بازدید 3652

چراغ سبز قالیباف به افزایش حقوق پرستاران

رییس مجلس با بیان این که با افزایش حقوق بی دلیل مخالفیم گفت: اما در خصوص حقوق نیروهای متخصص، به ویژه در حوزه سلامت باید حقوق به نسبت ارزش کار پرداخت شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف روز جمعه و در حاشیه سفر به اسلامشهر در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه‌های عمرانی اسلامشهر گفت: کمربندی شمال شهر مشکلات اجرایی و موانع تملکی در دو بخش دولتی داشت و رئیس جمهور هم دستور آن را داده بودند اما با توجه به مباحثی که امروز مطرح شد، موانع این پروژه قطعاً برداشته و در آینده نزدیک این پروژه افتتاح می‌شود، در خصوص پروژه اتصال اسلامشهر به متروی تهران نیز بخش حفاری مترو تمام شده و ادامه حفاری باقی مانده البته تکمیل مترو تا ریل گذاری، سیستم تأسیسات و واگن‌ها مقداری زمان خواهد برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر رویکردها در جهت ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذاران در پروژه‌های مترو استان تهران شد و گفت: اگر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل به خصوص برای خطوط ریلی تهران و حومه تهران استفاده کنیم تکمیل این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از هرگونه نگاه جزیره‌ای به توسعه مترو در کشور اظهار کرد: به واقع مترو یک شبکه است و وقتی مترو یک شبکه است دیگر نگاه جزیره‌ای معنا ندارد، ما در حوزه مترو تهران و حومه تهران، یک شبکه حمل و نقل شهری داریم. اگر با یک نگاه به شهرسازی نگاه کنیم، باید استان تهران یک مجموعه شهری و شبکه ای دیده شود و این طور نیست که ما یک متروی مستقل به مانند اسلامشهر داشته باشیم. حتماً مردم باید از آن استفاده کرده و ما باید اینها را یکپارچه ببینیم.

قالیباف ضمن تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان تهران گفت: در شرایطی نیستیم که الزاماً همه پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های ۱۰ الی ۳۰ درصدی را تمام کنیم. باید در این بخش اولویت بندی کنیم و ظرفیت‌ها را بین پروژه‌های که پیشرفت ۷۰ الی ۸۰ درصدی دارند با آنهایی که ۱۵ درصد پیشرفت دارند، مشخص کنیم. لذا ما این موارد را در برنامه هفتم دیدیم که با اولویت پروژه‌های نیمه تمام، به اتمام برسد.

وی در خصوص جذب و آموزش نیروهای متخصص به ویژه در حوزه سلامت گفت: این مسئله یکی از چالش‌های امروز ماست و یکی از مسائلی که در این بخش مطرح شد؛ پذیرش برای پرستاری این بیمارستان است که خیلی استقبال نشده است. یکی از دلایل و مشکلات مربوط به موضوعات حقوقی است. در عین حالی که ما معتقدیم نباید حقوق‌های بی‌دلیل و بی‌جهت پرداخت کرد تا حقوق‌های نجومی ایجاد نشود، ولی نسبت به ارزش کار و کاری که انجام می‌شود باید موارد مدنظر قرار گیرد.

این مسئول گغت: در بحث پذیرش نیرو با اقداماتی که برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده، ان‌شاءالله به زودی مشکل برطرف می‌شود، در این بخش کارانه، حق تخصص، نوع مالیات و سقف آن، موضوعی است که برای ماندگاری بیشتر افراد کادر درمان در این حوزه حتماً اثرگذار خواهد بود.

قالیباف با اشاره به توجه مجلس و دولت به این موضوع در برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: برخی از این موارد در برنامه هفتم تصویب شد و امیدواریم که مسیر شورای نگهبان را هم طی کند البته در سال ۱۴۰۲ هم موارد روشن شد. کارانه ها، حق تخصص‌ها و بحث سقف مالیات مواردی است که حتماً می‌تواند، ماندگاری و انگیزه جذب را بیشتر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴
بیمارستان فقط پرستار و پزشک نیستااااا
واحدهای دیگر تشخیصی اگر نباشند و یا درست کار انجام ندهند پرستار و پزشک کاری نمی تونه پیش ببرند
پس عدالت را رعایت کنیممممم مسولیننننن
پاسخ ها
پرستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
همکار گرامی اتفاق خاصی برای پرستاران رخ داده که سایر پیراپزشکان بی نصیب مانده باشند. ما هم با شما هم دیدیم
فقط شعارها ی قشنگ در مورد پرستاران زیاد می شنویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ای برادر اینا پرستار استخدام نمیکنن با کمبود نیرو مخان حقوق ببرن بالا نمخاد حقوق ببرن بالا به فکر پرستارای بخش خصوصی باشن که دارن تلف میشن با حقوق هشت میلیون ومجبورن طفلکیا کار کنن
همین که گفته شده چراغ سبز رئیس مجلس به افزایش حقوق پرستاران با این سخن اقای قالیباف "رییس مجلس با بیان این که با افزایش حقوق بی دلیل مخالفیم " در تناقض است آقای قالیباف یک رای در مجلس دارد و به اندازه یک رای حق اظهار نظر دارد و بهتر بود بگوید هرچه مجلس و نمایندگان تصمیم گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
عزيز دل برادر ايشون از اركان نظام هستند نه فقط يك عضو
چراغ سبز قالی باف؟
قالی باف کی هست که چراع سبز نسون بده؟ یکی از 200-300 نماینده
من جاي كادر درمان مخصوصا پرستارها بودم يه روز هم كار نمي كردم
خدائيش با اين حجم مسئوليت و استرس حقوقي به اين بنده خداها ميدن يه شوخيه...
البته جان انسان ها بي ارزش ترين چيز در ايران است و طبيعتا كساني هم كه حافظ جان انسان ها هستند كمترين حقوق را دارن دريافت مي كنن.
جناب سرهنگ
آثار و تبعات بي تدبيرهايتان در گذشته و الان، به مرور و در ادامه به شكل سونامي بيرون خواهد زد.
اصلا مهم نيست
شما به فكر جيب 4 درصد جامعه باشيد بقيه كشك
ولي چقدر كم حافظه اي !!!!!!!!!!
وقتي پاي انتخابات به وسط مياد همه را از دم تيغ مي گذراني ولي وقتي فرصت خدمت داري دنبال مصلحت انديشي و حفظ جايگاه خودت هستي.
كادر درمان چقدر بدبخت شده كه براي گرفتن حق و حقوقش بايد امثال قاليباف ها چراغ سبز نشون بدن!
حاج ممد چقدر پير كردي سرهنگ
امان از دست اين مردم كه شما مسئولين رو تحت فشار قرار ميدن
رای می خواد
با سلام
علی رغم این خبرهای فراوان افزایش حقوق و غیره در دنیای واقعی کمبود نیرو و شیفت های سنگین، عدم اجرای قوانین افزایش بهره وری و تعرفه گذاری صحیح را شاهد هستیم.
لطفا قوانین قبلی نظارت شوند که آیا درست و در همه جا رعایت میشود و سپس موارد جدید وضع کنیم. به شخصه در بیمارستانی مشغول بکار هستم که حتی قانون بهره وری را اجرا نمی کند چه برسد .....
بیمارستان دولتی که حقوقشون خوبه ببمارستان خصوصی که هشت میلیون اندازه ی یک کار گر پول میگیرن چی باید بگن بخدا همه ی پرستارانی که میرن از بیکاریه شما پرستارارو استخدام بکنین نیازی به قولای الکی نیست همه تو بیمارستان خصوصی میدون زحمت میکشن با حقوق هشت میلیون وشب دو تا حساب میشه برا این ول میکنن میرن وگر استخدام باشن ول نمیکنن برن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار