بازدید 7311
۹

هزینه شب‌نشینی لاکچری شب یلدا در کافه های تهران

دگرگونی‌های فرهنگی از جمله رونق کافه‌نشینی گاهی مناسبات همیشگی را دستخوش تغییر کرده است. مدت زیادی نیست که برخی از کافه‌ها جشن شب یلدا را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 20 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از سایت دیده‌بان ایران، برنامه‌های شب یلدا در کافه‌ها شامل پخش موسیقی زنده یا دی‌جی، شعرخوانی، بازی مافیا و... می‌شود همراه با بسته‌های تنقلات شب یلدا و برخی از آن‌ها هم منو شام را در نظر گرفته‌اند. هزینه‌ رزرو کافه برای شب یلدا متغیر است؛ از ۲۰۰ هزار تومان تا نزدیک به ۳ میلیون تومان به ازای هر نفر.

چیزی به آخرین شب پاییز و فرارسیدن زمستان نمانده است. جشن یلدا با شب‌نشینی اقوام و خانواده درکنار یکدیگر برگزار می‌شود و هر چند سفره‌ها به دلیل گرانی هر سال کوچک و کوچک‌تر می‌شود اما بسیاری فرصت این هم‌نشینی را مغتنم می‌شمارند و بازهم گردهم جمع می‌شوند. اما دگرگونی‌های فرهنگی از جمله رونق کافه‌نشینی گاهی مناسبات همیشگی را دستخوش تغییر کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مدت زیادی نیست که برخی از کافه‌ها جشن شب یلدا را برگزار می‌کنند. برنامه‌های شب یلدا در کافه‌ها شامل پخش موسیقی زنده یا دی‌جی، شعرخوانی، بازی مافیا و... می‌شود همراه با بسته‌های تنقلات شب یلدا و برخی از آن‌ها هم منو شام را در نظر گرفته‌اند.

هزینه‌ رزرو کافه برای شب یلدا متغیر است؛ از  ۲۰۰ هزار تا نزدیک به ۳ میلون تومان به ازای هر نفر. دیده‌بان ایران هزینه رزرو چند کافه در نقاط مختلف تهران را در جدولی آماده کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
جلوی این لاچری بازی ها را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
بروند بنشينند قليان بكشند خوب است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اقتصاد علم عرضه و تقاضا است . وقتی تقاضا هست عرضه هم هست. این حرف شما مثل این می مونه که بگید جلوی ساخت خانه های گران قیمت مثل خانه های گران قیمت در نیاوران و فرمانیه رو بگیرند.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
برگزاری مراسمات عزاداری و دهه فاطمیه سرجاش باید برگزار شود و مراسمات سنتنی و آئین های سنتی همو جشن ها هم باید برگزار شود
مصرف گرایی بی دلیل
ربطی به رونق کافه نشینی نداره به این ربط داره که تعداد زیادی از مردم در شهرهای بزگ دور از خانه پدری زندگی می کنند و این کافه نشینی در چنین شب هایی تسلی است بر این موضوع.
این هزینه ای هم که نوشتید چندان زیاد نیست به نظرم. هزینه ی مهمانی در خانه هم برای صاحبخانه، نفری همینقدر آب می خورد. فقط اینطوری مهمان جیب خودتی.
بعد تازه کافه چیز بدی هم نیست اگر از حد و حدودش خارج نشویم. عده ای جوان سر کار هستند و درآمد دارند. خوبه بیان بشینند کنار خیابون سیگار بکشند؟؟؟؟
خب که چی؟؟؟؟
مردم دوست دارند برای شادی هاشون هزینه کنند تا ناراحتی و افسردگی و هزینه هاشون................
ماکارونی رو زده پرسی 210000 تومن اونوقت طرف 200 تومن بده برای یک شب دورهمی لاکچری بازیه ؟
یا نمیدونین کلمه لاکچری چه معنی میده ؟!
یا کلا ...
از طرفی خیلی از مردم هستند که خانوادشون دورشون نیستن ، بزرگترشون فوت کرده یا خارج از کشوره
یا در شهرستان های دوره
هزینه سفرها بالا رفته
بلیط هواپیما گرون شده ، ترجیح میدن با دوستانشون این سنت دیرینه ایرانی رو پایدار نگه دارند ،
اشکالی داره ؟
چطور یه عده میرن خیابون رو ترافیک ایجاد می کنن تو سرشون می زنن گریه می کنن هزاران برابر هم بیشتر خرج می کنن لاکچری بازی و اشکالی نداره ، چهار نفر بشینن تو کافه از جیب خودشون و نه مردم هزینه کنن مشکله ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
رحمت بر عزیزانت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست