بازدید 4201
۲

توقیف ۲۵ هزار موتور در پایتخت به دلیل تخلفات پلاک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک تخلفی است که پلیس از آن نمی‌گذرد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۵ هزار موتورسیکلت و یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو بدلیل تخلفات پلاک در پایتخت توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ فیروز کشیر روز دوشنبه در خصوص برخورد با تخلف پلاک در پایتخت اظهار کرد: هر گونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم است و برخورد با این تخلف سرلوحه کارها و اقدامات ویژه پلیس راهور قرار گرفته است.

وی افزود: پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن است و تغییر در ارقام و پوشش پلاک وسیله نقلیه تغییر در اسناد و شناسنامه محسوب و در قانون جرم انگاشته شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین در این مدت در بحث پوشش و مخدوشی پلاک حدود ۱۳۰ هزار دستگاه موتورسیکلت مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند و حدود ۳۳ هزار مورد اعمال قانون برای خودروها توسط همکارانم در سطح معابر شهر تهران صادر شده است.

سرهنگ کشیر ادامه داد: این تعداد آمار بسیار زیادی است و پلیس راهور تهران بزرگ به راحتی از کنار این تخلف عبور نمی‌کند و با توجه به مواد قانونی با این نوع تخلف با قاطعیت و جدیت برخورد و وظیفه خود را در این خصوص انجام خواهد داد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست شناسنامه خودروی خود که همان پلاک وسیله نقلیه است را دستکاری نکنند زیرا در قانون برای این تخلف اشد مجازات در نظر گرفته شده است.

از ۱۳ هزار پلاک موتورسیکلت متخلف در شهر تهران رفع اثر شد 

وی با بیان اینکه در حال تردد و در پیاده رو فرقی نمی‌کند، تاکید کرد: طرح رفع اثر پلاک مخدوش موتورسیکلت‌ها در هر شرایطی اجرا می شود ضمن اینکه اجرای این طرح برای خودروها نیز در آینده نزدیک از سوی پلیس راهور پایتخت اجرایی می‌شود.

سرهنگ کشیر گفت: طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌ها از هفتم آذر ماه جاری توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده و تاکنون از ۱۳ هزار پلاک موتورسیکلتی که اقدام تخلف پلاک داشته‌اند در همان محل رفع اثر شده است.

وی افزود: موتورسیکلت وسیله‌ای است که در تهران به دلیل عبور از ترافیک بسیار مورد استفاده است و برخی شهروندان برای انجام کارهای خود از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند ولی باید این موضوع را در نظر بگیرند اگر اقدام به پوشش پلاک و مخدوشی آن کنند توسط تیم‌های پلیس راهور به صورت شبانه روزی رصد و بدون اغماض و کوچکترین گذشتی نسبت به اعمال قانون و برخوردهای قانونی برابر ضوابط و مقررات با آنها اقدام خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: برخی از راکبین اقدام به پوشش پلاک با استفاده از ماسک و طلق‌های مشکی و برگرداندن پلاک و دستکاری در ارقام این وسیله نقلیه می‌کنند که به محض رویت ماموران راهور چه این موتورسیکلت در پیاده رو و چه در حال تردد باشد در همان محل رفع اثر می‌شود.

ابطال ۹ هزار و ۵۰۰ معاینه فنی خودرو در پایتخت  

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه معاینه فنی خودروهایی که دودزا باشند و هوا را آلوده کنند، ابطال می‌شود، گفت برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده جزء وظیفه ذاتی پلیس راهور است.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس راهور پایتخت در روزهای مختلف سال در این ارتباط انجام وظیفه می‌کنند و با توجه به شرایط جوی که در نیمه دوم سال داریم، رانندگان باید حتما ترددهای خود را مدیریت کرده و نسبت به رفع نقص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ کشیر افزود: شهروندان می‌بینند که شرایط آلودگی  هوای شهر مناسب نیست و با توجه به وارونگی هوایی که وجود دارد و می‌تواند مشکلاتی را برای همه بوجود آورد حتی اگر وسیله نقلیه‌اش معاینه فنی دارد ولی می‌داند خودرواش عیب و نقص فنی موثر دارد حتما جهت رفع  نقص آن به مراکز معاینه فنی اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
تعداد موتورسیکلتهایی که پلاک مخدوش دارند

خیلی خیلی بیشتر از این تعداد هست.

انتظار مردم از پلیس برخورد بسیار شدید با این افراد متخلف هست.

25 هزار دستگاه عدد بسیار بسیار کمی هست و نشان میدهد برخورد با تخلفات پلاک مخدوش در حد شوخی هست.!!!!!!!!!!!!!
این ۲۵هزار از کی شروع شده فکر کنم مال دوره اون یکی خدا بوده باریکلا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار