بازدید 13597

جزئيات تازه از وضعيت 7 رمال دستگير شده

يك مقام امنيتي در همدان اظهار داشت: در راستاي مبارزه با فرقه‌هاي نوظهور كميسيون امنيت ملي، وزارت كشور و نهادهاي ذي‌ربط طرح امنيتي اجتماعي را ارائه دادند كه برخورد با فرقه‌ها و خرافات و مدعيان دروغين در دستور كار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴ 20 June 2011
جزئيات تازه‌اي از رمالان دستگير شده در همدان از سوي سپاه پاسداران اعلام شد.

يك مقام امنيتي در گفت‌وگو با فارس در همدان اظهار داشت: در راستاي مبارزه با فرقه‌هاي نوظهور كميسيون امنيت ملي، وزارت كشور و نهادهاي ذي‌ربط طرح امنيتي اجتماعي را ارائه دادند كه برخورد با فرقه‌ها و خرافات و مدعيان دروغين در دستور كار قرار گرفت.

وي افزود: در اين خصوص در فاز نخست نهادهاي مربوط در 10 استان اقدامات گسترده‌اي انجام دادند و در همين زمينه نيز در استان همدان اقدامات مناسبي انجام شد.

اين مقام امنيتي گفت: در اين ارتباط با بررسي‌هايي كه به عمل آمد 10 نفر در يكي از توابع شهرستان بهار شناسايي شدند كه اقدام به اعمالي از قبيل رمالي، جادوگري، استفاده از طلسم و بخت‌گشايي و بخت بستن و دعا مي‌كردند.

وي با بيان اين كه طبق تحقيقات انجام شده از سراسر كشور مراجعاتي به اين افراد مي‌شد، تصريح كرد: تعداد هفت نفر از اين تعداد تاكنون بازداشت شده كه همگي باهم نسبت فاميلي داشته و اكثريت آنها باهم برادراند منتهي به دليل رقابتي كه بين هم داشتند هركدام به صورت جداگانه اقدام به راه اندازي دفتر و شعبه براي خود كرده و البته يكديگر را نيز نفي مي‌كردند.

اين منبع امنيتي يادآور شد: اين افراد براي ويزيت اوليه مبلغي از 25 تا 75 هزار تومان دريافت مي‌كردند و در مواقع ويژه نيز تا 300 هزار تومان دريافتي براي هر مراجعه داشتند، منتهي مراجعه كنندگان بايد به كرار و دفعات به آنها رجوع مي‌كردند تا به زعم خود به نتيجه برسند.

وي خاطرنشان كرد: به منظور پيگيري كار دادستان شهرستان بهار حكم مربوطه را صادر كرده و كشفياتي نيز از آنها به دست آمد كه شامل ادعيه غير ماثوره، طلسمات و كتاب‌هاي مخصوص و ابزار و وسايل ديگر است.

اين مقام امنيتي با اشاره به اين كه بيشتر مشتريان اين افراد خانم‌ها بودند كه اغلب متمولين نيز به آنها مراجعه مي‌كردند، گفت: البته رمالان مدعي هستند كه از افراد سرشناس نيز به آنها مراجعه مي‌كردند.

وي اضافه كرد: دو نفر از اين افراد لباس روحانيت بر تن مي‌كردند درحالي كه هيچ گونه مجوزي در اين خصوص نداشته و نه تنها سواد حوزوي بلكه سواد عادي نيز ندارند.

اين مقام امنيتي عنوان كرد: اين رمالان كه سن آنها از 35 تا 70 سال است، در كارهاي خود به مسائل غير اخلاقي نيز كشيده‌ شده‌اند.

اين منبع امنيتي سپاه تأكيد كرد: اين افراد براي خود ادعاهايي داشته و اقدام به سخنراني و برگزاري جلساتي مي‌كردند و همچنين براي جذب مشتري تعدادي مريد نيز اطراف آنها جمع بودند و گاه تا روزي 900 هزار تومان نيز درآمد داشتند.

وي با بيان اين كه هم‌اكنون بازداشت شدگان در حدود 30 شاكي خصوصي دارند، خاطرنشان كرد: ارتباط اين افراد بسيار گسترده بوده تا جايي كه عواملي در جمع دانشجويان داشتند تا در محيط دانشگاهي نيز اقدام به تبليغ كرده و عده‌اي از دانشجويان را نيز براي كلاه‌برداري جذب كرده‌اند.

اين منبع آگاه در پايان با بيان اين كه آخر همه عرفان‌هاي منحرف و خرافات پريشاني است، اذعان داشت: اگر در اين زمينه كسي شاكي هست مي‌تواند به دادسراي عمومي بهار همدان مراجعه كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی