بازدید 1601

کسی اجازه دخالت در امر انتخابات را ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور خطاب به فرمانداران گفت: ما امانت دار مردم هستیم و در اجرای انتخابات با بی‌طرفی کامل باید عمل کنیم؛ هرگونه دخالت در امر اجرای انتخابات خط قرمز وزارت کشور است.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت کشور، سید محمد تقی شاهچراغی در آموزش چهارمین گروه از فرمانداران و دبیران و روسای کمیته های آموزش و پژوهش و فناوری اطلاعات ستادهای انتخابات استان‌ها هرگونه دخالت در امر انتخابات را خط قرمز وزارت کشور عنوان کرد و گفت: وزارت کشور مجری انتخابات است و فرمانداران باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی با تاکید براین‌که «کسی اجازه دخالت در امر انتخابات را ندارد»، افزود: در قانون جدید تاکید شده که شعب باید یک روز قبل از شروع اخذ رای مورد بازدید قرار بگیرند و مسوولان از جمله فرمانداران باید از برگزاری خوب انتخابات در شعب اطمینان لازم و کامل را حاصل کنند.

وی هم‌چنین با تاکید براین‌که «وقت مردم نباید در صف‌های طولانی برای اخذ رای هدر برود»، اظهارداشت: بررسی های گذشته نشان می دهد یک تمرکز مناسب برای استقرار شعب وجود نداشته است، به عنوان مثال شهرک‌های صنعتی و  مراکز پر جمعیت مورد توجه قرار خواهد گرفت و تسهیل در امر اخذ رای از مردم در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که «مرکز جمعیتی در برخی نقاط کشور تغییر پیدا کرده‌اند»، افزود: تامین منابع انسانی، نرم افزاری و سخت افزاری برای تسهیل در امر اجرای انتخابات از وظایف فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور است .

آشنایی با قوانین و مقررات و امور اجرایی انتخابات ، آشنایی با فرآیندهای انتخابات الکترونیکی، آشنای با امور امنیتی ، آشنایی با امور اطلاع رسانی انتخابات ، نقش فرمانداران در تقویت و افزایش مشارکت و جنگ شناختی و کارکردهای آن در فضای رسانه و انتخابات از موضوعات مطرح در این دوره آموزشی دو روزه برای چهارمین گروه از فرمانداران هست.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با هدف توانمند سازی و رسیدن به عملکرد مناسب از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر ساعت برای کارکنان ستادی و بیش از ۷۰ هزار نفر ساعت برای کارکنان استانی دوره آموزشی از جمله با موضوع انتخابات برگزار کرده که پنج دوره آموزشی ویژه برای فرمانداران اختصاص یافته است .

آموزش سومین گروه از فرمانداران روزهای ۱۵ و ۱۶ آذر ماه جاری برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی