بازدید 1690

شرایط ثبت شرکت و برند الی ثبت

کد خبر: ۱۲۱۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 25 December 2023

ثبت انواع شرکت و همچنین ثبت رسمی برند، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از سوی مجموعه‌های تجاری انجام شود. به‌طورکلی با ثبت انواع شرکت و برندها، از یک‌سو، از دزدیده شدن نام تجاری شما جلوگیری خواهید کرد و از سوی دیگر، سهم هر یک از شرکا را به‌طور دقیق تعیین می‌کنید تا در صورت کسب سودهای قابل‌توجه، هیچ‌یک از شرکا فراتر از حدود تعیین‌شده خود، به اموال دست‌درازی نداشته باشند.

با ثبت Brand و شرکت، همچنین می‌توانید بدون مشکل در پلتفرم‌های تبلیغاتی رسمی کشور، حضور فعالی داشته باشید و سرمایه‌گذاران گسترده‌ای را به‌سوی خود بکشانید. به یاد داشته باشید که غالباً توصیه می‌شود ابتدا فرآیند ثبت قانونی شرکت انجام شود و سپس برای به ثبت رساندن یک یا چند برند جذاب، اقدامات لازم صورت پذیرد.

شرایط ثبت شرکت و برند الی ثبت

تفاوت ثبت انواع شرکت و برند

امروزه با افزایش شیوه‌های کلاه‌برداری و کپی‌برداری حرفه‌ای، ثبت قانونی شرکت‌ها و برندها، امری بسیار پراهمیت است. بسیاری از مجموعه‌ها با تفاوت‌ها و مزایای ثبت انواع شرکت و برندها، هیچ‌گونه آشنایی ندارند؛ بنابراین پیش از هر چیز، باید بدانید که اصلی‌ترین اهداف در فرآیند ثبت شرکت، عبارت است از:

  • مشخص نمودن دقیق میزان سهم هر یک از شرکا
  • تعیین حدود سهم‌الشرکه هر یک از شرکا؛ برای مشخص‌سازی میزان دخالت آن‌ها در امور جاری و آتی شرکت
  • انتساب افراد مناسب در پست‌های مهم و اجرایی شرکت (مدیرعامل، بازرسان، هیئت‌مدیره و...).

درواقع با ثبت رسمی شرکت، شما به یک کسب‌وکار خاص اعتبار قانونی و ویژه‌ای می‌دهید تا به کلیه فعالیت‌های خود در زمینه‌های کاری، تبلیغاتی، همکاری برای سرمایه‌گذاری و شرکت در مناقصات، رسمیت ببخشید. جالب است بدانید که ثبت برند، به‌نوعی یک زیرمجموعه برای ثبت‌های شرکتی به شمار می‌آید. شرکت‌ها می‌توانند برای محصولات مختلف خود، از انواع برندها یا نشان‌های تجاری استفاده کنند؛ به‌عنوان‌مثال ممکن است یک شرکت ثبت‌شده‌ی مواد غذایی که ده‌ها نوع خوراکی مختلف را تولید می‌کند، بخواهد به عرصه تولید مواد شوینده ورود کند. در چنین شرایطی، قطعاً نیاز دارد محصولات شوینده خود را با یک نام تجاری متناسب (برند متفاوت) وارد بازار نماید؛ درنتیجه شرکت‌های ثبت‌شده، بسته به تنوع محصولات خود، می‌توانند از یک یا ده‌ها برند رسمی بهره ببرند.

بررسی کلی مراحل ثبت انواع شرکت

برای ثبت انواع شرکت، شما باید تمامی مراحل زیر را با موفقیت طی نمایید:

  • چندین نام غیرتکراری مرتبط با نوع فعالیتتان را معین کنید؛ تا در مراحل بعد دچار مشکل نشوید.
  • نوع ثبت شرکت مدنظرتان را انتخاب نمایید؛ یعنی به‌هرحال مجموعه کاری‌ شما باید در قالب یکی از مدل‌های ساختاری: سهامی عام، سهامی خاص، تضامنی، مسئولیت محدود، تعاون، نسبی و... ثبت گردد.
  • بر اساس نوع ثبت، مدارک هویتی و مالی شرکا و اساسنامه و شرکت‌نامه مجموعه‌تان را آماده نمایید.
  • رجوع به وب‌سایت «sherkat.ssaa.ir» و ثبت‌نام در این سامانه. در این سایت باید مراحل متعددی ازجمله واردسازی نام‌های پیشنهادی، قید موضوع فعالیت، ارائه کد پستی دقیق مکان شرکت، آپلود مدارک، تایپ متن اساسنامه و شرکت‌نامه و... را به گذارانید؛ تا فرم پذیرش دریافت نمایید.
  • ارسال پستی (پست سفارشی) مدارک تقاضانامه ثبت رسمی شرکت و صورت‌جلسه‌های مجموعه به آدرس پستی که توسط سامانه، به کاربر اعلام می‌شود.
  • حضور فیزیکی نماینده قانونی مجموعه متقاضی ثبت در اداره ثبت
  • دریافت جوابیه تأیید مدارک و تقاضانامه
  • درج آگهی در روزنامه رسمی؛ و انتظار یک ماهه برای عدم اعتراض هیچ‌یک از افراد حقیقی و مجموعه‌های حقوقی.

شرایط ثبت شرکت و برند الی ثبت

شرایط ثبت انواع شرکت در ایران

  • شرایط ثبت شرکت سهامی عام: جهت ثبت این‌گونه شرکت‌ها، معرفی حداقل پنج شریک الزامی است. اعضای هیئت‌مدیره و مدیران اجرایی نیز حداقل باید پنج نفر باشند. کم‌ترین سرمایه برای ثبت انواع شرکت سهامی عام، 500 هزار تومان است و هر سهام‌دار مطابق عدد ذکرشده برای وی در اساسنامه، دارای میزان دقیق سهم از سودهای حاصله خواهد بود.
  • شرایط ثبت مجموعه‌های سهامی خاص: میزان حداقل سرمایه قابل‌ارائه، 100 هزار تومان خواهد بود و باید نام حداقل سه شریک و نام حداقل سه فرد به‌عنوان هیئت‌مدیره یا مدیر اجرایی، به مرجع تصمیم گیر معرفی شود.
  • شرکت نسبی: به‌منظور ثبت این نوع شرکت‌ها، لازم است حداقل 2 فرد را به‌عنوان شریک و حداقل یک نفر را به‌عنوان هیئت‌مدیره یا مدیرعامل معرفی نمایید. هیچ سقفی برای قید حداقل سرمایه در تقاضانامه ثبت رسمی شرکت‌های نسبی، در نظر گرفته نشده است. هر شریک بسته به میزان سهم‌الشرکه خود، مسئولیت‌هایی را در شرکت عهده‌دار خواهد بود.
  • شرایط ثبت رسمی شرکت‌های تعاونی: در تقاضانامه مربوطه، درج نام حداقل 7 شریک و نام حداقل 3 عضو به‌عنوان هیئت‌مدیره یا مدیران شرکت، الزامی است. مبلغ سرمایه اولیه، هیچ سقفی نخواهد داشت؛ ضمن این‌که میزان سهام مشخص‌شده برای هر شریک در اساسنامه، مقادیر دریافت سود شرکا را تعیین می‌کند.
  • شرکت‌های با مسئولیت محدود: در راستای ثبت این نوع مجموعه‌های کاری، حتماً باید نام حداقل دو نفر به‌عنوان شریک و نام یک نفر مدیر اجرایی یا هیئت‌مدیره، در تقاضانامه قید شود؛ همچنین سقفی برای اعلام حداقل سرمایه وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که شرایط ابتدایی ثبت انواع شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی نیز مشابه شرکت‌های مسئولیت محدود است.
  • شرکت‌های تضامنی: مجموعه متقاضی برای ثبت شرکت تضامنی، ملزم به درج نام حداقل 2 نفر در قالب شریک و یک نفر به‌عنوان هیئت‌مدیره و مدیر در تقاضانامه خواهد بود. علاوه بر مشخص نمودن دقیق میزان سهام شرکا، باید بدانید که تمام شرکا از مسئولیت تام بهره می‌برند.

لازم به ذکر است که هر شرکت باید با توجه به «تصمیم شرکا»، «نوع و موضوع فعالیت» و «چشم‌اندازهای کاری خود»، به انتخاب یکی از ساختارهای ثبت فوق اقدام نماید.

شرایط ثبت شرکت و برند الی ثبت

آشنایی با مراحل ثبت برند تجاری

در یک نگاه کلی، مراحل ثبت انواع برندهای تجاری به شرح زیر خواهد بود:

  1. مرحله اول: انتخاب 5 نام برند مرتبط با کسب‌وکار که تکراری نباشد.
  2. مرحله دوم: تحقیق در رابطه با مدارک موردنیاز برای ثبت کردن برند و تهیه و اسکن آن‌ها.
  3. مرحله سوم: ثبت‌نام و ساخت اکانت کاربری در سامانه اینترنتی ثبت علامت‌های تجاری.
  4. گام چهارم: بارگذاری مدارک اسکن‌شده روی سامانه اداره مالکیت معنوی و دریافت تأییدیه پذیرش.
  5. مرحله پنجم: ارائه تأییدیه پذیرش به یک دفترخانه اسناد رسمی و درج گواهی امضا روی آن.
  6. مرحله ششم: گواهی امضای دریافتی از دفترخانه را روی سامانه بارگذاری نمایید. سپس هزینه درج اظهارنامه برای انجام بررسی را به‌صورت اینترنتی واریز کنید تا حساب کاربری‌تان در سامانه رسمی شود.
  7. گام هفتم: تجزیه‌وتحلیل اظهارنامه ثبت brand توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی و اعلام جواب.
  8. مرحله هشتم: چاپ آگهی در یک روزنامه رسمی در صورت مثبت بودن جواب کارشناسان اداره.
  9. مرحله نهم: حضور افراد مجموعه متقاضی یا نماینده حقوقی در اداره مالکیت معنوی به‌منظور پیگیری امور.

اصلی‌ترین مزایای ثبت انواع برند و شرکت

مشخصاً با ثبت برند تجاری و ثبت انواع شرکت، از مزایای جذاب و متعددی بهره‌مند خواهید شد. برخی از اصلی‌ترین مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • تعیین دقیق میزان سهام هر یک از شرکا: با ثبت رسمی شرکت‌ها، می‌توان مقدار دقیق سهام هر شریک و تمامی اموال منقول و غیرمنقول شرکت را مشخص نمود؛ تا هنگام تقسیم درآمدها و همچنین فروش شرکت، اعداد دقیق متعلق به هر فرد کاملاً مشخص باشد.
  • تعیین میزان دخالت‌ها: بر اساس اساسنامه مصوب، میزان سهم‌الشرکه هر شریک به‌طور کامل مشخص خواهد شد؛ تا هر فرد تحت ضوابط قانونی، جوابگوی دخالت‌های بیش‌ازحد باشد.
  • اشتیاق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران برای همکاری: انواع شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران معتبر داخلی و خارجی، تمایل دارند که با شرکت‌ها و برندهای ثبت‌شده همکاری کنند.
  • مقابله قانون با هرگونه دزدی نام برند و شرکت.
  • برندینگ با تبلیغات: برندها و شرکت‌های ثبت‌شده، برای شناساندن هرچه بیشتر مارک تجاری خود به مردم (تبلیغات برندینگ)، نیاز به تبلیغات در پلتفرم‌ها و رسانه‌های بزرگ کشور دارند؛ و برای حضور در رسانه‌های رسمی، حتماً باید شرکت‌ها و برندهای موردنظر، دارای گواهی ثبت قانونی باشند.
  • متمایزتر ساختن محصولات خود از رقبا؛ با ثبت brand
  • تضمین کیفیت محصولات در ذهن مخاطب: در پی ثبت کردن شرکت و برند تجاری، مخاطبان باکیفیت محصولات یا خدماتتان بیشتر آشنا می‌شوند. حتی ممکن است آن حجم از طعم محصول یا کیفیت خدمات را فقط به نام شرکت یا برندتان گره بزنند.
  • افزایش سرمایه هنگام فروش: برندها و شرکت‌های جاافتاده و مشهور، باقیمت ویژه‌ای قابلیت فروش دارند؛ اما بدون ثبت رسمی، انگار اصلاً هویتی وجود ندارد که بخواهید آن را بفروشید!

سهولت استخدام پرسنل حرفه‌ای و مجرب و نخبگان نیز یکی از مزایای ثبت انواع شرکت و برندها به شمار می‌رود؛ چنان‌که خواسته قلبی نخبگان و نیروهای انسانی حرفه‌ای، قطعاً این خواهد بود که به برندهای معتبر و مشهور بپیوندند.

ثبت انواع شرکت و برند تجاری با بهترین مشاوران حقوقی

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، برخی از مراحل ثبت برند تجاری و شرکت‌ها، مشخص و واضح بوده و برخی دیگر از مراحل، دارای پیچیدگی‌های قابل‌توجهی هستند. وجود این دست از نکات متعدد، موجب شده تا بسیاری از درخواست‌های مجموعه‌های تجاری برای ثبت، از سوی کارشناسان مراجع تصمیم گیر رد شود.

در همین راستا شرکت الی ثبت (elisabt.ir) به پشتوانه در اختیار داشتن متخصصین و مشاوران متعدد حقوقی و انجام موفقیت‌آمیز و سریع صدها فرآیند ثبتی، به‌عنوان یکی از منظم‌ترین و برترین شرکت‌های حقوقی کشور شناخته می‌شود؛ که علاوه بر تخصص ویژه در انواع فرآیندهای ثبتی شرکت‌ها و برندها، در زمینه اخذ رتبه و گرید شرکت، اخذ رتبه مشاور، کسب رتبه پیمانکار و... نیز خدمات ویژه‌ای را به مجموعه‌های تجاری و عمرانی فعال ارائه می‌نماید. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و برطرف سازی ابهامات ذهنی خود، می‌توانید با کارشناسان باتجربه شرکت الی ثبت تماس حاصل نمایید.

منبع : الی ثبت

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست