بازدید 8851
رئیس مجمع عالی واردات ایران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛

چرخه باطل ناترازی بنزینی/ میلیاردها دلار خارج کنیم؛ بنزین وارد کنیم تا سوخت خودرو‌های پرمصرف و فرسوده شود؟!

دولت در حالی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به پیش بینی هزینه قریب به ۳ میلیارد دلاری برای واردات بنزین اشاره کرده است که در سال ۱۴۰۱ از صادرات بنزین حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشتیم.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 26 December 2023

محمدرضا مقامی فرد- به گزارش تابناک اقتصادی؛ شواهد حاکی از افزایش بی رویه مصرف بنزین در کشور است. به طوری که از مصرف ۷۰ میلیون لیتر در روز طی ده سال گذشته به مصرف روزانه بالای ۱۰۰ میلیون لیتر ـ که گاه به ۱۴۰ میلیون لیتر هم می‌رسد ـ رسیده ایم.

طبق آمار وزارت نفت، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا اواخر شهریور، معادل ۱۱۶ میلیون لیتر در روز بوده است. این رقم در مقایسه با میانگین مصرف مدت مشابه در سال گذشته ۱۳.۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

دولت در حالی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به پیش بینی هزینه قریب به ۳ میلیارد دلاری برای واردات بنزین اشاره کرده است که در سال ۱۴۰۱ از صادرات بنزین حدود یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشتیم.

به زعم کارشناسان، واردات بنزین عدم النفع بالای اقتصادی برای کشور دارد و به لحاظ امنیتی و سیاسی برایمان مشکل ساز می‌شود. از طرف دیگر، نمی‌توانیم تا بی نهایت تولید کنیم و همزمان افزایش مصرف هم داشته باشیم. آنان معتقدند لازم است به سرعت سیاست‌هایی را در راستای بهینه سازی مصرف بنزین، بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی، اسقاط خودرو‌های فرسوده، گسترش ناوگان حمل و نقل کشور و افزایش ظرفیت تولید بنزین به اجرا بگذاریم.

 در ادامه نظرات علی مناقبی، رئیس مجمع عالی واردات ایران در خصوص لزوم حل و فصل مشکل ناترازی بنزین را می‌خوانید.

مناقبی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی در مورد این که امسال حدود ۶ دهم میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه کرده ایم و سال بعد به سرمایه‌ای حدود ۲ و ۶ دهم میلیارد دلار در این زمینه نیاز داریم و عملاً با وجود اینکه در سال ۱۴۰۱ به صادرات بنزین می‌پرداختیم، حالا تبدیل به واردکننده‌ی بنزین شده ایم، تصریح کرد: از آنجایی که مصرف بنزین در کشور در حال افزایش است، هر سال وضعیت بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با سیاست گذاری‌های صحیح می‌توانیم با هزینه کمتر نسبت به آن چیزی که برای واردات بنزین صرف می‌کنیم، به اصلاح کیفیت خودرو‌های ساخت داخل بپردازیم؛ تنوع بخشی به سبد سوختی کشور را داشته باشیم و از طریق واردات خودرو‌های برقی مشکلات را حل کنیم.

رئیس شورای عالی واردات کشور خاطرنشان کرد: خودرو‌های بی کیفیت داخلی که به افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا دامن می‌زنند، مسئول مرگ و میر‌ها و نقص عضو‌های فراوانی در کشور هستند. کسانی که از این وضعیت نفع می‌برند و اجازه نمی‌دهند اصلاح کیفیت خودرو‌ها صورت بگیرد یا واردات خطوط تولید خودرو‌های با کیفیت را داشته باشیم، باید در مقابل این سودجویی خودشان پاسخگو باشند.

مناقبی گفت: باید به این موضوع فکر کنیم که چرا نمی‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور به بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی بپردازیم، به نحوی که مصرف بنزین آن‌ها چند برابر مصرف استاندارد بنزین در جهان نباشد.

چرخه باطل ناترازی بنزینی/ میلیاردها دلار خارج کنیم؛ بنزین وارد کنیم تا سوخت خودرو‌های پرمصرف و فرسوده شود

وی ادامه داد: لازم است به جای هزینه برای واردات بنزین به اصلاح روند‌های موجود در کشور که به مصرف بیش از اندازه و آلودگی هوا دامن می‌زنند، بپردازیم.

همچنین خودرو‌های فرسوده مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد کرده اند. این خودرو‌ها با مصرف بالایی بنزین را هدر می‌دهند و بر مشکل ناترازی بنزین در کشور دامن می‌زنند. به این ترتیب، بسترساز خروج ارز از کشور و تحمیل بار مالی و کسری بودجه به دولت می‌شوند. باید در حوزه اصلاح صنعت خودرو و بهبود کیفیت موتور خودرو‌ها تمرکز کنیم تا در سال جاری واردات را به حداقل برسانیم.

مناقبی گفت: موضوع بنزین در کشور مساله مهمی است که با جان مردم ارتباط دارد. تمامی مسئولان باید در این زمینه هشیار شوند و این را بپذیرند که غفلت آن‌ها در زمینه حل و فصل موضوع بنزین به لحاظ شرعی برایشان مشکل ساز خواهد شد و باید جوابگوی مشکلاتی که برای مردم به وجود می‌آید، باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶۹
برای رانت به شرکت های خودرو سازی هشتاد ملیون را گروگان گرفته اند!!!
همسایه ها داری کنین تا من شوهر داری کنم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
نمی شود همه خر را داشت و هم خرما را.

نمی توان هم با کشورهای مهم دنیا درافتاد و هم مملکت را به جاده پیشرفت هدایت کرد.
اگر تحریم نبودیم و کشور فارغ از خودی و غیر خودی بود، الان اوضاعمان طور دیگری بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کدام ناترازی؟
با تولید روزی 30 میلیون لیتر بنزین پتروشیمی در روز، میزان مصرف و تولید این فراورده یر به یر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
روزی که رئیسی رییس جمهور شد، ایران روزی 10 میلیون لیتر بنزین صادر می کرد.
رییسی باید پاسخگو ناترازی مصرف و تولید بنزین در کشور باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ما نفت ارزان قیمت به چین می‌دهیم و به جای آن بنجل چینی وارد می‌کنیم. زمانی که در ایلام ۵۰ دانش‌آموز خودکشی کرده‌اند، توسعه فرودگاه امام وقتی توریستی نداریم، چه لزومی دارد؟ رفع فقر و فلاکت مردم مهمتر است یا توسعه این فرودگاه یا انجام بسیاری امور بی خاصیت دیگر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
با 3.7 میلیارد دلار پول فساد چای دبش، می شد یک پالایشگاه عظیم ساخت و حداقل روزی 40 میلیون لیتر بنزین یورو 6 تولید کرد.
آیا فساد با این عظمت هم کار دشمنان بوده؟ آیا این کوتاهی خود مسئولان نیست؟"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
رانت؟ با قیمت دلاریموهد اولیه محاسبه کن ولی ریالی بفروش رانت هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خیلی از شرکتها تو تمام زمینه و خیر خیلیها تو همین تحریمهاست
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
مگه مردم خودشون انتخاب کردن ماشین پر مصرف فرسوده داشته باشن؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
قیمت سوخت باید جهانی شود تا مصرف سوخت مدیریت شود و صرفه جویی شود
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
توجه داشته باشین ماشینهای فرسوده و پرمصرف را بیشتر قشر مستضعف جامعه سوار میشه نه قشر مال دار
اینم از مردم بگیرید ، هم خودرو پر مصرف گرون بفروشید هم بنزین رو گرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
یک ملت فدای مافیا
این مافیا کیه که 87 میلیون نفر رو فداش کردین؟
بندگی برای مافیا تا کی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
علت نا ترازی این است که رفتید و مسکن را در شهرکهای دور افتاده ساخته اید. و همه را به آنجا. کوچانده اید.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
باید حساب کتاب منطقی داشت وقی قیمت یک لیتر آب x تومان هست یعنی قیمت بنزین حداقل x*2 باید باشد و کف حقوق کشور هم چون همه چیز با دلار استاندارد سازی می شود روی 1000 دلار تثبیت شود یعنی x*400
----------------
الان بهریختگی کشور ناشی از این هست که قسمتی از کشور که صادراتی هست به دلار محاسبه می شود و بخشی دیگر به زور و هزینه های بسیار بالا به ریال پرداخت می شود که نتیجه اش همین وضع موجود است پس باید یکسان سازی بگیرد و با همان مقیاس دلار هم قیمت کالا تثبت شود و هم قیمت حقوق و دستمزد ها
همسر خانم ابتکار چه ارتباطی با بنزین کشور داشته؟

به نظر شما چه کسانی مانع از حرکت خودرو سازی کشور در 30 سال گذشته به سمت خودروهای هیبریدی و الکتریکی بودن؟؟؟؟؟//

به اسم اصلاح طلبی و شعار های آزادی و جامعه مدنی چه ها که به سر این کشور نیاوردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
تو هم مثلا میخوای بازی مرده اصلاح طلبی اصولگرایی راه بندازی؟! تموم شده خیلی وقته برادر من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
من چیزی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا نمیشناسم
من یک حکومت و یک دولت واحد رو میشناسم که باید پاسخگو باشه
هم خودرو و هم بنزین را آزاد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
چشم.خودرو را آزاد می کنند ولی بامالیات سنگین بهت میدهند که نتوانی بخری. بعد برو بنزین هم گران بخر
نخیر
هزاران میلیارد از جیب مردم .... کنید تا خودروی پر مصرف از رده خارج رو 6 برابر قیمت واقعی بهشون بفروشید
بعدش کلی منت بگذارید که سوخت زیاد مصرف می کنید و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
6 برابر ؟؟؟؟؟؟
لطفا آدرس فروشنده ایی كه یك ششم قیمت ایران؛؛؛ خودرو تولید میكنند را به جهانیان اعلام كنید.. واقعا این همه بلوف.. برید وارد كنید من بودم یك خودرو داخلی هم تولید نمیكردم. همان لایق كه با.......... تردد كنید. فكر میكنند مردم دنیا انقدر احمقند كه خودرو مفت و كالای مفت به باقی مردم دنیا بفروشند.. بدون سند حرف زدن بخش مهمی از فرهنگ این كشور است. .. خودروهایی ایرانی ارزانترین خودروهای جهان حتی نسبت به تاتای هند هستند...چجوری حساب میكنید در كدام دبیرستان و دانشگاه درس خوندید معلوم نیست.. این چه خاكی است كه اینگونه افكار را تولید و خریداری میكند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
۱۳:۵۲
خبرش در همین تابناک هست برو بخون. خودروی فیات اقتصادی وارد کشور کردن به قیمت 4 میلیارد 200 در بازار میفروشن.
قیمت این خودرو لوآپشن 10000 دلار هست دلار نیمایی 40 تومنی میشه 400 میلیون و با دلار آزاد میشه 500 میلیون. پس عدد 6 برابر اشتباه بود گاها تا 9 برابر قیمت قالب ملت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
سلام بر ناشناس 13:52
اولا که گفته شده خودروهای داخلی 6 برابر ارزشواقعی
داره فروش می ره! آقای دکتر! می فهمی چی می گه؟
دوما خودروسازهای خارجی خودرو مفت دست کسی نمی دهند و وقتی قیمت ها رو مقایسه هم می کنی می بینی قیمت خودروهاشون با قیمت 206 که خودرو روز 20 تا 25 سال پیش بوده بسیار پایین تره و شما می تونی با این پول یک خودرو ژاپنی با کیفیت بالا بخری یا خودرو آلمانی با کیفیت بخری
خودروهای دو سه سال کارکرده شون رو که می شه حتی 5 سال می شه گارانتی کرد به خاطر کیفیت بالاشون از دست دوم خودروهای داخلی ارزون تره
ضمنا ادب مرد به ردولت اوست آقای دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خوابیده را می شود بیدار کرد. منتها آنکه خود را به خواب زده باشد نمی توان بیدار کرد. بی فایده است. برادر من کافیست یه سر به بازار خودروی چین بزنید. قیمت خودروی چینی آماده تحویل را ببینید. بعد با قیمت همان خودرو که در ایران مونتاژ می شود و مردم در صف ایستاده اند را مقایسه کنید. دلاری 50 هزار تومان محاسبه کنید. نه ارز نیمایی. ببینید. مثلاً جستجو کنید همین تیگو 8 پرومکس
زمستان سرد اروپا راستی چی شدش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اروپا خودش فهمیده که اگر جنگ با همین فرمون ادامه داشته باشه ، بیست درصد اوکراین میشه پنجاه درصد بعد توی خاورمیانه ای اومدی وارونه نمایی می کنی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
توی خاورمیانه ای فکر خشکسالی باش . نمی خواد راجع به روسیه که نیمی از آب شیرین دنیاو درصد بالایی از انرژی و منابع معدنی با ارزش دنیا رو داره ، شاخه شانه بکشی . ابرقدرته . گیلیمش رو از آب بیرون می کشه . فکر خودت باش که علاف خشکسالی و سایر بیچارگیهای خاورمیانه هستی . متلک انداختن به روسیه را بسپار به مردمان کشورهایی که سرشان به تنشان می ارزد .
چرا وقتی طرح ساخت پالایشگاه رو در کشور زدن مخالفت کردید؟که بنزین وارد کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
به خاطر اینکه بنزین داخلی خیلی بی کیفیته و به عنوان مثال، مقدار بنزن موجود در بنزین داخلی که سرطان زاست ده ها
برابر استاندارد اروپاست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
پرچم آمریکا اطلاعات خود را بیشتر کن
سلام.متاسفانه اکثر کارشناسان فقط به مشکل می پردازند و راه کارها و راحل ها را بررسی نمی کنند و چگونه انجام دادن راحل ها و اثرات آن
تعویض خودرو های فرسوده با تسهیلات و مشوق ها
تنوع بخشی به شود سوخت خودرو ها ،بنزینی ،گازی ،برقی ،گازوئیلی و...
مشخص کردن سهمیه عادلانه برای خودروها و آزاد کردن قیمت بیش از سهمیه
کنترول قاچاق سوخت و بنزین
حمایت از تولیدخودرو های استاندارد و کم مصرف
خصوصی کردن تولید خودرو و خروج از انحصار خودرو
اصل حمایت از مافیای خودروست بقیه کشکه
وقتی به بهانه های مختلف این همه ماشین میدید دست مردم و هر خونه دو تا سه تا ماشین داره و نمیدونه چی کارش کنه ، نتیجه همین میشه که هم مصرف بی رویه بنزین سر به فلک میگذاره ، هم ترافیک تشدید میشه ، هم هوا به شدت آلوده میشه ، هم جای پارک گیر نمیاد و هم هزینه های عمومی به شکل فزاینده ای بالا میره.
اگه اهل حساب و کتاب می بودید ، باید در این کارخانه های خودروسازی رو 20 سال پیش میبستید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کشورهای دیگه هم ماشین زیاده
اما من خودم دیدم سه لیتر و 4 لیتر بنزین می زدند
چون پولشو نداشتند
برای مسایل کلان کشور که رفراندوم نمی گذارید . لااقل برای وارد کردن خودروی کار کرده ، بگذارید . حالا که بین تصمیم گیران دو دستگی است با رجوع به نظر مردم ، تصمیم نهایی را بگیرید .
یه فکری به حال موتورسیکلتها بکنید. اول اونها را برقی کنید هم صدای کمتری دارند و هم آلودگی دارند. قبلش هم به فکر این باشید برقشان را کجا تامین کنند. نه مثل گاز که باید کلی زمان تو صف بود تا گاز زد ! خوردو پیش کش. تکنولوژی ساده تری هم دارد.
من نمی دانم این اعداد و ارقام از کجا می آید ،شاخص ها و ناهمتراری ها بر اساس چه معیاری تعیین می شود،ده سال پیش وضع خودرو و اقتصاد اونجوری بود ده سال دیگه هم یکجور دیگر است ،این چه تدبیری است که مصرف بنزین ،اب،خوراک و....را با فلان کشور می سنجید ،ما چه چیرمان مثل دنیا است که این آمار و ارقام مان باشد،ا
با سرکوب قیمت بنزین برای چند سال وقتی تورم هست =ایحاد خود تورم!! +قاچاق+مصرف بی رویه+ناترازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
نظرت در مورد سرکوب حقوق کارگر چیه؟ با اون مشکلی نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کارمند اگر با چاپ پول افزایش حقوق داده شود تورم ان سر یک ماه نشده سر به سر می شود اما کارگر چون از محل مستقیم چاپ پول نیست تورم آنچنانی ندارد ولی درست هست یکی افزایش، داده شود و یکی داده نشود؟
در ضمن سال های گذشته چند درصد بیشتر تورم افزایش حقوق داده شده بود همزمان با سرکوب اقتصادی و الان جبران مکافات!
چالشهای زندگی و معیشتی مردم در سال اینده چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
به نظرم، خود زندگی در این شرایط چالش بزرگه
هرچند دولت با گرفتن تعرفه 100 درصد و 150 درصد واردات خودرو کلی پول در می آورد
این رو به میرسلیم بگید که با کفش خارجی میاد مجلس و بخاطر حضور در هیت مدیره قطعه سازان فرغون های داخلی و چینی مخالف واردات خودروی با کیفیت خارجی هستش
ملی کردن نفت
اصلا نیازی نیست دولت بنزین وارد کند دولت میتواند گاز سی ان جی را رایگات اعلام کند تا مردم بشدت تشویق شوند خودروهای خود را گاز سوز کنند و در نتیجه مصرف بنزین کم میشود در کشورهای دیگر هم تجربه مشابهی انجام شد مثلا در انگلیس و فرانسه برای خریداران خودرو برقی امتیازات زیادی میدادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کدوم کشور دنیا انجام داده که ما دومیش باشیم
شما میلیارد میلیار د جمع ‌کنید....آقایون مسولین چایی دبش و فولاد سپاهان آقای خاوری ....بابک زنجانی و غیره ببرن....هر کسی هم که پول داشته باشه ماشین کهنه و فرسوده سوار نمیشه....
کدام پر مصرف؟ کدام یارانه؟
1-تمام خودروهای 1500 سی سی حتی جدید صدی 10 لیتر مصرف می کنند در صورتی که با بنزین استاندارد 6.5 لیتر مصرف می کنند.
2- چندین برابر مصرف بنزین رایگان رو همون اول به عنوانهای مختلف (دو برابر قیمت ماشین) از خریدار گرفتین
3- از پنج سال پیش صحبت از مصرف 50 میلیون لیتر در روز می کردین امروز صحبت از بالای صدر میلیون لیتر این در حالی است که نه تولید اتومبیل داشتین نه واردات ماشین چه شد که مصرف سوخت دو برابر شده؟ با چهار تا نیسان آبی و چند تا لنج قاچاق روزانه 50 میلیون لیتر بنزین یه طورایی محاله پس چه می کنید؟
کسانی که خودرو فرسوده دارند چه کسانی هستند؟
مسلماً مستضعفان پس دولت باید طوری خودرو آنها را جایگزین به خودرو کم مصرف کند که توان مالی مستضعفان جواب گو باشد
دولت و حکومت باید حامی این اشخاص باشد
اگر واردات 1 میلیون خودرو به ارزش 10 میلیارد دلار با تعرفه 10 درصد آزاد بشه، تفاوت آن با عوارض گمرکی و ... در مقایسه با شرایط فعلی نهایتاً میشه همین 10 میلیارد دلار. ولی اگر در قبال آن بنزین با نرخ فوب یک درهم خلیج فارس یعنی حدود 15 هزار تومن تعیین بشه و درآمد دولت نسبت به الآن از محل فروش بنزین 5 برابر فرض بشود که با 100 میلیون لیتر بنزین روزانه مصرفی میشه حدود 30 میلیون دلار در روز، ظرف کمتر از یکسال و تدریجی 10 میلیارد دلار واردات خودرو تهاتر میشه و شر ناترازی برای همیشه بر طرف میشود و نرخ خودرو هم متعادل و خودرو ساز هم حواسش جمع و ریخت و پاش کم و مافیا ... میشه
بوی تغییر قیمت بنزین برای جبران کسری بودجه حصرات میاد
دارن روضه میخونن که مبتلا اشک ملت در بیاد امادشون کنن برای بنزین بیست هزار تومانی
ملت برای گذران زندگی ناگزیر می بایست جابجا شوند.برای توسعه حمل و نقل عمومی ،گازسوز کردن خودروها و ... به اندازه نیاز سرمایه گذاری شده است؟
خودکرده را خود تدبیر نیست دیدن بنزین و نمیتونن باب میل خودشون گرون کنن اینطوری با وارد کردن بنزین میخوان مهر خودکفایی و از روش بردارن تا نرخ واقعی و پیاده سازی کنن عجبا عجب
کل کشور شده راننده اسنپ ،بعد میخواهی مصرف سوخت زیاد نشه.داداش رکاب که نمیزنن،بنزین میسوزونن‌.چند وقته پلیس هم تو شهر پیدا نمیشه.فکر کنم صادر میکنن ترافیک شیر تو شیره.الودگی هوا هم ول معطله.
چرا مدعیان داشتن علم اقتصاد روز ،تشکیل دهنده گان دولت پاکدستان و عدالت محور یک مروری به شعار های دوره انتخابات خود نمی کنند که اگر این کار را کرده بودند یا فکری به حال و روز مردم می کردند یا دست از سر مردم بر می داشتند!
بگم نظری ندارم، بده؟
گاز سوز کردن خودروها و واردکردن خودروهای پرمصرف چینی فقط بازی یکسری مافیا است وسرگرمی مردم
هیچکدوم از ناصحین. به مشکل اصلی اشاره نکردن ....خودرو در دنیا بالای ۵ لیتر مصرف یعنی آلوده کننده محیط زیست و هوا و تحمیل هزینه به مصرف کننده ..اگر مافیای بنزین اجازه بده خودرو برقی تولید بشه ...یا کم مصرف استاندارد جهانی وارد بشه ...خیلی اتفاقا نمیفته. مثلاً بجای واردات بنزین صادر می‌کنیم و آقا زاده ها هم خوشحال تر میشن
چه کسی باید تنبیه شود؟ مردم که مجبور به خرید بنجل های انحصاری دولتی ها هستند یا دولت که خودرو های پرمصرف رو تولید و علاوه چندبرابر حساب کردن، مردم بیچاره رو مجبور به خرید بدون حق انتخاب می کنه؟
ماشین خوب کم مصرف وارد کنید به قیمت کارخانه المانی ژاپونی بفروشید یک چهارم اشغال های داخلی درمیاد. با مصرف بسیار کم..بجای 12 یا 15 لیتر در صد کیلومتر.5 لیتر.
دولتی که بخواد کار مثبت انجام بده بایدکارآمد باشه.با دنیا تعامل داشته باشه.منافع ملی را اولویت بده.دمکراسی باشه.و...هیجکدام الان نیست.نمیخوای برو از کشور.
منم خیلی دوست دارم خودر مدل بالا سوار شم.وقتی پراید 20میلیونی میشه300م راضیم به مدل82 که دارم
سلام چون تعادل اجتماعی وجغرافییای کشور از وروداتباع مخصوصابه پایتخت کشوربه هم خورده باعث شده حقوق ودسمزد کار درکشورناتراز باشد ودولت هم خود زنی میکند صدای مردن در نیاید وقتی که همه مصرفی واجناس قمتدلاری است باید حقوق ودسمزدکه ۷۰در مردم کشور ابادلار منطقه پرداخت شود ان وقت بنزین هم دالاری منطقه باشد نه قاچاق دوزدی میشودومردم هم کو مصرف میشود وتعادل ایجاد مبشود
با ید هرچه زودتر ساختار خودروی برقی فراهم شود و درمرحله اول تولید خودروی بنزینی جمع آوری وبه داد خودروی عموی هم چون ون های فرسود ه که مصرف بنزین زیادی دارند شود
بجای اینکه ازتولیدات لگن و پرمصرف وغیراستاندارد داخلی استفاده کنیم ماشینایه لوکس و شیکو کم مصرف با داشتن صدها آپشن و استاندارد که در دبی بی استفاده مانده وارد بکنید تا مصرف بنزین بیاد پایین والودگیه هواهم حل بشه
قیمت سوخت باید جهانی شود تا مصرف سوخت مدیریت شود و صرفه جویی شود
والّا به خدا من خودرو صفر کیلومتر از ایران خودرو خریدم مصرفش از خودروی 15 سال پیش فرانسوی خیلی خیلی بیشتره. کمی تفکر!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست