بازدید 1780

با تعیین قیمت واقعی خودروهای داخلی و مونتاژی اصل عدالت در بازار خودرو رعایت می شود

کد خبر: ۱۲۱۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 25 December 2023

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت سیاست گذاران از صنعت خودرو داخلی عنوان کرد: دولت باید با اقداماتی چون تعیین قیمت تمام شده و واقعی خودروهای داخلی مشروط بر ارتقای کیفیت و افزایش عرضه به دست مصرف‌کنندگان واقعی، سهولت در تامین مواد اولیه و قطعات وارداتی و ایجاد امنیت شغلی از خودروسازان داخلی حمایت کرده و زمینه ایجاد رقابت میان خودروسازان بخش دولتی و خصوصی را فراهم کند.
یعقوب رضازاده با اشاره به افزایش سهم ریالی و تعدادی خودروهای مونتاژی در بازار خودرو با توجه به واقعی بودن آنها و در مقابل عدم تناسب بهای تمام شده تولید و فروش خودروهای داخلی که موجب افزایش زیان وارده به خودروسازان داخلی شده است، اظهار داشت: متاسفانه تفاوت قیمت کارخانه ای و بازار خودروهای داخلی بر افزایش فعالیت‌های سوداگرانه و ایجاد رانت در بازار خودرو دامن زده و اعتماد مردم نسبت به خودروهای داخلی را سلب کرده است. 
وی با تاکید بر ضرورت حمایت سیاست گذاران از صنعت خودرو داخلی عنوان کرد: دولت باید با اقداماتی چون تعیین قیمت تمام شده و واقعی خودروهای داخلی مشروط بر ارتقای کیفیت و افزایش عرضه به دست مصرف‌کنندگان واقعی، سهولت در تامین مواد اولیه و قطعات وارداتی و ایجاد امنیت شغلی از خودروسازان داخلی حمایت کرده و زمینه ایجاد رقابت میان خودروسازان بخش دولتی و خصوصی را فراهم کند. 
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: قطعا ایجاد بازار رقابت در خودروسازی منجر به ارتقای کیفیت محصولات خودروسازان و افزایش رغبت مردم نسبت به خودروهای داخلی خواهد شد. 
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر لزوم بهره مندی از افراد متخصص در حوزه قیمت گذاری خودرو تؤام با نظارت دولت تاکید کرد و گفت: دولت باید به کارگیری افرادی متخصص و امین در شورای قیمت گذاری خودرو و همچنین استفاده از ابزارهای مالی و نظارتی خود از جمله سازمان بازرسی کل و دیوان محاسبات کشور رویه ای واحد را در رابطه با قیمت گذاری خودروهای مونتاژی و داخلی اعمال کند تا با تعیین قیمت واقعی و عادلانه انواع خودرو،  اصل عدالت در بازار خودرو رعایت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری