بازدید 6461
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / تحقیر زنان فرانسوی همدست آلمان‌ها / حال و هوای مالزی از دهه ۳۰ تا ۸۰ میلادی / سیستم تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶ 10 December 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی

پیش از آنکه آلمان تحت پیشوایی هیتلر، جنگ جهانی دوم را آغاز کند، دوره شکوفایی و قدرتی داشت که تصاویر این ویدیو نشانی از آن دوران است. در بخشی از این ویدیو، مراسم اهدای پرچم طلایی به کارخانه هواپیماسازی سیبل فلوگزگورک در هاله را خواهید دید. در دوره ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) به آن دسته از واحد‌های عملیاتی جبهه کارگری آلمان (ده آ اف) که بیش از ۲۰۰ عضو داشتند پرچم رسمی داده می‌شد. این پرچم‌ها پیش‌زمینه سرخی داشتند که در مرکز آن سمبل دا آ اف قرار داشت. (یک چرخ‌دنده سیاه با ۱۴ دندانه که درون آن یک صلیب شکسته بود) از ابتدا هم بسته به نوع واحد این پرچم‌ها اندکی با یکدیگر تفاوت داشتند، اما در سال ۱۹۳۶ هیتلر برای افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی عنوان ناسیونال سوسیالیسم الگو را معرفی کرد. این عنوان به شرکت‌هایی داده می‌شد که توانسته باشند به بهترین شکل سبک زندگی نازی که رژیم هیتلر پروپگاندای آن را تعریف کرده بود پیاده کنند. اضافه بر این عنوان در اول می‌ هر سال، این واحد این امتیاز را پیدا می‌کرد که به عنوان یک شرکت الگو، پرچم طلایی دا آ اف را داشته باشد که یک پرچم خاص به شمار می‌رفت. این پرچم تنها یک سال به آن شرکت داده و در سال بعد شرکت الگو دوباره انتخاب می‌شد.  

 

تحقیر زنان فرانسوی همدست آلمان‌ها

پس از آزادی فرانسه، اعضای مقاومت شروع به انتقام جویی از افرادی کردند که در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان‌ها با آن‌ها همدستی می‌کردند. در این بین، موهای زنان همدست آلمان‌ها به نشان تحقیر تراشیده می شد. البته گفته می‌شود اکثر آن‌ها از سر ناچاری این کار را کرده بودند تا خود و خانواده‌شان از گرسنگی نمیرند؛ ظاهرا افرادی که دست به این کار زدند خود همدستان واقعی نیروهای متفقین بودند که برای دور کردن توجه از خود، چنین حرکتی را آغاز کردند. 

 

 

حال و هوای مالزی از دهه ۳۰تا ۸۰ میلادی

«مالزی / Malaysia» در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت آن کوالالامپور است. اولین بار پرتغالی‌ها شبه جزیره مالایا را کشف کرده سپس برای حکومت به این جزیره تمرکز کردند، مدتی بعد بریتانیایی‌ها وارد عمل شده و این کشور را تصرف کردند. در طول استعمار بریتانیا روز به روز تجارت در جزیره رونق پیدا می‌کرد. اولین پادشاهی مالزی که بر بنادر شهر‌های ساحلی حکومت می‌کرد در قرن دهم میلادی تشکیل شد. این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن می‌باشند. تصور بر این است که آن‌ها در گذشته کشور‌هایی هندی یا بودائی بوده‌اند. از دهه ۱۹۳۰ این جزیره به استقلال خود حرکت می‌کرد تا اینکه با تلاش‌های «ماهاتی‌محمد» که خود مدتی نخست‌وزیر این کشور بود بریتانیایی‌ها از جزیره بیرون رفتند. سپس فدراسیون مالزی با دربر گرفتن صباح، برونی، سنگاپور و شبه جزیره مالایی تشکیل شد، ولی برونی و سنگاپور به راه خود رفتند و از فدراسیون خارج شدند. هم‌اکنون سنگاپور و برونی دو کشور جداگانه‌اند. حال و هوای مالزی از دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۰ میلادی را در تابناک تماشا می‌کنید.  

 

 

سیستم تشخیص چهره چگونه کار می‌کند؟

ویدیویی جالب که توضیح میدهد سیستم های تشخیص چهره کامپیوتری چگونه کار می‌کنند و از چه روشی برای شناسایی چهره اشخاص از زوایای مختلف استفاده می‌کنند. برای این کار سیستم تشخیص چهره کامپیوتری از روش تشخیص چهره انسانی بهره می‌برد، با شناسایی و مقایسه نقاط گره سیستم‌های کامپیوتری می‌توانند ترکیب بندی چهره را تشخیص دهند و برای آن کدی اختصاصی تعریف کنند با این حال این به خودی خود کافی نبوده و با توجه به سه بعدی بودن چهره و تاثیر زاویه در شکل چهره این نرم افزارها می‌توانند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته تصویر دو بعدی چهره را تبدیل به یک مدل سه بعدی کرده و سپس از آن برای مقایسه حالات مختلف چهره در دو تصویر استفاده کنند و موفق به تشخیص آن چهره در فیلم یا عکس شوند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
نازی ها بر خلاف این غربی های دوزاری نژاد پرست با ایرانی ها خیلی خوب بودن
ممنون خیلی عالی بود مخصوصا اون اولی فیلم رنگی آلمان نازی
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی