بازدید 3206
۶

همکاری امنیتی ایران و روسیه در مجلس بررسی می‌شود/ تشدید کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز

در جلسه علنی امروز مجلس بررسی لایحه کمیسیون فرهنگی و گزارش کمیسیون امنیت درباره همکاری میان ایران و روسیه، لایحه دوفوریتی تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز و ... در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 04 December 2023

همکاری امنیتی ایران و روسیه در مجلس بررسی می‌شود/ تشدید کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، صحن علنی مجلس شورای اسلامی کار امروز خود را آغاز کرد و گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقت‌نامه تأسیس فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد  همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت روسیه مورد بررسی قرار گرفت و با رای نمایندگان به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده آن، موافقتنامه تأسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۸ ماده که تأیید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با دوفوریت الحاق بندی به بودجه ۱۴۰۲ کشور برای پرداخت بدهی دولت به شرکت توانیر موافقت کردند. بر اساس ماده واحده این لایحه، متن زیر به عنوان بند (ق) به تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور الحاق می‌شود:

«ق- برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۳۹۴، دولت موظف است مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۳۰۰) ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید در مقاطع زمانی مشخص، منتشر و با تأیید وزیر نیرو به طلبکاران صنعت برق واگذار کند. عملکرد این بند به ردیف (۳۱۰۱۰۸) جدول شماره (۵) و جزء (۸۶) ردیف (۵۵۰۰۰۰) جدول شماره (۹) این قانون اضافه می‌شود. مبلغ اسمی اوراق منتشره (پس از کسر حفظ قدرت خرید حسب مورد) از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.»

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان) و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان) از دیگر برنامه‌های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

نمایندگان در این جلسه گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تأسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و بررسی تقاضای دو فوریت لایحه الحاق یک بند به تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز را نیز بررسی می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ما با روسیه هیچ منافع مشترکی نداریم. روسیه کشور ما را برای اهداف بین المللی خود به گروگان گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
عامل اصلی نا امنی و بدبختی مردم ایران خود روسیه است حالا میخواد برای ما امنیت بیاره؟؟؟
کشور متجاوز روسیه قابل اعتماد نیست و طبق وصیت تزار به ابهای گرم خلیج فارس نظر داره
علیجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ترس تاریخی از روسها باعث شده فراموش کنیم که غربی ها و آمریکایی ها چه بلایی سر مردم ما و سر مردم دنیا حداقل در 45 سال اخیر اوردند
سالهاست دولت و مجلس و قوه قضائیه میخوان نحوه اجاره بهای واحد مسکونی رو ساماندهی کنند ولی تا حالا جز وعده دادن کاری نکردند
تا زمانی که تورم و گرانی کمرشکن هست هیچ کاری از دست هیچکس برنمیاد
مردم ایران مخالف توسعه روابط با ردسبه هستند و در عدض موافق رابطه با امریکا
چرا این مجلی اگر ادعا می کند مردمی ایت به عقیده اکثر مردم ایران احترام نمی گذارد
سلام پیام من به نمایندگان ومجلس آنهاییکه سنگ اندازی می‌کنند نمی‌خواهند ایران قدرت به روز فنی آوری درهوا و ریا داشته باشند خودشون بکشند کنار ما باید درفن آوری برتر درمحور هوایی هستیم درآینده نزدیک قدرت هوایی هم به فضل پروردگار به حقیقت می پیوند مواظب حق حقوق مردم باشید نه فامیل نزدیکان خداوند بزرگوار شاهد اعمال همه هست وباید پاسخگو باشید درضمن فکری به ایثارگران بکنید موقعیت مناسبی ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست