بازدید 2649
۵

اولویت‌مان حذف قیمت‌گذاری دستوری و رانت‌ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز، افزایش صادرات، حذف قیمت‌گذاری دستوری در کنار حذف برخی رانت‌ها و حمایت‌های نامحدود و غیر مشروط برای برخی صنایع را در دستور کار داریم، گفت: تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها یکی از ابزارهای مهم بازار برای رشد شفافیت و به تبع آن افزایش اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه تلقی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: افزایش نرخ تورم در بلندمدت موجب شده تا در طول زمان، ارزش دفتری دارایی‌ها ارتباط خود را با ارزش واقعی شرکت‌ها از دست بدهد. همچنین از طرفی به روز نشدن ارزش دارایی‌ها و در نظر نگرفتن هزینه استهلاک آن‌ها متناسب با ارزش روز، منجر به شناسایی سودهای موهوم خواهد شد.

وی افزود: مالیات و تقسیم این سودهای موهوم باعث کاهش شدید توانایی بنگاه‌ها در سرمایه‌گذاری و آسیب توان تولید کشور می‌شود و در نتیجه، تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اقدامی مثبت و در راستای رشد شفافیت است.

علی‌آبادی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته، بورس اوراق بهادار به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تامین مالی بنگاه‌ها به شمار می‌رود، گفت: به دلیل برخی سیاست‌های غلط در چند سال گذشته، اقبال سرمایه‌گذاران به بورس کاهش یافته و اثر مهمترین منبع تامین مالی بنگاه‌ها در شرایط تنگنای مالی دولت، کاهش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این راستا باید عموم مردم را با کمک سیاست‌های درست، رشد شفافیت و پیش‌بینی‌پذیر کردن محیط کلان به نفع تولیدکنندگان به این باور رساند که در مقایسه با بازار ارز، طلا یا مسکن بیشترین بازدهی را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری در تولید آن هم از مسیر بازار سرمایه بدست آورد.

وی افزود: در صورت شکل‌گیری صحیح این باور در میان مردم و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ها از بازارهای غیر مولد به سمت تولید حرکت می‌کنند و بورس اوراق بهادار یکی از اصلی‌ترین محل‌های جذب سرمایه‌های خرد در شرکت‌های تولیدی خواهد شد.

علی‌آبادی همچنین گفت: در وزارت صمت با تدوین برنامه‌های منسجم به دنبال افزایش رونق تولید و رشد سود تولیدکنندگان به جای دلالان و واسطه‌ها هستیم. همچنین برنامه‌هایی مانند حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز، افزایش صادرات، حذف قیمت‌گذاری دستوری در کنار حذف برخی رانت‌ها و حمایت‌های نامحدود و غیر مشروط برای برخی صنایع را در دستور کار داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
باشه حذف قیمت دستوری هم باشه اما !!!! دستمزدها باید به اندازه تورم اضافه شوند و مطالبات کارگران و کارمندان و بازنشستگان حتی مربوط به این چند سال گذشته پرداخت بشه وگرنه یک طرفه رفتن این مسیر منجر به فاجعه هایی مثل 98 میشه
فقط شعار و حرف. چیز دیگه ای بلد نیستن
همینکه قیمت رسمی دلار را برای سال آینده 28500 تعیین کرده اید تناقض حرفهایتان را نشان میدهد. ظاهراین قضیه به نفع مردم است ولی واقعش تکرارقضایای متعدد مثل چای ونمونه های ریزودرشت فراوان دیگری که از سال 97 شاهدبودیم .اگر قرار برتعیین یک قیمت ثابت دلار برای سال اینده باشد حداقل 50 هزاراست. دراین صورت دلار برای مصارف آزادبا قیمت شناور حداکثر 10 درصد تفاوت خواهدداشت وزمینه فسادازبین میرود.افزایش قیمتها هم درهرحوزه ای با یک تدبیردرست حل میشود مثل تقویت بیمه ها برای جبران افزایش قیمت دارو. یک حسن دیگراینکارهم کاهش شدید خروج قاچاق کالای یارانه ای خواهدشد
نکنید. این کار رو رانت خورهای مجلس و دولت و وزرا چکار کنن
مشکل اصلی اقتصادما اینه که کارهای درست (تک نرخی ارز ،رشدسودتولیدکننده،حذف قیمت گذاری دستوری ،حمایت بیش از حد از صنایع علیل و حذف رانت) فقط در دستور کار دولت است و کارهای غلط مثل سوبسید (مادر و منشأ تمام فساد های دولتی) در حال گسترش است!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار