بازدید 3361
۶

جزئیات برگزاری نمایشگاه پتروتک اعلام شد

امروز سه‌شنبه (۲۱ آذر ماه) نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه (پتروتک) برگزار و جزئیات آن اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱ 12 December 2023

جزئیات برگزاری نمایشگاه پتروتک اعلام شد

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز سه‌شنبه (۲۱ آذر ماه) نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه (پتروتک) برگزار شد.

عظیم کلانتری اصل، دبیر کل اجرایی این کنفرانس، درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه پتروتک بیان کرد: از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ آذرماه، این نمایشگاه در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

وی همچنین از همکاری شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، پژوهشگاه صنعت نفت برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد.

هاجر فرشیدی، مدیر کل امور پژوهش‌های وزارت نفت، در ادامه توضیح داد: ضرورت گردآوری تمام ذینفعان شرکت نفت به منظور ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده برای بررسی نیازهای صنعت احساس شد؛ بنابراین، برنامه ریزی برای برگزاری چنین نمایشگاهی صورت گرفت.

مسیر صادرات تجهیزات نفتی هموار می‌شود

غلامرضا خوانساری، دبیر صدور خدمات فنی و مهندسی، نیز درباره اهداف حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی افزود: صنعت نفت دارای ظرفیت صادراتی مناسبی در زمینه تجهیزات و احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی است، حال آنکه با همکاری معاونت بین‌المللی و  چهار شرکت اصلی گروه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایجاد شد تا مسیر صادرات تجهیزات صنعت نفت آسان‌تر دنبال شود.

خوانساری تصریح کرد: تاکنون ۲۰ میلیون کاتالیست به روسیه صادر شده است و همواره احداث پالایشگاه‌‌های فراسرزمینی در کشورهایی نظیر ونزوئلا  رو به گسترش است؛ روندی که مصداق بارز ظرفیت مناسب صنعت نفت برای صادرات به شمار می‌آید.

او همچنین توضیح داد: در این نمایشگاه قرار است دستاوردها، چالش‌های شرکت‌های صادرکننده تجهیزات نفت، بررسی و با برنامه‌های مدونی که تدوین شده است در راستای تسهیل مسیر صادرات گام برداریم. 

خوانساری در ادامه گفت: ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا جنوبی و کشورهای مستقل مشترک المنافع، یکی از مقاصد صادراتی خدمات فنی مهندسی ایران است که باید تقویت ارتباط با آن‌ها محقق شود.

وی در پایان افزود: لازم به ذکر است که بحث آینده پژوهی خدمات فنی مهندسی نیز از دیگر محورهای حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات و مهندسی در این نمایشگاه به حساب می‌آید.

حضور شرکت‌های نوپا به صورت رایگان در نمایشگاه پتروتک

کفایتی، عضو شورای راهبردی نمایشگاه، نیز درباره جزئیات برگزاری این نشست گفت: سعی شده در این نمایشگاه با تقویت نقاط ضعف، روند رو به بهبودی نسبت به سال گذشته در نمایشگاه دنبال شود و مسائل کاربردی و فناورانه بیشتر محوریت داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور کمی و کیفی شرکت‌ها نیز یکی از ملاک‌های حضور در این نمایشگاه است؛ ضمن آنکه رویکرد حمایت از شرکت‌های نوپا نیز در این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ شرکت نوپا رایگان قرار بر حضور دارند.

کفایتی همچنین افزود: با توجه به ظرفیت بالای مهندسی در کشور باید به قابلیت‌های صادراتی تکیه کرد؛ بنابراین، این نمایشگاه با توجه به رویکرد‌های بین المللی که دارد، می‌تواند بستر خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به حساب آید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
خب الان این چه خبری به ما داد و چقدر مهم بود؟
رایگان نیست
متاسفانه بیشتر این نمایشگاهها یک شو و نمایش برای مطرح کردن و تثبیت موقعیت مدیران شرکتهاست نه با نیت خیر حمایت از تولید داخل و فناوری. نباید مسئولان اینقدر ساده لوح باشند که همچنان فریب اینها را بخورند مخصوصا در دولت فعلی که داعیه بهره وری کارکنان و ضدیت با فساد را دارد.
پتروتکککککک !!!!؟ با لهجه جناب خان بخوانید . منظور همون فناوری نفت است دیگه نههه !؟؟؟
متاسفانه نمایشگاه ها توسط افرادی برگزار می شود که هدفی جز شو و نمایش ندارند.‌
کدوم یکی از همین مدیر هایی که اسمشان رو بدید . اصلا چنوب کار کردند. یک باهم شده روی یک سکوی نفتی رفتند. کفایتی دکتری برق داره . فرشیدی دختر دکتر فرشیدی وزیر آموزش پروردشه.با اینها می خواهیم با آرامکو رقابت کنیم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی