بازدید 2883

تأیید فروش زیردریایی هسته‌ای به استرالیا ازسوی کنگره

آنتونی آلبانیز نخست‌وزیر استرالیا جمعه در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که کنگره آمریکا فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا را تائید کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 16 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری ان‌اچ‌کی، آلبانیز با تاکید بر اهمیت وجود زیردریایی‌های هسته‌ای برای امنیت ملی استرالیا، گفت: تائید کنگره آمریکا یک دستاورد خارق‌العاده است.

به گفته شبکه خبری ان‌اچ‌کی، نخست‌وزیر استرالیا در آخرین سفر خود به واشنگتن، از قانونگذاران آمریکایی خواسته بود تا پایان سال جاری برای فروش این زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا چراغ سبز نشان دهند.

بیش از دو سوم نمایندگان کنگره آمریکا پنجشنبه توافقنامه فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا را که در چارچوب پیمان دفاعی آکوس (پیمان دفاعی میان آمریکا، انگلیس و استرالیا) بین واشنگتن و کانبرا به امضا رسیده بود را تصویب کردند.

کنگره آمریکا فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا را تائید کرد

بر اساس این توافقنامه قرار است سه فروند زیردریایی هسته‌ای کلاس ویرجینیا تا اوایل دهه ۲۰۳۰ به استرالیا تحویل داده شود.

اعضای پیمان دفاعی آکوس، مشارکت استرالیا در این پیمان را وسیله‌ای برای مقابله با افزایش حضور نیروی دریایی چین در منطقه هند و اقیانوس آرام می‌دانند.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۴ شهریور ۱۴۰۰)، رهبران سه کشور انگلیس، آمریکا و استرالیا در یک کنفرانس خبری مجازی از شکل‌گیری یک پیمان نظامی جدید معروف به پیمان «آکوس» (AUKUS) خبر دادند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس گفت طبق این پیمان تدابیری برای مسلح کردن استرالیا به زیردریایی اتمی در نظر گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی