بازدید 2702

آلمان جنگنده به رومانی می‌فرستد

نیروی هوایی آلمان در راستای تقویت جناح شرقی ناتو با انتقال یورو فایتر، تجهیزات دیگر و نیرو به رومانی در حفاظت از حریم هوایی خود در برابر به زعم غربی‌ها تهدیدات روسیه از این کشور حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 06 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از "ان تی وی"، در پی وقوع برخی حوادث در مرز بین رومانی و اوکراین و سقوط پهپادهای مورد استفاده روسیه یا بقایای آنها در خاک ناتو ارتش آلمان اکنون می خواهد با پروازهای حفاظتی مسلحانه و یک دستگاه ضد پهپاد به رومانی کمک می کند.

بر این اساس، ارتش آلمان با چهار یوروفایتر و یک سیستم دفاعی جدید در برابر هواپیماهای بدون سرنشین برای محافظت از مرزهای رومانی وارد عمل می شود و نیروی هوایی آلمان در تامین امنیت جناح جنوب شرقی ناتو با پروازهای حفاظتی مسلحانه مشارکت می کند.

به این ترتیب ائتلاف نظامی ناتو به حوادثی که طی آن هواپیماهای بدون سرنشین منشأ روسی یا بقایای آنها در دلتای دانوب سقوط کردند واکنش نشان می دهد.

"مارکوس کوچنباور"، سرهنگ دوم ، که فرماندهی گروه 150 مرد و زن ارتش آلمان را در فرودگاه نظامی میخائیل کوگالنیچانو در نزدیکی کنستانتا رهبری می‌کند، گفت که آلمان در این استقرار از رومانی حمایت می‌کند.

تا به حال چهار مورد نقض حریم هوایی در سمت رومانیایی مرز با اوکراین رخ داده است که همه آنها مربوط به حملات روسیه به بنادر دانوب اوکراین بوده است. البته تجزیه و تحلیل بسیار دقیق غربی نشان داده است که این حوادث احتمالاً عمدی و از جانب روسیه نبوده است. از طرف دیگر درگیری هایی بر سر دریای سیاه وجود داشته است. زمانی که ظاهراً یک پهپاد آمریکایی توسط یک جنگنده روسی سرنگون شد این مسئله خبرساز شد.

کوچنباور همچنین گفت: ما بسیار نزدیک هستیم و به خلبانان من دستور داده شده که دفاعی عمل کنند. توضیح داده شده است که خلبانان آلمانی با یوروفایترهای خود منطقه دوازده مایلی سواحل رومانی را ترک نکنند، بنابراین آنها دیگر به سمت منطقه درگیری پرواز نمی کنند و مأموریت دفاعی را علامت می دهند.

سیستم دفاعی در برابر وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (ASUL) و یک دستگاه ضد پهپاد که در سال 2022 معرفی شد، نیز به اردوگاهی در منطقه در پایگاه نظامی مورد استفاده ارتش آلمان منتقل شد. یکی از فرماندهان این عملیات گفت: ما برای محافظت از تجهیزات و پرسنل مستقر شده ایم." پهپادها تا فاصله 40 کیلومتری قابل شناسایی هستند. یک پارازیت می تواند اتصال به کنترل از راه دور موشک را مختل کند. این سیستم قبلاً در مالی و استونی استفاده می شد.

این سومین استقرار از این نوع در رومانی برای ارتش آلمان است، پس از اینکه یوروفایترهایی قبلاً در سال‌های 2021 و 2022 در آنجا مستقر شده بودند. علاوه بر اسکادران 31 نیروی هوایی تاکتیکی "Boelcke" و متخصصان نیروی موشکی ضد هوایی با فناوری ASUL، سربازانی از هنگ حفاظت از تجهیزات نیروی هوایی "Friesland" نیز در فرودگاه حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار