بازدید 1773

آلودگی گرد و غبار در مشهد برای دومین روز پیاپی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در ششمین روز دی ۱۴۰۲ در پی افزایش ناگهانی حجم گرد و غبار از روز گذشته پس از یک روز تنفس گرد و خاک، برای دومین روز پیاپی ناسالم است.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 27 December 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی اله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۲۵۶ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط "بسیار ناسالم" و وضعیت "اضطرار" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۲۵ شرایط ناسالم برای شهروندان را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در تمامی ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط "ناسالم برای تنفس تمامی افراد" گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:از روز گذشته شمال و شمال شرق استان و نیز کلانشهر مشهد تحت تاثیر گرد و غبار ۲ جبهه شمال شرقی و جنوب غربی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود ضمن خودمراقبتی و استفاده از ماسک در روزهای دارای هوای آلوده مثل امروز از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند و با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت "پاک" و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت "سالم" است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای "آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان" و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای "آلودگی هوا برای همه سنین" محسوب می‌شود.

شدت آلودگی هوا در مشهد طی این ۲ روز در حدی است که موجب غیر حضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس در هر ۲ نوبت صبح و عصر دیروز و امروز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست