بازدید 3032
۶

تکرار یاوه‌سرایی آمریکا درباره ایران

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا در پی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش اورانیوم غنی‌شده ایران، «بسیار نگران» شده است.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ 27 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این سخنگو سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا گفت: تشدید تنش هسته‌ای ایران در حالی نگران‌کننده‌تر می‌شود که گروه‌های نیابتی مورد حمایت ایران به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و خطرناک خود در منطقه از جمله حمله پهپادی مرگبار اخیر و سایر حملات در عراق و سوریه و حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه‌ای برای کشورهای عضو شورای حکام که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، اعلام کرد که ایران سرعت غنی‌سازی اورانیوم خود را با خلوص ۶۰ درصد تغییر داده و از تولید ۳ کیلوگرم به حدود ۹ کیلوگرم در ماه بازگشته است.

در این گزارش ادعایی، آژانس با اشاره به افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده در نیروگاه‌های فردو و نطنز اعلام کرد: ایران تولید اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد در قالب هگزافلوراید را به حدود ۹ کیلوگرم در ماه، از پایان نوامبر افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، ایران دو سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که تدابیر صورت گرفته برگشت پذیر بوده و هرزمان که سایر طرف‌ها به طور کامل به تعهدات‌شان عمل کنند ایران نیز متقابلا رفتار خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
جو بایدن چرتی چه بلایی سر امریکا اورده . خدا وکیلی اگه این بایدن رئیس جمهور ایران بود که با هوا دست میداد و از پله پایین میافتاد این مخالفان چه مثنوی هایی که نمی سرودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
دقیقا بگو چه بلایی اورده تا ماهم بفهمیم؟؟
روسیه رو که یه تنه فرسید پی نخود سیا
امار بیکاری و تورم کشورش رو کنترل کرده
دعوا سفید و سیاه پوستا رو خاتمه داده
به سازمان هایی که ترامپ ازش خارج شد دوباره برگشت
ناتو رو دوباره متحد کرد و بودجه تمام اعضا ناتو رو برد بالا
داره تغییرات اساسی هم در خاورمیانه بوجود میاره
حالا اگه مشکلت دست دادن با ادم فضایی هاشه دیگه نگو امریکا رو نابود کرده
آمریکا و اسراییل در حال آماده سازی اذهان غرب برای جنگ با ایران است. ممکن است نظر آنها تغییر کند اما در حال حاضر شواهد نشان از آماده سازی برای مشروعیت بخشی بر موضوع حمله به ایران است.
اینکه هر ادعائی نسبت به عملکرد را یاوه تلقی و صرفا تکذیب ورد زبان مسئولان کشور باشد که راهگشا نیست مسلما با تعامل با کشورهای جهان و یارگیری دوستان در مجامع بین المللی عمکرد متناسب تری از کشورمان قابل ارائه میباشد
این یاوه سرایی هاکوچکترین اثرشان 20 برابرشدن قیمتها در چندسال اخیراست
شکست راهبردی ایران و استراتژی های بازدارنده ش در افق دیده میشه هم در داخل و هم در خارج
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی