بازدید 1806

آمریکا سه شرکت چینی را تحریم کرد

آمریکا روز جمعه واردات محصولات سه شرکت چینی را به دلیل وادار کردن اویغورهای مسلمان و سایر اقلیت‌ها به کار اجباری ممنوع کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، هولدینگ شکر COFCO، گروه فناوری سیچوان جینگویدا و آنهویی شینیا سه شرکتی هستند که در «فهرست شرکت‌های قانون کار اجباری اویغورها» قرار گرفته‌اند.

بدین ترتیب، شمار شرکت‌هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند به ۳۰ شرکت رسیده است.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در آمریکا گفت که این تحریم‌ها «بر اساس دروغ» وضع شده و ایالات متحده «شکوفایی و ثبات استان سینکیانگ را تضعیف و توسعه چین را محدود می‌کند.»

وی افزود: چین قاطعانه با این اقدام مخالفت کرده و برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های خود اقدامات موثر اتخاذ خواهد کرد.

الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که این وزارتخانه «همچنان به ریشه‌کنی کار اجباری و مسئولیت‌پذیر کردن سازمان‌ها در قبال سوءاستفاده آنها از حقوق بشر متعهد است.»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که مسئولان چینی اردوگاه‌های کار اجباری برای اویغورها و سایر اقلیت‌های مسلمان در استان سینکیانگ ایجاد کرده‌اند. چین این اتهام را رد کرده است.

مناسبات چین و آمریکا به دلیل مسائل گوناگونی از جمله تایوان، تعرفه بر فولاد و آلومینیوم و گسترش نفوذ پکن در مناطق مختلف دنیا دچار تنش شده است.

چین همچنین از فشار فزاینده ایالات متحده از جمله محدودیت بر تراشه‌های با فناوری پیشرفته ناراضی است. محدودیت بر روی این تراشه به این علت است که واشنگتن ادعا می‌کند پکن ممکن است از آن استفاده نظامی کند.

تنش های دوطرف بر سر تایوان نیز شدت گرفته است. چین جزیره تایوان را بخش جدایی ناپذیر از خود می‌داند و آمریکا با برقراری روابط رسمی و دیدار با مقامات آن، پکن را تحریک می‌کند. چین تمرینات نظامی بزرگی را در پاسخ به اقدامات کنگره آمریکا در طرفداری از تایوان و دیدار با مقام‌های تایپه برگزار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست