بازدید 3013

مرگ کوهنورد قزوینی در حادثه ریزش سنگ

کد خبر: ۱۲۱۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ 31 December 2023

ریزش سنگ در ارتفاعات آهار از توابع بخش رودبارقصران منجر به مرگ یک کوهنورد و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

به گزارش ایران،‌ جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: ساعت ۱۰:۱۵ صبح جمعه در پی اعلام حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر ریزش سنگ از کوه در منطقه آهار مسیر قله موری پیک، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان ‌دربند شهرستان شمیرانات به محل حادثه اعزام شد. پس از رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و ارزیابی اولیه، مشخص شد، یک کوهنورد ۵۹ ساله به علت ریزش سنگ و برخورد به سرش فوت کرده و سه نفر دیگر از کوهنوردان نیز از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شدید شده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: نجاتگران با حضور امدادگران محلی پس از انجام اقدامات اولیه امدادی بر بالین مصدومین و تثبیت فیزیکی، مصدومین را به پایین ارتفاعات انتقال دادند. جسد مرد کوهنورد نیز پس از اقدامات انجام شده تحویل اورژانس و عوامل پلیس کوهستان شد.

کاظم حاج حسنی دبیر هیأت کوهنوردی قزوین نیز درباره این حادثه گفت: حبیب حبیبیان یکی از کوهنوردان و راهنمایان قدیمی گروه کوهنوردی استان در ارتفاعات توچال بر اثر برخورد سنگ با سرش، جان خود را از دست داد. تیم کوهنوردی اوج نوین قزوین روز جمعه قصد صعود به قله توچال از مسیر شمالی و از طرف روستای آهار را داشت که ۲ ساعت پس از طی مسیر با ریزش و سقوط سنگ روبه‌رو شدند و در این حادثه اصابت سنگ به سر راهنمای گروه، یعنی مرحوم حبیب حبیبیان، باعث ضربه مغزی و فوت وی شد. در این حادثه، سه کوهنورد دیگر نیز بر اثر اصابت سنگ جراحت‌های جدی برداشته‌اند.

حاج حسنی این حادثه را از طرف جامعه کوهنوردان و هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان قزوین به خانواده حبیبیان و جامعه کوهنوردان استان قزوین تسلیت گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی