بازدید 3131

11 روش برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

کد خبر: ۱۲۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 31 December 2023

11 روش برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

همه ما رویایی در سر داریم که بدون ورزش کردن، وزن‌مان را در یک دوره زمانی کوتاهی کم‌تر کنیم و چربی‌های بدن، به‌خصوص چربی شکم‌مان را از بین ببریم. تیترهای بسیار زیادی حول محور لاغری سریع شکم بدون ورزش می‌بینیم، اما آیا بدون ورزش می‌توان وزنی کم کرد؟

روش‌های بسیار زیادی برای کاهش وزن وجود دارد؛ از داشتن یک رژیم غذایی خوب گرفته تا اضافه کردن مواد غذایی‌ای خاص به برنامه روزانه‌تان. با این حال باید در نظر داشته باشید که هیچ کدام از روش‌هایی که تا به امروز پیشنهاد شده‌اند، به اندازه ورزش نمی‌توانند روی کاهش وزن بخش‌های مختلف بدن‌تان تأثیرگذار باشند و نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک شبه ره ۱۰۰ ساله را طی کنید.

اگر می‌خواهید در کنار این روش‌ها، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، می‌توانید روی رژیم‌ لاغری لیمومی حساب کنید.

در این مطلب قرار است به بهترین روش‌ها برای لاغری سریع شکم بدون ورزش اشاره کنیم؛ روش‌هایی که چه به شکل تجربی و چه به شکل علمی به‌شما کمک می‌کنند تا در یک دوره زمانی به فرم ایده‌آلی که می‌خواهید، دست پیدا کنید.

11 روش برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

11 روش لاغری سریع شکم

۱- شکر را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید

هر بار که یک آب‌میوه از سوپرمارکت می‌خرید، کالری بیش‌تری در مقایسه با درست کردن آن در خانه دریافت می‌کنید چون این نوشیدنی‌های بسته‌بندی‌شده شکر و فرآورده‌های اضافی‌ای در خودشان دارد. یا به‌عنوان مثال، همه ما از خوردن شیرینی و کیک‌های مختلف لذت می‌بریم اما همین کیک و شیرینی، شکر و قند مصنوعی بسیار زیادی دارند.

برای این‌که بتوانید وزن‌تان را به حالتِ متعادل برسانید و لاغری سریع شکم بدون ورزش را ممکن سازید، اولین قدمی که باید برداری این است که شکر و مواد غذایی‌ای که شکر افزوده دارند را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید.

۲- ویتامین C بیش‌تری مصرف کنید

ویتامین C به جلوگیری از استرس اکسیداتیو و بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می‌کند. مثلاً پرتقال، لیمو، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، کلم پیچ و کیوی منابع خیلی خوبی از ویتامین C و مواد معدنی دیگر مثل کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی هستند.

حالا چرا باید اصلاً ویتامین C مصرف کنیم؟ این ویتامین به هضم غذا و حفظ فشار خون کمک می‌کند و خوردن آن می‌تواند در لاغری سریع شکم بدون ورزش نقش داشته باشد.

۳- هیدراته بمانید

نوشیدن آب، ‌حداقل هشت لیوان بزرگ در طول روز نه‌تنها به آب‌رسانی بدن کمک می‌کند و سموم را از بین می‌برد،‌ بلکه روی کاهش وزن به‌خصوص در بخش‌های میانی بدن هم نقش دارد.

اگر به‌دنبال داشتن شکمی صاف هستید، بهتر است از نوشیدن الکل هم اجتناب کنید؛ این نوشیدنی عملکرد سیستم بدن را دچار مشکل می‌کند و باعث کم‌آبی می‌شود.

4. پروتئین بیش‌تری بخورید

خوردن پروتئین مناسب رژیمی که کیفیت بالایی داشته باشد، روی کاهش چربی شکم نقش دارد چون پروتئین‌ها عموماً متابولیسم بدن را بیش‌تر می‌کند و احساس گرسنگی را از بین می‌برند. ماهی پخته، خورش مرغ، سویا، عدس، جوانه گندم و قارچ بهترین گزینه‌ها برای اضافه کردن پروتئین به برنامه غذایی‌تان هستند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد پروتئین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری نقرس را بیش‌تر کند.

۵- غذاهای نشاسته‌ای را کنار بگذارید

نان سفید، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، ذرت، سیب‌زمینی و … همگی نشاسته خیلی زیادی دارند؛ ماده‌ای که در بدن ما به قند تجزیه می‌شود و می‌تواند به‌عنوان چربی ذخیره شود. به همین خاطر، اگر می‌خواهید لاغری سریع شکم بدون ورزش را تجربه کنید،‌ باید مواد غذایی‌ای که حاوی نشاسته هستند را به شکل کامل کنار بگذارید.

۶- کربوهیدرات سالم بخورید

نمی‌گوییم که کربوهیدرات را به شکل کامل کنار بگذارید چون خوردن کربوهیدرات، انرژی روزانه شما را تأمین می‌کند و بسیاری از مواد غذایی‌ای که کربوهیدرات مفید دارند، حاوی ویتامین و مواد معدنی هم هستند. اما کربوهیدرات انواع مختلفی دارد و انتخاب هوشمندانه در منابع کربوهیدرات می‌تواند روی لاغری شما نقش مثبتی داشته باشد.

اگر می‌خواهید چربی‌های شکم‌تان را کم کنید،‌ باید سراغ منابع سالم کربوهیدرات مثل برنج قهوه‌ای، فیبر غلات و جو دوسر بروید؛ گزینه‌هایی که غنی از فیبر هستند و می‌توانند برای زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه دارند.

۷- از پروبیوتیک‌ها استفاده کنید

پروبیوتیک‌ها مواد شگفت‌انگیزی هستند که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند تا تجزیه غذا به بهترین شکل ممکن در بدن انجام شود. بهترین راه برای این‌که پروبیوتیک‌ها را به برنامه رژیم غذایی‌ اضافه کنید، این است که ماست و دوغ بیش‌تری برای خانه بخرید. البته خوردن مکمل‌های پروبیوتیک‌ هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

8- خوب بخوابید

هنگامی که نگران هستید یا نمی‌توانید در طول شب بخوابید، بدن هورمون استرس و استروئید تولید می‌کند. این هورمون‌ها به‌شکل مستقیم روی سیستم گوارش ما تأثیر می‌گذارند و به‌نوبه خودشان باعث نفخ و یبوست می‌شوند.

استرس همچنین می‌تواند منجر به تولید کورتیزول شود؛ ماده‌ای که یک لایه چربی در خط کمر اضافه می‌کند تا از اندام‌های حیاتی بدن محافظت کند. به همین منظور باید تکنیک‌های مختلفی را به‌کار بگیرید تا بدن‌تان استرس نداشته باشد. جدا از آن باید زمان خواب‌تان را تنظیم کنید و حداقل ۷ ساعت در طول روز، خواب با کیفیت و بدون استرس داشته باشید.

9- پیاده‌روی کنید، اما به‌شکلی خسته‌گونه

تیتر این مقاله لاغری سریع شکم بدون ورزش است و شاید به این فکر کنید که پیاده‌روی جزو ورزش محسوب می‌شود، اما سخت در اشتباهید. یک پیاده‌روی کاملاً آرام و خسته‌وار، آن هم برای ۳۰ دقیقه در طول روز به‌شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن‌تان افزایش پیدا کند و هر روز، چند میلی‌متر از چربی‌های دور کمر‌تان را از بین ببرید.

می‌توانید به پارک بغل خانه‌تان بروید، در پاساژهای سطح شهر بگردید و در طول روز به‌شکل تقسیم‌بندی‌شده پیاده‌روی‌های کوتاهی داشته باشید.

۱۰- آدامس نجوید

شاید با خودتان فکر کنید که چگونه آدامس می‌تواند لاغری سریع شکم بدون ورزش را ممکن سازد. اکثر اشخاصی که به‌شکل مداوم آدامس می‌جوند، نفخ بیش‌تری را تجربه می‌کنند و به همین خاطر، شکم‌شان چند سانتی‌متر جلوتر می‌آید.

11 روش برای لاغری سریع شکم بدون ورزش

۱۱-غذاهایی با کالری منفی بخورید

میوه و سبزیجات در دسته‌بندی غذاهایی با کالری منفی قرار می‌گیرند که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند و کالری موجود در بدن‌تان را برای تولید انرژی بیش‌تر، مصرف می‌کنند. این مواد غذایی همچنین آب، ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی دارند که می‌تواند روی کاهش وزن‌تان نقش داشته باشد.

هندوانه، گوجه فرنگی، کاهو، کلم بروکلی، قهوه، کرفس،‌ ماست، ماهی، مرغ، بوقلمون، فلفل قرمز، سیب،‌ پرتقال، خیار از غذاهایی هستند که کالری منفی‌ای دارند. البته این را هم باید عنوان کنیم که لزوماً خوردن این مواد غذایی نمی‌توانند چربی‌های بدن‌تان را به میزان زیادی کم‌ کند و صرفاً می‌تواند در رسیدن به هدف اصلی‌تان که لاغری و داشتن سبک زندگی‌ای سالم است، نقش داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی