بازدید 29994

شگردهای دعانویس و رمال کلاهبردار در اصفهان لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 27 December 2023

به گزارش تابناک، سردار محمدرضا هاشمی‌فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در پی اخبار واصله از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری  یک رمال و فالگیر در شهرستان اصفهان موضوع به صورت  ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد رمالی با تبلیغ گسترده در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام ادعای درمان بیماری های لاعلاج، بخت گشایی، پیدا کردن گم شده‌ها، مجذوب شدن در بین افراد، موفقیت در تحصیل و رفع گرفتاری‌ها از طریق آموخته‌های فراعلمی و ارتباط با اجنه و همچنین  احضار  ارواح اقدام به جذب افراد کرده و برای انجام هر کاری نیز مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کند.

هاشمی‌فر با بیان اینکه فرد مذکور علاوه بر کلاهبرداری از شهروندان اقدام به اغفال دختران جوان و سؤاستفاده از آنان هم می‌کرد، گفت: تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهم انجام و  نهایتاً با اقدامات هوشمندانه و تخصصی، متهم  را در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی از محل کار متهم ۴۰۰ نوع آلات و ادوات رمالی، مبالغ هنگفتی وجه نقد به همرا یک عدد کارتخوان کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحویل این رمال کلاهبردار به مرجع قضائی گفت: متهم با همدستی فرد دیگری که از او در پشت پرده استفاده می‌کرد و تجهیز محل کار خود به سیستم صوتی و ایجاد صداهای عجیب و غریب در آن مکان اعتماد مراجعه کنندگان را به خود جلب کرده و با دادن وعده‌های دروغین مبالغ زیادی پول از آنها دریافت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته از اطلاعات مندرج در گوشی متهم و همچنین واریزی‌ها به حساب وی حدود ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان را حکایت می‌کند که البته تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر شاکی نیز در این پرونده شناسایی شدند.

هاشمی‌فر با بیان اینکه ادعای رفع گرفتاری، درمان بیماری لاعلاج و  احضار ارواح که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود چیزی جز کلاهبرداری نیستند، گفت: مطمئناً اگر این افراد چنین توانایی‌هایی داشتند برای خودشان کاری می‌کردند تا نخواهند از دیگران پول دریافت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن توصیه به شهروندان تصریح کرد: فریب این افراد را نخورده و اسرار خود را دراختیارشان قرار ندهند چرا که بیشتر این افراد با استفاده از اسراری که مشتری‌هایشان برای آنها بازگو می‌کنند اقدام سؤاستفاده، اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست