بازدید 1694
۲

۱۸ میلیون نفر در میانمار نیازمند کمک‌های بشردوستانه

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۸ میلیون نفر معادل یک‌سوم از جمعیت میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 19 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: میانمار در آستانه سال ۲۰۲۴ به دلیل عمیق‌تر شدن بحران انسانی که از زمان قدرت گرفتن ارتش در فوریه ۲۰۲۱ شدت گرفته، در یک سراشیبی قرار گرفته است و مردم در ترس زندگی می‌کنند.

این گزارش افزود که اکنون ۱۸.۶ میلیون نفر از مردم میانمار به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند که در مقایسه با سال گذشته یک میلیون افزایش داشته و ۱۹ برابر بیشتر از سال ۲۰۲۰ شده است.

«مارکولوئیجی کورسی» هماهنگ‌کننده موقت سازمان ملل در امور میانمار گفت: کودکان بار اصلی این بحران را تحمل می‌کنند و ۶ میلیون نفر از آنان در نتیجه آوارگی، متوقف شدن خدمات بهداشتی و آموزش، ناامنی غذایی و سوءتغذیه و مشکلات روحی و روانی به کمک نیاز دارند.

گزارش سازمان ملل حاکی است که حدود ۲.۶ میلیون نفر از مردم میانمار از یازدهم دسامبر (۲۰ آذر) آواره شده‌اند و انتظار می‌رود «خشونت و مناقشه در سال ۲۰۲۴ وخیم‌تر شود.»

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل خواستار دریافت ۹۹۴ میلیون دلار برای کمک به ۵.۳ میلیون نفر میانماری شد که برای ارائه این کمک‌ها در اولویت قرار دارند.

کورسی تاکید کرد: زندگی میلیون‌ها نفر در خطر قرار دارد و ما نباید اجازه بدهیم که میانمار فراموش شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
در میانمار هم مثل چین مسلمین بشدیدترین صورت مورد ظلم قراردارند.قبلا هم که در بوسنی صربها علنا ورسما نسل کشی میکردند ازجمله پس از تصرف شهرسربرنیتسا کل مسلمین را جمع ودر چندساعت تیرباران کردند. درهند و روسیه و جاهای مختلف دیگرهم مسلمین تحت ستم قرار دارند ولی ظاهرا فقط فلسطینی ها مسلمانند و صربها ومیانماریها وچینی ها برخلاف اسرائیلی ها مجاز به کشتار مسلمین میباشند.
80 میلیون نفر در میان-ایران نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست