بازدید 3152
۶

عصبانیت تل آویو از اظهارات دبیرکل سازمان ملل

بلافاصله پس از سخنان گوترش درباره دلایل عملیات حماس در هفتم اکتبر، الی کوهن وزیر خارجه رژیم اسرائیل در نشست امنیت درباره غزه در سخنانی شدید اللحن علیه گوترش خطاب به وی گفت: «آقای دبیرکل شما در چه دنیایی زندگی می کنید؟ این قطعا این دنیای ما نیست.»
کد خبر: ۱۲۰۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶ 25 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر خارجه رژیم اسرائیل با تاکید بر اینکه اسرائیل در این جنگ با نابودی حماس، «پیروز» خواهد شد، گفت: «مخالف برقراری آتش‌بس با کسانی هستیم که برای کشتن اسرائیلی‌ها قسم خورده‌اند. ما آغازگر نبودیم و این جنگ بر ما تحمیل شده است.»

وزیر خارجه اسرائیل در واکنش شدید به موضع دبیرکل سازمان ملل متحد درباره غزه گفت که در اعتراض به این موضع دبیرکل سازمان ملل، با گوترش دیدار نخواهد کرد.

گلیعاد اردان سفیر و نماینده اسرائیل که از این سخنان دبیرکل سازمان ملل عصبانی بود، مدعی شد: او شایستگی رهبری و دبیر کلی سازمان ملل را ندارد و فوری باید استعفا دهد . گفت‌وگو با این افراد که با عاملان جنایات علیه «اسرائیلی‌ها» همدردی می‌کنند، هیچ فایده‌ای ندارد.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم اسرائیل همچنین در حالیکه با خانواده برخی اسرای اسرائیلی در سازمان ملل حضور یافته بود، در سخنانی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک با عصبانیت از اظهارات گوترش مجددا گفت: آنتونیو گوترش نماینده کشورها و اعضای مهم سازمان ملل نیست.

وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد: آمریکا، انگلیس، آلمان و سایر کشورها اسرائیل را حمایت و حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته اند.

وی مدعی شد: ما هیچگاه به کودکان، زنان و غیرنظامیان حمله نکردیم. ما تنها به مواضع حماس حمله می کنیم. ما از مردم خود در مقابل راکت ها محافظت می کنیم اما حماس از مردم برای محافظت از راکت های خود استفاده می کند.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل در ادامه مواضع خصمانه اش علیه ایران نیز ادعا کرد: «بدون شک یکی از اهداف حمله تروریستی به اسرائیل، صدمه به روند صلح در منطقه ما بود. این حمله بر این واقعیت تاکید می کند که اسرائیل و اکثر کشورهای عرب منطقه با یک تهدید مشترک مواجه هستند که آن هم ایران و سازمان های تروریستی آن است. بنابراین عادی سازی روابط با کشورهای عربی مطمئنا زمان بر خواهد بود زیرا ما در جنگ هستیم. اما آنها نخواهند توانست به این هدف دست یابند.»

بنی گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل و رهبر حزب «اردوگاه ملی» نیز در واکنش به اظهارات گوترش گفت: «روزگاری که دبیرکل سازمان ملل از تروریسم حمایت کند، برای همه دنیا روزگاری سیاه و تاریک خواهد بود و هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و کسی که در طرف درست تاریخ قرار نگیرد، مجازات خواهد شد و کسی که تروریسم را توجیه کند، شایسته نیست که به اسم جهانیان سخن بگوید!».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بمیر بابا، وحشی
آینه گر نقش تو را بنمود راست *** خود شکن آینه شکستن خطاست
والا 300 نفر اسراییلی کشته شده اند در حالی که 4000 فلسطینی کشته شده اند که بسیاریشان کودک زن و غیر نظامی اند. من نمی دونم چرا ایندر قانون جنگل برقرار است. اصلا اروپایی ها شما را اواره کرده اند چرا انتقامتان را از خاورمیانه ای ها می گیرید؟ خوب بریزید المانیها را قتل عام کنید ما اگه حرفی زدیم؟ اصلا به حماس هم میگیم بیاد کمکتون
بیشرف جنایتکار
هر کی با شما نباشه بهش حمله میکنید.
از همه سیاست مدارهای دنیا در دوران جوانی و دانشگاهی و پیش از معروف و مطرح شدن کلی مدرک و سند تهیه کردین و الان با فشار بهشون همه رو مجبور به حمایت از خودتون میکنید.
به نظر میرسه از دبیر کل مدرک و سند ندارید.
این اسراییلی های کثیف باید در ملاء عام تیر باران شوند....آنهم بدست کودکان فلسطینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
این دیگه یه خورده تندروی است. برای قصاص هم روش خاص وجود دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست