بازدید 4097

جزئیات جلسه علنی امروز مجلس/ ارائه تسهیلاتی بانکی به مراکز آموزشی غیردولتی

نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با حضور ۲۰۵ تن از نمایندگان مجلس آغاز و ادامه رسیدگی به طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، رسیدگی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و ... دنبال شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 11 December 2023

جزئیات جلسه علنی امروز مجلس

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، نشست علنی امروز (۲۰ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی برگزار و قرار شد موارد ذیل مورد بررسی قرار گیرد:

  • ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)   
  • رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی
  • گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه
  • بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

همچنین قرار شد نمایندگان در این جلسه گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان ) را بررسی می‌کنند.

بانک‌ها از مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی حمایت می‌کنند

بر اساس برنامه امروز مجلس در آغاز این جلسه مواد (۲)،(۳) و (۴) به تصویب نمایندگان رسید. بر این اساس تدوین محتوا، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک‌ با رعایت مصوبات شورای­‌عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش سپرده شد. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که با تهیه الگوی نظام­‌مند رتبه ‌بندی سالانه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به ­منظور شفاف­‌سازی عملکرد و ارتقای کیفیت و تقویت انگیزه رقابت منطقی و علمی بین آنان بر اساس شاخص­‌های کیفیت آموزشی و پرورشی به این وزارتخانه واگذار شود. داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت آموزشی یا پژوهشی یا فرهنگی (برای متقاضی تأسیس یا اکثریت مطلق اعضای متقاضیان)

در ادامه نمایندگان مجلس ساز و کار استفاده مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی از تسهیلات بانکی برای جبران خسارت ناشی از حوادث غیرمترقبه را تعیین کردند.  در ماده (۱۰) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی آمده است: بانک‌های کشور موظفند طبق قانون عملیات بانکی بدون ربا با معرفی وزارت آموزش و پرورش از سی وپنج درصد (۳۵%) تا پنجاه درصد (۵۰%) نیاز مالی مؤسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را که از کارکنان دولت و دارای سابقه آموزشی هستند جهت تهیه و یا توسعه فضای آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت قرض‌الحسنه و برای سایر اشخاص از دیگر منابع اعتبارات بانکی تأمین کنند.

در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی وزارت آموزش و پرورش موظف شد زمین و ساختمان‌های مازاد بر نیاز خود را به صورت اجاره یا فروش به موسسان مدارس غیردولتی واگذار کند، البته این کار مشروط بر آن است که دسترسی مردم به مدارس دولتی در آن محل دچار خلل نشود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح استفساریه ماده پنج قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی موافقت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
یعنی نماینده های مجلس فکر می کنند که 8 میلیون ایرانی خارج از کشور که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، به کمک آنها نیازمندند؟!

اول بررسی کنند که برای چی از این مملکت رفته و می روند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
سالها است که مملکت را قبضه کرده اند، خالص سازی انجام می دهند، خودی و غیر خودی می کنند، هر از چند گاه هم اعلام می کنند که هر که راضی نیست از کشور برود، حالا می خواهند به آنهایی که رفته اند کمک کنند!!!! جَلّ الخالِق.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
کنترل اجاره؟ یعنی مجلس جلوی کاهش ارزش ریال رو نمیتونه بگیره حقوق ها رو هم نمیتونه متناسب با کاهش ارزش ریال اضافه کنه بجاش از جیب مالک برای مستاجر تخفیف میده
از اخبار شما کاملاً مشخص است که مجلس و نماینده هایش به روزمرگی افتاده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
چرا بنزین قاچاق می شود
زیرار یال بی ارزش ترین پول دنیا است.و صرفه اقتصادی دارد.
چه کسی مقصر است
خب مشخصه مردم
چرا اینقدرمصرف بنزین در ایران زیاد است.
زیرا سمند هر 100 کیلومتر16 لیتر و ماکسیما و پاترول هر 100 کیلومتر25 لیتر و نیسان آبی هر 100 کیلومتر20 لیتر بنزین مصرف می کند.
خب مقصر کیه؟
بابا دیگه این پرسیدن دارد معلومه :مردم
چرا وسایل حمل و نقل عمومی و همگانی مانند قطار و اتوبوس ومینی بوس کم است به طوریکه باید همیشه از خودروی شخصی استفاده کنی
مقصر کیه؟
خب مردم مقصرند دیگه
چرا در جاده ها و حاشیه شهرها کامیون ها و کشندهای دوره جنگ جهانی دوم تردد می کنند؟ مقصر کیه؟
مردم مقصرند.
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
۱۳:۴۰ باور کن مقصر همون مردمن حالا شاید تو به کنایه نوشتی ولی واقعا مقصر کیه؟ مردم
انهاییکه رفته اند توقع زیادی ندارند همان یارانه 45تومان را بریزید به حسابشان کفایت میکنه .
این مجلس با این کارنامه درخشانش از تعداد آرای نماینده هایش تا سیسمونی گیت و شاسی بلند و حقوق های نجومی....... تا قوانینی که در مورد اینترنت و حجاب و رصد فرهنگی و ..... تصویب کرد، در این واپسین ماههای کاریش بهتر است سکوت پیشه کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
و در خواست اعدام معترضین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
حقوق نجومی مال دولت روحانی بود اشنباه گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
اشنباه(اشتباه)گرفتی،اینا فی سبیل الله کار میکنند،حقوق نمیخوان،!!
خدا رو شكر وضع مردم داخل درست شد حالا نگران مردم خارج هستند.احسنت
چرا می گویید لایحه حمایت از ایرانیان؟
این لایحه حمایت از خانواده و فامیل مسوولان در کانادا است.
والدین کودکان مهد کودک ملزم به نصب خوب افزار خوشنام شاد هم هستند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل