بازدید 4741

غیبت چند وزیر در حیاط دولت و سوال بی جواب خبرنگاران درباره فساد چای!

حاشیه حیاط دولت امروز چهارشنبه (۲۲ آذر) کار خود را با غیبت چند وزیر نظیر وزیر صمت، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی که می‌توانستند در زمینه شفاف‌سازی پرونده فساد چای دبش کمک شایانی به ابهامات پیش آمده در افکار عمومی کنند، آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 13 December 2023

غیبت چند وزیر در حیاط دولت و سوال بی جواب خبرنگاران درباره فساد چای!

به گزارش تابناک سیاسی، امروز صبح چهارشنبه (۲۲ آذر) جلسه هیات دولت به ریاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، برگزار و طبق روال معمول پس از اتمام جلسه برخی اعضای هیات دولت سیزدهم به جمع خبرنگاران آمدند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند. البته حیاط دولت امروز شاهد جای خالی برخی اعضای کابینه نظیر رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر جهاد کشاورزی بود که می‌توانستند در زمینه شفاف‌سازی پرونده فساد چای دبش کمک شایانی به ابهامات پیش آمده در افکار عمومی کند.

هرچند حیاط دولت به عدم حضور وزیر جهاد کشاوزری عادت کرده است، با توجه به اتفاقات اخیر پیش آمده پیرامون پرونده فساد مذکور (چای دبش) انتظار می‌رفت محمدعلی نیکبخت، وزیر محترم وزارت کشاورزی، خرق عادت کند و با حضور خود به سوالات در این زمینه پاسخ دهد!

مشروح اخبار اطلاع‌رسانی شده توسط وزرای حاضر در جمع خبرنگاران به شرح زیر است: 

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، با اشاره به خبر اعزام شهروندان ایرانی ثبت‌کننده در عمره مفرده که روز گذشته (۲۱ آذر) توسط سازمان حج و زیارت اعلام شد، گفت: اعزام حجاج عمره بعد از ۹ سال وقفه طبق برنامه مسئولان مربوطه از ۲۸ آذر آغاز می‌شود و عمره‌گزاران با ارز نیمایی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. 

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از اقدامات این وزارتخانه برای ساخت هلیکوپتر بومی خبر داد و همچنین درباره جایگزینی سلاح «مصاف» با «ژ ۳» در نیروهای مسلح، اظهار کرد: مصاف یک سلاح پیشرفته ساخت وزارت دفاع است که رفته‌رفته مجموعه‌هایی را با آن تجهیز می‌کنیم.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از تصویب لغو روادید با ۳۲ کشور در هیات دولت خبر داد و گفت: لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که ما مشخص کرده بودیم امروز در دولت تصویب شد. دولت تصمیم دارد، درهای کشور را به روی دنیا باز کند. ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.

بیش از ۵ هزار روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند، یادآور شد: درباره فروش فیبر نوری در منازل و کسب‌وکارها که مهمترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است، کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰ شهر کار تمام شده و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تا پایان این ماه به ۵ میلیون خانوار می‌رسند و تا پایان سال هم به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری خواهیم رسید.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، درباره توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: از بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی حدود ۷۰ درصد شیر دریافت می‌کنند. ۱۲ استان پوشش صددرصدی، هفت استان تا ۷۰ درصد، هشت استان در هفته آینده قراردادهای‌شان نهایی می‌شود و در  چهار استان نیز هیچ یک از شرکت‌های لبنی شیر توزیع نکرده‌اند. از نشست امروز دولت از وزیر جهاد کشاورزی خواستم با صنایع لبنی که همکاری ندارند صحبت کند. ایشان هم خواستار معرفی این شرکت‌ها شدند.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم، گفت: ۷۰ درصد اعتبار فروش خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقطه‌ای از شهر را به خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول دادند ۱۴ ماهه تحویل دهند.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر اینکه مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود، گفت: مازوت‌سوزی در نیروگاه هایی که دور از کلان‌شهرها هستند، انجام می‌شود. نیروگاه‌های نزدیک کلانشهرها به هیچ وجه مجوز استفاده از مازوت را ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
درود! چه تضمینی وجود دارد توریستی که به کشور وارد می شود بتواند از آن خارج بشود؟ ت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
بالاخره خارج میشود

حالا پس از چند سال محکومیت در اوین و پرداخت چند میلیارد دلار بلوکه شده
و یا تبادل با چند زندانی ایرانی در زندانهای غرب

بالاخره خواهند رفت !!!!!؟
غیبت وزیر صمت، وزیر اقتصاد،رئیس بانک مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی!!!!! به زودی در صدا و سیما حاضر می شوند البته با انواع آمار و ارقام عجیب برای توجیه عملکرد خودشان، در واقعیت بیشتر بدبختی مردم نتیجه عملکرد همین چهار نفر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
ترسیدن بیان
دزدها واختلاس کنندگان راعلنی دادگاهی کنید
تا زمانی که مطبوعات ازاد نداشته باشیم و روزنامه نگار جرات افشاگری فساد را نداشته باشد و دادگاه ها علنی و شفاف نباشد هر سال شاهد یک اعدام از سلاطین خواهیم بود به ایران سرزمین سلطانهای رنگارنگ خوش آمدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
اگر بیش از این در مبارزه با فساد اقتصادی مماشات کنید اجایگاه نخست دنیا به ایران تعلق خواهد گرفت لازم است مطبوعات آزاد را حمایت و از آن استقبال شود
در پالایشگاه ها که تولید کننده مازوت هستند مازوت سوزی وجود ندارد.مازوت سوزی در صنایع ساختمانی و نیروگاه ها و ...وجود دارد.
علت مخالفت بخش عمده‌ای از سوپر انقلابیون در پیوستن به fatf که انتقال ارز را شفاف می کند ،همین است ..
خبرنگاران غیرهمسو نباشند تا وزرای خیلی مخترم ت
از درب پشتی تشریف نبرند!!!
حالا اون موقع که حاضرن چه گلی به سر ملت میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دورودبراقا ضرغامی .البته توریسم باید ازاد باشد.نه اینکه مجبورش کنید حجاب بزند.
این فساد هم مانند بابک زنجانی یک نفر را زندانی میکند بعد دیگر ماجرا خاموش میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی