بازدید 2099

۲ شبکه قاچاق واکسن در شیراز منهدم شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از شناسایی و برخورد قانونی با ۲ شبکه قاچاق واکسن «گارداسیل» در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 24 December 2023

به گزارش تابناک، محمدجواد راعی یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری و رصد شبانه‌روزی کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی گفت: پس از رصد شبکه‌های اجتماعی ۲ تیم سازمان یافته که در زمینه تبلیغ و فروش غیرمجاز واکسن «گارداسیل» در سطح شهر و فضای مجازی فعالیت داشتند، شناسایی و افراد متخلف به دادگاه معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این اقدام با همکاری نیروهای انتظامی، مقام قضایی و نماینده دادگستری شیراز انجام شده است، ادامه داد: واکسن‌ «گارداسیل» از یک مرکز متخلف در شیراز کشف و پس از بررسی‌های انجام شده از افراد تجویز کننده این واکسن، مشخص شد در یک سال گذشته، بیش از ۱۰۰ عدد از انواع واکسن ‌های گارداسیل چهار ظرفیتی و ۹ ظرفیتی، به صورت قاچاق و غیرمجاز به فروش رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه واکسن گارداسیل تنها در داروخانه‌های منتخب دانشگاه عرضه می‌شود، افزود: این واکسن باید به صورت یخچالی و با رعایت زنجیره سرد نگهداری و عرضه شود.

راعی از مردم استان فارس خواست تا هر گونه دارو و واکسن را تنها از داروخانه‌های معتبر تهیه کرده و فریب تبلیغات افراد سودجو را نخورند. همچنین در صورت مشاهده این چنین موارد، موضوع را به کارشناسان حوزه سلامت با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار