بازدید 8004
ششصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله گسترده پهپادهای جنگی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه/سخنرانی محرمانه زلنسکی در مجلس سنای آمریکا

ششصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 05 December 2023

حمله گسترده پهپادهای جنگی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: روسیه همچنان آماده مذاکره با اوکراین است
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۲:۱۹

 سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف امروز سه‌شنبه گفت مسکو همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است و ترجیح می‌دهد به خواسته‌های خود از طریق یک مسیر سیاسی و دیپلماتیک دست یابد. 

این مقام ارشد روس در مصاحبه با RTVI گفت «رئیس‌جمهور بارها گفته برای ما رسیدن به اهدافمان مهم است. و البته، بیشتر ترجیح می‌دهیم این کار را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک انجام دهیم. به همین خاطر، هنوز برای گفت‌وگو آماده‌ایم». 

پسکوف تکرار کرد که «دقیقاً طرف اوکراینی بود که روند مذاکرات را در بهار ۲۰۲۲ ناتمام گذاشت. آن‌ها خودشان اعتراف کرده‌اند که این کار به اصرار و دستور انگلیس انجام شد. بنابراین وضعیت کاملاً روشن است».

بن‌بست اوکراین در سه جبهه کلیدی
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۲:۱۸

پایگاه خبری اکسیوس در مطلبی نوشت: ارتش اوکراین در سه جبهه کلیدی با بن‌بستی شدید روبرو شده که این امر می‌تواند پیامدهای ویرانگری برای آینده این کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی، تلاش‌های جنگی اوکراین در سه جبهه کلیدی شامل کنگره آمریکا، کشورهای اروپایی و میدان جنگ، با بن‌بستی سخت روبرو شده، به‌گونه ای که آینده این کشور اروپای شرقی را با بحرانی وجودی روبرو کرده است.

این گزارش با اشاره به انحراف توجه جهانی به‌ موضوع غزه، تعهد غرب و به ویژه واشنگتن و ناتو برای حمایت از اوکراین را در معرض خطر جدی توصیف کرد و نوشت: این امر پیامدهای ویرانگری برای دموکراسی اوکراین خواهد داشت.

اکسیوس دلیل اصلی بن‌بست وجودی اوکراین را به‌ویژه در روزهای اخیر، اعلام کاخ سفید مبنی بر پایان منابع برای تخصیص کمک به اوکراین ارزیابی کرده است.

شالاندا یانگ مدیر دفتر اداره مدیریت و بودجه آمریکا روز گذشته در نامه‌ای به کنگره این کشور هشدار داد چناچه به زودی منابع لازم از سوی امریکا برای اوکراین فراهم نشود، این کشور در برابر روسیه به زانو در می‌آید.

از سوی دیگر، رهبران اتحادیه اروپا نیز درگیر بحث و جدل بر سر تخصیص بودجه ۵۰ میلیارد یورویی (۵۴.۲ میلیارد دلار) برای کمک به کی‌یف هستند.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و از مخالفان تداوم حمایت از اوکراین که بعد از پیروزی رهبر راست افراطی در انتخابات ماه گذشته هلند جسارت بیشتری در اعلام این مخالفت پیدا کرده، خواستار حذف مذاکرات آغازین برای الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا از دستور کار نشست ۱۴ تا ۱۵ دسامبر (۲۳ تا ۲۴ آذر) شورای اروپا شده است.

این در حالی است که اولگا استفانیشینا معاون نخست‌وزیر اوکراین به تازگی این نشست را «فرصتی اساسی» برای آینده کشورش توصیف کرده بود.

در جبهه جنگ هم به‌نظر می‌رسد که گفته های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه نیروهای او می‌توانند در برابر اراده سیاسی غرب برای حمایت از اوکراین دوام بیاورند، نتیجه داده است.

فرمانده ارشد اوکراین نیز ضمن اذعان به این موضوع در ارزیابی صریح حمله متقابل ماه گذشته به روزنامه اکونومیست اعتراف کرد که بدون پیشرفت‌های فنی، به احتمال زیاد هیچ پیشروی در کار نخواهد بود.

روزنامه واشنگتن پست نیز به تازگی در تحلیلی نوشت: پهپادهای ارزان قیمت روسیه، مین‌گذاری‌های بسیار گسترده و کاستی‌های اوکراین در نیروی هوایی، این کشور را در جنگ مقابل روسیه به بن‌بست کشانده است.

سخنرانی محرمانه زلنسکی در مجلس سنای آمریکا
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۱:۱۱

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در سخنرانی در صحن این مجلس از دعوت از رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی خطاب به سناتورهای آمریکایی خبر داد.

چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در سخنرانی در صحن این مجلس گفت، دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او دعوت کرده تا خطاب به سناتورهای آمریکایی در چارچوب یک نشست محرمانه درباره وضعیت در اوکراین سخنرانی کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شومر روز دوشنبه در سخنرانی در سنا گفت: «امشب مایلم اعلام کنم که دولت آمریکا از زلنسکی دعوت کرده در قالب نشست محرمانه فردا از طریق یک لینک ایمن ویدیو کنفرانس برای سناتورهای آمریکایی سخنرانی کند.»

این نشست در ضمن ادامه بررسی اعطای میلیاردها دلار کمک دیگر آمریکا به اوکراین در قالب یک بودجه مکمل درخواستی دولت بایدن در کنگره برگزار می‌شود.

چاک شومر خاطر نشان کرد، دولت به این دلیل از زلنسکی برای سخنرانی دعوت کرده تا سناتورها «بتوانند مستقیما از زبان او بشنوند که دقیقا چه خطراتی وجود دارند.» همچنین قرار است وزرای دفاع، امور خارجه و دیگر مقام‌های امنیت ملی ارشد نیز در این نشست سخنرانی کنند.

اخیرا دولت آمریکا نسبت به لزوم تصویب کمک‌ اقتصادی و نظامی جدید برای اوکراین و احتمال متوقف شدن عملیات‌های جنگی کی‌یف بدون دریافت این کمک‌ها هشدار داد.

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در نامه‌ای به رهبران کنگره این کشور که روز دوشنبه به صورت علنی منتشر شد هشدار داد، آمریکا تا پایان سال جاری میلادی بودجه‌اش برای ارسال کمک و تسلیحات به اوکراین تمام خواهد شد و این اتفاق اوکراین را در میدان جنگ فلج خواهد کرد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم هشدار داد، در صورتی که کنگره به کمک‌ها برای اوکراین رای منفی دهد در واقع رای به تسهیل موفقیت روسیه داده است.

نیوزویک: توقف ناگهانی ارسال خودروهای زرهی یک عضو ناتو به اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۱:۰۵

نشریه نیوزویک گزارش داد: رئیس‌جمهوری بلغارستان به عنوان کشور متحد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه توافقنامه مجلس ملی کشورش مبنی بر تایید انتقال 100 خودروی زرهی از صوفیه به کی‌یف را وتو کرد.

 این نشریه آمریکایی به نقل از کانال تلویزیونی نووا (NOVA) بلغارستان نوشت: با افزایش تنش‌ها بین روسیه و اعضای ائتلاف نظامی اوکراین، برخی از کشورهای اروپایی اقداماتی را برای تامین امنیت مرزهای خود درصورت گسترش جنگ به خارج از اوکراین آغاز کرده اند.

مجلس ملی بلغارستان توافقنامه وزارت کشور بلغارستان و وزارت دفاع اوکراین را در ۲۲ نوامبر برای ارسال این خودروها تصویب کرد و مقامات صوفیه گفتند که این تجهیزات زرهی دیگر مورد نیاز ارتش این کشور نیست.

رومن رادف، ‌رییس‌جمهوری بلغارستان نمایندگان مجلس ملی کشورش را به بی‌اطلاعی درباره نیازمندی‌های کشور به خودروهای مورد بحث متهم و تصریح کرد: "‌از بحث‌هایی که در جریان تصویب طرح این قانون در شورای ملی صورت گرفت، مشخص می‌شود که بخش زیادی از نمایندگان در زمان رأی‌گیری با فهرست مشخص تجهیزات ارائه‌شده آشنا نبوده‌اند و این امر باعث شد تا آنها نتوانند میزان نیازمندی داخلی به آن را درک کنند. "

رادف ادامه داد: "در حال حاضر، اداره کل پلیس مرزی (بلغارستان) تجهیزات مورد نیاز نظامی به اندازه کافی در اختیار ندارد و تجهیزات حمل‌ونقل زرهی که با این توافقنامه قرار بود به اوکراین ارائه شود، باید در حفاظت از مرز بلغارستان استفاده شود. وی این موضوع را هم برای امنیت داخلی بلغارستان و هم برای اجرای اولویت سیاست خارجی این کشور در راستای الحاق کامل به منطقه شنگن ضروری دانست.
دولت غربگرای بلغارستان اواخر تیرماه موافقت کرده بود که ۱۰۰ نفربر زرهی را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

این در حالی است که سایر اعضای کشورهای عضو ناتو از جمله امریکا قول داده‌اند تانک‌ها و خودروهای زرهی را به خطوط مقدم اوکراین ارسال کنند. بر اساس گزارشی از بی بی سی در ماه سپتامبر، واشنگتن قرارداد ارائه ۳۱ تانک آبرامز خود را به کی‌یف امضا کرده است. اوکراین همچنین آماده دریافت ۱۴ تانک چلنجر ۲ از بریتانیا ، ۱۴ تانک لئوپارد ۲ از آلمان و (۶ تانک لئوپارد ۲) از اسپانیا است.

کره جنوبی ارسال صدها هزار مهمات توپخانه به اوکراین را رد کرد
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - ۲۱:۰۰

وزارت دفاع کره جنوبی به گزارش روزنامه واشنگتن پست که گفته سئول به صورت غیرمستقیم، بیش از همه کشورهای اروپایی به اوکراین مهمات نظامی ارسال کرده است واکنش نشان داد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته، سئول اوکراین را با تسلیحات کشنده تجهیز نکرده است.

«جئون ها کیو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: «موضع کشور ما درباره حنگ اوکراین یک ذره هم تغییر نکرده است. و همانطور که بارها گفتیم، نیروهای مسلح ما فقط کمکهای بشردوستانه و اقلام نظامی فراهم می‌کند. سئول هم اکنون در حال تجهیز اوکراین با تجهیزات غیرکشنده مثل کلاه خود، کمکهای اولیه پزشکی و دستگاههای شناسایی مین است.»

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که کره جنوبی از آغاز سال جاری میلادی شروع به ارسال گلوله‌های توپ به اوکراین کرده است به گونه‌ای که تا الان بیشتر از مجموع همه کشورهای اروپایی مهمات به اوکراین ارسال کرده است. 

ارتش کره جنوبی مقادیر زیادی مهمات آمریکایی در اختیار دارد که قوانین این کشور اجازه ارسال آن به مناطق جنگی را نمی‌دهد. 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پنتاگون محاسبه کرده بود که اگر سئول متقاعد شود، کره جنوبی 330 هزار گلوله توپ 155 میلی متری را می‌تواند از طریق هوا و دریا ظر ف 41 روز به اوکراین ارسال کند.

روزنامه «دانگ آ ایلبو» نیز در بهار گذشته گزارش داده بود که کره جنوبی قصد دارد 500 هزار گلوله توپ 155 میلی متری را به آمریکا قرض بدهد تا ذخایر مهماتی خود را که به اوکراین ارسال کرده بود احیا کند. این روزنامه فرض را بر این گرفته که سئول قصد دارد این گلوله‌ها را به آمریکا بدهد و آمریکا آنها را به اوکراین بدهد که مشکل ارائه مجوز کره جنوبی حل شود.

در ماه آوریل نیز انتشار سندی محرمانه نشان داد «کیم سونگ هان» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی پیشنهاد داد 330 هزار گلوله توپخانه را به جای اینکه مستقیم به اوکراین ارسال کنند به لهستان بدهند.

حمله گسترده پهپادهای جنگی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه

روز دوشنبه ارتش اوکراین اعلام کرد، به انبارهای نفت واقع در شهر لوهانسک که در کنترل روسیه است، حمله کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره ارتباطات استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین در پستی که در پیام رسان تلگرام منتشر کرد، بدون مطرح کردن جزئیات بیشتر نوشت، نیروهای اوکراین دست به «حمله موفقیت آمیز» به این انبارهای نفت زده‌اند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد، سربازان اوکراینی با پهپادهای جنگی به یک انبار نفت در آنجا حمله کرده‌اند.

مقام‌های منصوب توسط مسکو در این جمهوری ملحق شده به روسیه گفتند، بعد از این حمله، آتش‌سوزی اتفاق افتاد که بعدا خاموش شد.

روسیه ۴۱ فروند پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور ۴۱ فروند پهپادی که از سوی اوکراین پرتاب شده بود را منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: به گفته وزارت دفاع روسیه، سامانه پدافند هوایی این کشور ۴۱ فروند پهپادی که طی شب گذشته و بامداد امروز (سه شنبه) از اوکراین پرتاب شده بودند را منهدم یا رهگیری کرد.

بنا بر این گزارش ۲۶ فروند از این پهپادها بر فراز قلمر روسیه و ۱۵ فروند دیگر نیز بر فراز شبه جزیره کریمه و دریای «آزوف» (Azov) واقع در غرب روسیه، رهگیری شدند؛ رویترز به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

 درحالی اوکراین تلاش کرده حملات پهپادی علیه روسیه انجام دهد که در روزهای اخیر روسیه چندین حمله موشکی و پهپادی علیه مواضع اوکراین به عمل آورده است.

نیروی هوایی اوکراین روز گذشته (دوشنبه) از شلیک و پرتاب ۲۳ فروند پهپاد و موشک شبانه به سوی این کشور خبر داد.

در همین حال روسیه در هفتم آذرماه نیز با ۲۱ فروند پهپاد و سه فروند موشک کروز مواضعی در اوکراین را هدف قرار داده بود. پهپادها در آن تاریخ به سمت منطقه «خملنیتسکیی» (Khmelnytskyi) واقع در غرب اوکراین و موشک‌ها نیز به سمت جنوب این کشور پرتاب شده بودند.

نیوزویک: جنگ اوکراین هم موجب افزایش درآمد سازندگان جهانی سلاح نشد

هفته‌نامه نیوزویک نوشت: بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) صنایع جهانی تولید سلاح با وجود افزایش تقاضای ناشی از جنگ اوکراین، میلیاردها دلار از درآمد خود را از دست داده‌اند.

 نیوزویک با استناد به گزارشی که این موسسه روز دوشنبه منتشر کرد، نوشت: درآمد ۱۰ شرکت بزرگ اسلحه‌سازی جهان در مجموع در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۹۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن (۲۰۲۱) ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

به نوشته این رسانه، این در حالی ست که حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) به «افزایش قابل توجه تقاضا برای سلاح و تجهیزات نظامی» منجر شده شد.

موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح، دلیل این کاهش درآمد شرکت‌های تولیدکننده تسلیحات را ناشی از کاهش درآمد ناشی از فروش سلاح ۴۲ شرکت پیشتاز آمریکایی ارزیابی کرده که همگی در میان ۱۰۰ شرکت برتر جهان قرار دارند و شاهد کاهش فروش ۷.۹ درصدی تولیدات خود بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که با وجود افزایش درآمدها در بخش‌های دیگری از جهان از جمله آسیا و خاورمیانه، تولیدکنندگان آمریکایی نتوانسته‌اند به‌دلیل مشکلات تولید ناشی از مسائل مربوط به زنجیره عرضه و کمبود نیروی کار در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹ فعالیت کنند.

لوسی برو-سودرو(Lucie Béraud-Sudreau)، مدیر برنامه هزینه‌های نظامی و تولید تسلیحات در موسسه صلح استکهلم در بیانیه‌ای گفت: بسیاری از شرکت‌های تسلیحاتی در سازگاری برای تولید برای جنگ‌های شدید، با موانعی روبه رو بودند.

وی با این‌ حال مدعی شد: قراردادهای جدیدی، به ویژه برای مهمات امضا شده که می‌توان انتظار داشت در سال ۲۰۲۳ و پس از آن به درآمد بیشتری تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های برتر تولیدکننده سلاح درآمریکا مانند لاکهید مارتین و شرکت فناوری‌های ریتون در سال ۲۰۲۲ به ترتیب ۸.۹ درصد و ۱۲ درصد کاهش درآمد داشتند.

نان تیان محقق ارشد موسسه صلح استکهلم در بیانیه‌ای وجود سفارش های معوقه این شرکت‌ها و مشکلات در افزایش ظرفیت تولید را علت کاهش درآمد این شرکت‌ها عنوان کرد و مدعی شد که درآمد حاصل از این سفارش‌ها، احتمالا طی دو تا سه سال آینده در حساب‌های آنها نشان داده خواهد شد.

نیوزویک مدعی شد، در حالی که تولیدکنندگان آمریکای با کاهش درآمد مواجه بوده اند، شرکت‌های تسلیحاتی روسیه نیز احتمالا به دلایلی همچون تحریم‌های بین‌المللی و تورم سرسام‌آور ضرر بیشتری کرده اند.

گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم شامل داده‌هایی از فقط دو شرکت تولید سلاح روسیه شامل روس‌تک و یونایتد شیپ بیلیدینگ کوپریشن است که در سال ۲۰۲۲ در مجموع با کاهش ۱۲ درصدی درآمد مواجه بودند.

این موسسه گفت، داده‌های سایر شرکت‌های بزرگ روسی که در حال ساخت سلاح و تجهیزات جنگی هستند، مانند شرکت نظامی و دفاعی آلماز آنتی Almaz-Antey و تاکتیکال میسایل کوپریشین (Tactical Missiles Corporation)، «به دلیل کاهش شفافیت» در این گزارش لحاظ نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
امیدوارم این جنگ فرسایشی به زودی پایان یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خرس قطبی باس تاوانشو کامل پس بده
حالا حالا منتظر پایانش نباش
این تسویه حساب ایالات متحده با روسیه هست و تا امریکا نخواد جنگ به پایان نمیرسه
هر چی تعداد مدعیان ابرقدرتی کمتر باشه امنیت جهان بیشتره
روسیه که داره اروم اروم داره یه قدرت عادی میشه
فقط چین و امریکا و فرانسه میمونن
که احتمالا تا قبل 2030 چین هم کنکل میشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
درود بر عمو پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ناشناس 222:03
معلومه بد جوری عاشق آمریکا هستی فعلا قدرت چین و روسیه و حتی ایران روز به روز در حال افزایشه نه کم شدن خوب بخوابی عزیزم
ناشناس
| Poland |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
07:42
داداش حتی 1 درصد طرفدار چین کمونیست حال بهم زن آشغال خور نباش
آمریکای شیطان صفت هم کافر و مرتد و آلوده است
هردوی این کشور ها باطل و بی شرافت هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ناشناس 10:25
دمت گرم حرف دلمو زدی عنریکا و چین جفتشون بی شرف هستن
امان از روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
از ابتدای جنگ روسیه فقط مناطق نظامی و زیر ساختها ی اکراینو زده
این اسراییل و آمریکای اراذل و اوباش و ببینید توی غزه عین آب خوردن بچه میکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
پوتین غلط کرده مراکز استراتژیک و تاسیسات زیربنایی کشوری مستقل را بدون هیچ دلیلی زده و ایضا تو که مزدورانه ازش حمایت می کنی

غزه به اسرائیل حمله کرده و اسراییل داره باهاش میجنگه
تو میتونی برو به غزه کمک کن
نیوزویک: جنگ اوکراین هم موجب افزایش درامد سازندگان جهانی سلاح نشد
لازم است آمریکا جنگهای دیگری راه بیاندازد
این زلنسکی که رسما خ.. غربی ها شده شب و روز تو کنگره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
جاسوس سیا هستش
اوکراین مدام با آمارهای اغراق آمیز به دنبال اثبات موفقیت آمیز بودن کمکهای غربی هاست بلکه کمکها قطع نشود . کار اوکرابن و زلنسکی تمام است . فقط باید دید بین این ، کار کدامیک زودتر تمام می شود . مگر آنکه رجزخوانی های مجازی شلوارک پوشان داخلی ، چاره زلنسکی شود و الا از غرب دیگر آبی برایشان گرم نمی شود .
دعا به جون رئیسی کنید که هم ارز رانتی رو حذف کرد هم اختلاسگرهاش رو داره بازداشت،میکنه. تو روی تو دنیا باشه من پشت تو میجنگم رئیسی
دیگه این جنگ ارزش خبریش را از دست داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
چون جنگ نظامی ها هستش نه مثل غزه جنگ همه توان آمریکا و اسراییل علیه کودکان
واقعاً دیگه این اخبار جنگ روسیه و اوکراین دیگه برایم ارزشی ندارد
تمام اخبار شده فقط :
پیشروی یا عقب نشینی
صحبت و واکنش کنگره و اروپا
انهدام پهپاد و اعلام تلفات
آن موقعی که جناب رییسی ریاست قوه قضاییه بود می توانست جلوی خیلی از مفسده را بگیرد چرا چنین نکرد حال کسی لو رفته می خواهید آن را بزرگنمایی کنید و به فساد ستیز او آورید ؟ ایشان در آن زمان در نقش وزیر اقتصاد و وزیر صنعت و معدن ظاهر شده بودند و مشغول سر کشی به کارخانه ها و کارگاه ها بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
در ایران و جهان امور قضایی زیاد طول می کشد
حتی یک طلاق توافقی هم چن سال طول می کشد
باید جلوی زایش مفاسد را در کشور گرفت
عاقبت این جنگ مشخصه دیگه :
یک جنگ فرسایشی بی نتیجه مثل نبرد ویتنام و جنگ کُره یا دیوانگی صدام کافر
هردو طرف میدان جنگ فقط آسیب و خسارت و ضربه مالی و بدهی و ویرانی فراوان می‌بینند هیچی هم به دست نخواهند آورد....

دیگه هم رغبت و علاقه ای به دنبال کردن اخبار این جنگ ندارم چون همه اش اخبار تکراری و بی حاصل است
کم کم کمک های ناتو هم به شکل پول نقد بده سلاح بگیر اونم زیاد نه میشه
لعنت به چین و آمریکا و روسیه و اسرائیل.
همشون یه مشت عوضی هستن.
از اسرائیل ضعیف کش تر نداریم.
از آمریکا وحشی تر نداریم.
از چین حقه باز تر نداریم.
روسیه که تو سیاست و اقتصاد داغون شده‌ و با حقارت نفت رو ارزون به چین میفروشه با اینکه تو نظامی قویه.
انشاالله امام زمان که ظهور کرد همشونو محاکمه میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست