بازدید 3470
۱
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مصوبه فعلی کنکور سال‌های آینده هم اجرا می‌شود/ در حال تدوین اساسنامه «سازمان ملی سنجش» هستیم/ دست مافیای کنکور را قطع کردیم

کد خبر: ۱۲۰۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 09 December 2023

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه فعلی کنکور نه فقط امسال بلکه سال‌های آینده نیز اجرایی خواهد شد، گفت: مافیا برای حذف این مصوبه میلیاردی هزینه کرد؛ اما شورا دست مافیا را قطع کرد. به خانواده‌ها و دانش آموزان اطمینان می‌دهم این مصوبه سال‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست خبری به مناسبت سی و نهمین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارشی از عملکرد ۳۹ ساله شورا ارائه داد و گفت: طی یکسال گذشته ۱۸ جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم و ۵۳ مصوبه داشتیم. همچنین شورای معین تا کنون ۶۴ جلسه برگزار کرده که مصوبات آن هر دو هفته یکبار در خود شورا طرح و بررسی می‌شود و در صورت تصویب، از سوی رییس جمهور (رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی) ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تصویب اساس نامه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گفت: با توجه به تکثری که در سنجش و ارزشیابی کشور وجود داشت، نیازمند وحدت رویه در این زمینه بود که ما این وحدت رویه را با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی ایجاد کردیم. در حال حاضر مشغول تدوین اصول حاکم بر اساسنامه ان هستیم و در صورت تصویب ابلاغ خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته مسئولیت تدوین اساسنامه فوق با ستاد تعلیم و تربیت است؛ اگر چه میز اختصاصی برای آن در شورا تشکیل داده شده؛ اما به طور کلی این اساسنامه در آینده نزدیک ابلاغ خواهیم شد.

خسروپناه همچنین در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه نه تنها امسال بلکه سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد. خوشبختانه آموزش و پرورش زیرساخت‌های خویی برای اجرای این مصوبه فراهم کرده است؛ ضمن اینکه با اجرای مصوبه جدید کنکور عدالت آموزشی فراهم شد.

وی با اشاره به وجود برخی موانع در اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در این زمینه سه جلسه با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم که مجلس استدلال‌های ما را در این خصوص پذیرفت، اما برخی نمایندگان مخالفت کردند در نهایت مصوبه‌ای با رای کم تصویب کردند که شورای نگهبان آن را رد کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان می‌دهیم مصوبه فعلی کنکور سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد، افزود: در این فرایند نمره کنکور هر سال کمتر و نمره دوره دبیرستان افزایش خواهد داشت. در نتیجه جایگاه معلمان با این مصوبه ارتقا یافت. چرا که قبل از آن بیشتر اهمیت زیادی به دوره دبیرستان داده نمیشد بیشتر کلاس‌های کنکور مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به یک مساله مطرح در خصوص مصوبه کنکور گفت: برخی می‌گویند مصوبه فعلی کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایر عدالت آموزشی است ممکن است برخی از این افراد در این زمینه خطا و اشتباه کنند؛ اما پشت این صحنه مافیا میلیاردی هزینه کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی دست مافیا را قطع کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
کجا قطع کردبد. دروغ بسه .سر مردم کلاه نزنید. چه کسی هر سال یک تغییر کوچک در کتابها ایجاد می کنند تا مردم تهیدست مجبور بشوند کتابهای اموزشی جدید با قیمتهای وحشتناک بخرند. برید به بازیافت کتابها ی اموزشی بعد از کنکور نگاه کنید. اگر کتابها تغییر نکند همه از کتابهای دست دوم استفاده می کنند جیب این موسسات اموزشی خالی می مونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی