدادی از شهرهای شمالی دیگر را به رشت متصل می‌کند. یکی از این پروژه‌ها، راه آهن رشت کاسپین نام دارد که رشت را به انزلی و پس از آن به بندر کاسپین متصل می‌کند. براین اساس از انزلی نیز می‌توان با قطار به رشت سفر کرد.

راه آهن رشت آستارا

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش راه آهن رشت، مسیر دیگری از رشت تا آستارا با طول 162 کیلومتر برآورده شده است. آستارا هم به لیست شهرهایی که مسیر ریلی به رشت دارند، اضافه گردید. در مسیر این راه آهن، ایستگاه‌های دیگری از جمله صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، پرده سر، اسالم، حویق، لوندویل، لیسار و آستار قرار دارند.

از کدام شهرها می توان با قطار به رشت سفر کرد؟

خرید بلیط قطار رشت از فلای تودی

رشت یکی شهرهای زیبای استان گیلان است و یکی از مناطق مشهور گردشگری طبیعی در ایران به شمار می‌رود. برای سفر به رشت راه‌های متنوعی پیش روی مسافران قرار دارد. مسیر ریلی و سفر با قطار به دلیل مزایای متعدد از جمله راحتی، امنیت و دسترسی به امکانات متنوع، انتخاب بسیاری از افراد است.

برای رزرو بلیط قطار رشت از تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و سایر شهرهایی که دارای مسیر ریلی به رشت هستند، می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید. سایت فلای تودی مرجع مطمئن رزرو آنلاین بلیط در ایران است که امکان رزرو و خرید بلیط قطار و هواپیما را با قیمت مناسب و به صورت فوری فراهم کرده است. این مجموعه به‌عنوان سایتی معتبر و نام آشنا در زمینه رزرو هتل خارجی و داخلی در ایران، خدمات قابل توجهی را به هموطنان ارائه می‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
باید سرویس های دیگری از رشت به مقصد شهرهای اصفهان ، شیراز ، اهواز
و بالعکس دایر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
در حال حاضر از تمام شهرهایی که از طریق راه آهن به تهران متصل می شوند میتوان به شهر رشت سفر نمود
این که مستقیم نیست پیاده شی دوباره بلیط بگیری شاید برا شیراز بلیط گیرت نیاد تو تهران
بسیاری از هموطنان عزیز ،گیلان رابواسطه آب و هوای دلپذیردر فصول مختلف ومناطق سرسبز کوه ،جنگل ودریا،از مرکزواستانهای مختلف برای بهره گیری ازاین شرایط به این استان سفرمی کنند .بعضی از هموطنان نیزبرای فرار از گرما یا گردو غبار وشرایط آب هوایی دراین استان ویلا یا سرپنا خریداری وسکونت موقت دارند.قطار بهترین وسیله سفرا به گیلان است.خصوصا"از استانهای دور دست .
بلیط رشت مشهد خیلی گرونه
یادش بخیربچه که بودیم باقطارمیرفتیم زیارت امام رضا علیه السلام حالادیگه دیربه دیرنصیب میشه زیارت یامسافرت بریم قبل ازکرونا نشدبریم توی کروناهم که ممنوع بودحالاهم که دیگه پول نداریم خدابرای آرزومنداش بسازه خصوصاجوونهاونامزدها.....
قطار رشت در این چند سالی که دایر شده غیر از تهران و مشهد ،سرویس های دیگری دایر نکرده از جمله بندرعباس ، اهواز ، شیراز ، اصفهان ،وآن مسیرهایی که قید کردید ،،وجود نداره ،،انشاالله که مسیر ها هر چه زودتر راه اندازی بشن ،،،
مسیر قطار شیراز به رشت خیلی پرطرفدار است و مسافرین زیادی دارد اگر به صورت مستقیم مانند مسیر رشت مشهد بلیط می فروختند خیلی عالی میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست