زمان بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت که مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۰ دی به بررسی گزارش جدید کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه سال آینده می پردازند.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 12 December 2023

به گزارش «تابناک»، سید نظام الدین موسوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب نمایندگان مجلس نرسید، دولت ۷ روز زمان برای اعمال اصلاحات در لایحه بودجه و ارجاع آن به مجلس دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس دولت تا چهارشنبه هفته آینده (۲۹ آذر) برای انجام اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ فرصت دارد و بعد از آن جلسات کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود؛ کمیسیون تلفیق فرصت دو روزه‌ای برای ارائه گزارش جدید رسیدگی به کلیات به مجلس دارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه هفته آینده سومین هفته تشکیل جلسات علنی مجلس است، جلسات علنی مجلس در اولین هفته دی ماه برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه برگزار نمی‌شود. در این مدت کمیسیون تلفیق جلسات خود را برای بررسی گزارش جدید دولت درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ برگزار کرده و گزارش را به هیات رئیسه ارجاع خواهد داد.

موسوی در جمع بندی گفت: بر این اساس جلسه علنی مجلس برای بررسی گزارش جدید کمیسیون تلفیق درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در روز یکشنبه ۱۰ دی ماه تشکیل می‌شود.

گفتنی است، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ مخالفت کردند؛ با توجه به اصلاح آیین نامه داخلی در ماده ۱۸۲، بودجه در دو مرحله در مجلس بررسی می شود که در صورت تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه، دولت موظف است ظرف ۷ ­روز ماده­ واحده را با اصلاحات، مجددا به مجلس تقدیم کند. در این صورت کمیسیون تلفیق دو روز فرصت دارد تا گزارش جدید رسیدگی به کلیات را به مجلس گزارش نماید. در صورتی که کلیات ماده­ واحده به­ تصویب مجلس برسد، لایحه بودجه به کمیسیون­های مربوط ارجاع می­شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست