بازدید 2159
۶

انتقاد چین از سیاست مزدورانه و رویکرد دوگانه آمریکا

ژانگ جون، نماینده دایم چین در سازمان ملل پس از استفاده آمریکا از حق وتو علیه قطعنامه پیشنهادی آتش بس شورای امنیت در نوار غزه، سیاست واشنگتن را مزدورانه و متناقض خواند.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «ژانگ جون»، نماینده دائم چین در شورای امنیت سازمان ملل، پس از استفاده آمریکا از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس در نوار غزه شده بود، واشنگتن را به و استانداردهای دوگانه متهم کرد.

ژانگ جون در جلسه دیروز شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتقاد از مواضع دوپهلوی واشنگتن درباره غزه گفت: «توجیه ادامه عملیات نظامی و اظهارات در مورد نگرانی برای جان و امنیت غیرنظامیان غزه و نیازهای بشردوستانه در غزه متناقض است.»

وی افزود: توجیه ادامه عملیات جنگ طلبانه و اظهارات درباره عدم اجازه گسترش درگیری نیز متناقض است، توجیه ادامه عملیات نظامی و در عین حال سخن گفتن مداوم از حقوق بشر و حمایت از حقوق زنان و دختران، نفاق محض است.

این نماینده چینی تاکید کرد که هر رخدادی که اکنون در صحنه سیاسی از سوی آمریکا شاهد هستیم، نشان دهنده استانداردهای دوگانه ایالات متحده در برابر مساله غزه است.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رأی گذاشته شد که از از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رأی موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رأی مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رأی ممتنع دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
حقوق بشر آمریکایی رو باش. آمریکا دیگر غلط کند در مورد حقوق بشر در ایران اظهار نظر کند.
اگر یک ایرانی در زندان سردرد بگیرد، دهان آمریکاییها تا بنا گوش باز میشود اما در مورد کودکان بی پناه غزه هیچ نقض حقوق بشری رخ نداده
آقای ژانگ نگفت نظرش در مورد اینکه یک عضو دائم شورای امنیت جهان-خود بزرگترین ناامنی فعلی جهان را مرتکب شده وبا بهانه های واهی وکاملاپوچ ومضحک به کشوری مستقل حمله ورشده زیرساختهایش را نابود و صدهاهزارمردمش راکشته ومیلیونها نفرش را آواره کرده چیست؟
واقعا آمریکا و انگلیس برای بقیه انسانها هیچ ارزش قائل نیستند
امریکا شکست خورده و در تله مقا وقت گرفتا ر شده
برای ما روشن بود که آمریکا پشت جنایات در غزه است و رسما هم اعلام کردیم این رای مخالف و به اصطلاح وتو برای اونائی که سرشون رو زیر برف کردن و حاضر نیستند واقعیات امروز دنیا را بفهمند شاید ماهیت پلید شیطانی آمریکا را روشن کند ! منبعد سیاست زدن مراکز تروریستی آمریکا در منطقه باید باشدت بیشتر ادامه پیدا کند . تا جنایات در غزه ادامه داشته باشد عامل اصلی آن یعنی آمریکا باید هزینه و تقاص آنرا بدهد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست